آموزش بازیابی مخاطبین از دست رفته در سیستم عامل اندروید

 

مخاطبین جزو یکی از مهم‌ترین اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی به حساب می‌آیند. حال ممکن است برای شما هم پیش بیاید که به صورت تصادفی مخاطبین دستگاه اندرویدی خود را حذف کنید. خوشبختانه در چنین شرایطی امکان بازیابی مخاطبین دستگاه اندرویدی به راحتی فراهم آمده است. در ادامه با آی‌تی رادار همراه باشید تا به آموزش بازیابی مخاطبین از دست رفته در اندروید بپردازیم.

نمایش مخاطبین

این احتمال وجود دارد که مخاطبین دستگاه اندرویدی همچنان در آن وجود دارند با این حال در لیست مخاطبین نمایش داده نمی‌شوند. به منظور بررسی این موضوع ابتدا به اپلیکیشن Contacts مراجعه سپس آیکون سه نقطه قابل مشاهده در قسمت فوقانی و سمت راست صفحه را لمس کنید. گزینه Settings را لمس و پس از آن گزینه Contacts را انتخاب نمایید. اکنون گزینه Contacts to display را لمس کنید. حال در لیست نمایان شده، گزینه All contacts را لمس کنید. در صورتی که پس از انجام این عمل  همچنان قادر به مشاهده مخاطبین خود نبودید مراحلی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت، طی نمایید. 

بازیابی مخاطبین از طریق اکانت جیمیل

اکانت جیمیل یک قابلیت بسیار کاربردی را ارائه می‌دهد که به موجب آن امکان بازیابی مخاطبین فراهم آمده است. در صورتی که گوشی اندرویدی را با اکانت جیمیل خود همگام‌سازی کرده باشد، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. بدین منظور از طریق کامپیوتر به حساب کاربری گوگل خود وارد شده و همانند تصویر زیر بر روی گزینه Mail قابل مشاهده در سمت چپ کلیک نمایید. سپس از منوی نمایان شده گزینه Contacts را انتخاب کنید.

>>چطور اطلاعات از دست رفته خود را در دستگاه های اندرویدی بازیابی کنیم؟

حال از منوی سمت چپ بر روی گزینه More کلیک کرده سپس گزینه Restore contacts را انتخاب کنید. با انجام این عمل کادری همانند تصویر زیر برای شما نمایان می‌شود.

در این مرحله می‌توانید بر اساس مدت زمانی که از حذف مخاطبین می‌گذرد، آن‌ها را بازیابی کنید. به خاطر داشته باشید که گوگل حداکثر ۳۰ روز زمان به منظور بازیابی مخاطبین در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین در صورتی که بیش از ۳۰ روز از حذف مخاطبین شما گذشته باشد، بازیابی آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. پس از انتخاب بازه زمانی مورد نظر، بر روی گزینه Restore کلیک کنید. سپس به منظور همگام‌سازی مجدد دستگاه اندرویدی به قسمت Accounts منوی تنظیمات مراجعه و گزینه Sync را لمس کنید.

>>چگونه پیامک های پاک شده از گوشی هوشمند خود را بازیابی کنیم ؟

تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات

به منظور جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی توصیه می‌شود تا از اطلاعات دستگاه اندرویدی خود توسط گوگل فایل پشتیبان تهیه کرده و اکانت گوگل خود را با گوشی همگام‌سازی کنید. به منظور تهیه فایل پشتیبان می‌توانید به قسمت Backup and reset منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید و از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

منبع : androidpit

ContactsHuaweirestoresamsungsonyآموزشاچ تی سیاسمارت فوناندرویدبازیابیپشتیبان گیریترفندتلفن همراهسامسونگسونیسیستم عاملگوشیمخاطبمخاطبین حذف شدهموبایلموتورلاهواویهوشمند
Comments (0)
Add Comment