چطور یک اتصال V-P-N را در گوشی و تبلت های اندرویدی ایجاد کنیم ؟

گشت و گذار در اینترنت از طریق یک اتصال ناامن مانند یک وای فای آزاد در یک کافی شاپ محلی میتواند خطرناک باشد زیرا در همچین حالتی مشاهده ی داده های رد و بدل شده ی شما برای یک هکر کاربلد سختی چندانی ندارد.

اگر اطلاعات شما محرمانه باشد مانند (اطلاعات مربوط به حساب بانکی، پیام ها، عکس و فیلم خصوصی و بسیاری چیزهای دیگر) بدون شک لو رفتن آنها بالقوه میتواند حسابی برایتان گران تمام شود. نمیخواهیم شما را در مورد این قضیه بترسانیم اما واقعیتیست که عدم توجه به آن بسیار خطرناک می باشد. اما این خطر به راحتی با استفاده از یک V-P-N دفع میشود.

V-P-N چیست؟

V-P-N دو کامپیوتر یا دو شبکه را به کمک یک شبکه ی دیگر که به عنوان مسیر انتقال به کار میگیرد به هم متصل میکند. برای نمونه میتوان به دو کامپیوتر یکی در تهران و دیگری در مشهد که در فضای اینترنت به یک شبکه وصل شده اند اشاره کرد. V-P-N  از نگاه کاربر کاملا مانند یک شبکه ی محلی به نظر میرسد. برای پیاده سازی چنین چیزی، V-P-N به هر کاربر یک ارتباط IP مجازی میدهد.

داده هایی که روی این ارتباط آمد و شد دارند را سرویس گیرنده نخست به رمز در آورده و در قالب بسته ها بسته بندی کرده و به سوی سرویس دهنده V-P-N می فرستد . اگر بستر این انتقال اینترنت باشد بسته ها همان بسته های IP خواهند بود .سرویس گیرنده V-P-N بسته ها را پس از دریافت رمز گشایی کرده و پردازش لازم را روی آن انجام می دهد

لازم به ذکر است که عکس های گرفته شده متعلق به سامسونگ گلکسی نوت ۴ است اما این فرایند در اکثر گوشی های اندرویدی روندی یکسان دارد.

بر روی گوشیتان ابتدا مسیر زیر را دنبال کنید. Settings > More Networks (Connections tab) > V-P-N  

سپس برایتان پنجره ای باز میشود که در آن از شما میخواهد تا یک قفل صفحه ی نمایش تنظیم کنید.(البته در صورتی که از قبل تنظیم نشده باشد) در گوشه ی بالا سمت راست یک علامت + وجود دارد که از طریق آن میتوان V-P-N را تنظیم کرد.

با فشردن کلید + پنجره ی جدیدی برایتان باز میشود. اینجا همان جاییست که اطلاعاتی را که سرویس ارائه دهنده ی VPN به شما داده را باید وارد نمایید. در کادر مربوط به اسم (Name) میتوانید هر اسمی را به دلخواه وارد کنید اما در دو کادر بعدی یعنی نوع وی پی ان (Type) و آدرس سرویس (Service Address) باید اطلاعاتی را وارد کنید که تامین کننده ی سرویستان در اختیار شما قرار داده است. همچنین با زدن تیک قسمت Show advance options میتوانید تنظیمات پیشرفته تری را انجام دهید.بعد از پر کردن کادرها تنظیماتتان را با زدن کلید save ذخیره نمایید.

حال شما به صفحه ی VPN برگشت داده میشوید. اما این بار کانکشن مربوط به وی پی انی که ساخته اید را مشاهده میکنید حال بر آن کلیک کنید و سپس نام کاربری و کلمه ی عبور (که این هم توسط ارایه دهنده ی سرویس به شما داده شده) را وارد نمایید .در نهایت میتوانید بر روی سه نقطه ی بالای صفحه کلیک کرده تا از اتصال دایمیتان به VPN مطمئن شوید.

تمام شد! شما به وی پی ان وصل شدید.

در پایان جا دارد اشاره کنیم که اپلیکیشن های خاصی وجود دارد که کلیه کارهای فوق را به صورت اتوماتیک انجام میدهد و شما فقط باید آن را روی گوشی هوشمندتان نصب و اجرا کنید.

منبع : phonearena

ipvpnvpn چیستآموزشآی پی مجازیاتصالاسمارت فوناندرویدایمناینترنتتبلتترفندتلفن همراهرمزگذاری اطلاعاتکانکشنگوشیموبایلنا امننحوه تنظیمهوشمندوی پی انوی پی ان چیستیادگیری
Comments (5)
Add Comment
  • حاند

    سلام
    من گوشیم در بخش VPN ها رمزشو فراموش کردم اگه ممکن هست راهنمایی کنید یا به ایمیلم بفرستید
    با تشکر

  • حاند

    سلام
    من گوشیم سامسونگه وقتی میخوام وارد بخش VPN ها رمز میخواد و من هم رمزو فراموش کردم اگه ممکنش هست یه راهنمایی کنید برام خیلی واجبه
    باتشکر

  • حمزه

    سلام
    من گوشیم سامسونگه وقتی میخوام وارد بخش VPN ها رمز میخواد و من هم رمزو فراموش کردم اگه ممکنش هست یه راهنمایی کنید برام خیلی واجبه

    ۶۲۱۷۳۹۶@gmail.com

    • حامد قربانی

      سلام

      رمز های متداول رو بدید ۰۰۰۰ یا ۱۱۱۱ اگر خودتون رمز نداده باشید  قبلا

  • رامین

    سلام من بار اولمه دارم وی پی ان نصب میکنم میخواستم بدونم نوع و آدرس سرور  fishوی پی ان تلگرام  رو از کجا میتونم بگیرم ممنونم