معرفی بهترین گوشی های بازار با قیمت یک میلیون تومان (دی ماه ۹۵)

 

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین گوشی های هوشمند دی ماه سال ۹۵ که زیر یک میلیون هزار تومان بپردازیم و سعی کرده ایم تا از تمامی برندهای معروف سازنده گوشی یک نمونه را معرفی کنیم تا به راحتی مقایسه ای بین قیمت و امکانات گوشی های موجود در این بازه قیمتی را داشته باشید و راهنمایی خرید مناسبی ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات گوشی پیشنهاد می شود مقاله " راهنمایی خرید گوشی هوشمند " را مطالعه بفرمایید ) برای شما باشد

نکته : برای مشاهده مشخصات فنی کامل بر روی عنوان گوشی کلیک کنید

Samsung Galaxy J7 (2016) Dous J710F

پس از اینکه کاربران از گوشی‌های سری A سامسونگ با بدنه‌های باریک فلزی استقبال خوبی کردند، در ماه مارس سال ۲۰۱۶، این شرکت کره‌ای با معرفی دو گوشی J5 و J7، نشان داد که می‌خواهد بدنه‌ی فلزی را برای گوشی‌های میان‌رده‌اش هم به کار ببرد؛ اگرچه قبلا گوشی‌های J5 و J7 به بازار وارد شده بودند؛ اما نسل جدید این گوشی‌ها که ساخت سال ۲۰۱۶ هستند، علاوه‌بر تفاوتی که با نسل قبلی‌شان در مواد و متریال به‌کار‌رفته در ساخت بدنه‌شان دارند، تغییرات سخت‌افزاری هم داشته‌اند. نقطه قوت گوشی‌های سری J را می‌توان کیفیت ساخت بدنه، دوربین سلفی باکیفیت و سرعت اتصال آن‌ها به اینترنت دانست. گوشی سامسونگ «Galaxy J7 2016» که در اینجا امکان خرید اینترنتی آن را دارید، ۱۵۱٫۷ میلی‌متر طول، ۷۶ میلی‌متر عرض و ۷٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

بدنه‌ی آن از فلز و پلاستیک ساخته شده است و چیزی در حدود ۱۷۰ گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی آن که تراکمی برابر ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ دارد، از نوع اولد است و فناوری سوپر امولد در آن استفاده شده است. این صفحه‌نمایش که قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد، از رزولوشن ۱۲۸۰×720 پیکسل برخوردار است و قابلیت مالتی تاچ دارد و می‌تواند به‌ طور هم‌زمان ۵ لمس را تشخیص دهد.

 دوربین اصلی آن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و به یک فلش LED مجهز شده است. به کمک این دوربین می‌توان با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۰۸۰×1920 تصویربرداری کرد. دوربین سلفی یا دوربین دوم هم قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت Full HD را دارد و علاوه‌بر سنسور ۵ مگاپیکسلی به فلاش LED مجهز است. پردازنده‌ی این گوشی به تراشه‌ی اگزینوس ۷۸۷۰ از نوع ۶۴ بیتی مجهز است که ۸ هسته دارد و می‌تواند اطلاعات را با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز پردازش کند. گلکسی J7 2016 حافظه رمی معادل ۲ گیگابایت دارد و حافظه‌ی داخلی آن ۱۶ گیگابایت است؛ البته به کمک شیار microSD که در بدنه‌ی آن جاسازی شده است، می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. علاوه‌بر وای‌فای، این گوشی می‌تواند به شبکه‌های ارتباطی ۳G و ۴G هم دسترسی داشته باشد تا دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی را برای صاحبش با سرعت زیادی میسر کند. در آخر باید گفت که سیستم‌عامل این گوشی اندروید مارشمالو است و باتری لیتیوم‌یون آن که ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد، می‌تواند برای ساعت‌ها در حالت مکالمه یا استندبای، انرژی خود را حفظ کند.

این گوشی را می توانید با قیمت ۸۸۹۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Samsung Galaxy J7 Prime G610FD Dual SIM

گوشی موبایل «سامسونگ» مدل «Galaxy J7 Prime» یکی دیگر از کهکشانی‌های این شرکت کره‌ای لست که به تازگی پا به بازارهای جهانی گوشی موبایل گذاشته است. تراشه‌ی اگزینوس ۷۸۷۰، ۳ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T830MP2 سخت‌افزار قدرتمند J7 Prime را تشکیل می‌دهند. صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی آن تراکمی برابر ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ دارد. از نوع LCD است و فناوری IPS در آن استفاده شده است. این صفحه‌نمایش که قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد، از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. شرکت سامسونگ برای محافظت از این صفحه‌نمایش محافظ گوریلا گلس نوع ۴ را در نظر گرفته است که به دلیل افزایش مقاومت نمایشگر می‌تواند در برابر خط و خش و برخورد با سطوح سخت از گوشی موبایل شما به خوبی محافظت کند.

دوربین این محصول به سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است که با داشتن امکاناتی مانند فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری با وضوح بالا را در اختیار کاربران قرار داده است. در کنار این سنسور قدرتمند، سنسوری ۸ مگاپیکسلی در دوربین سلفی این محصول جای گرفته که در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه در بازار از کیفیت بالاتری برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های جی ۷ پرایم پشتیبانی از اینترنت پر سرعت ۴G است که سرعت دانلودی معادل ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار مجهز بودن به شبکه ۴G، پشتیانی از فناوری‌های ارتباطی EDGE ,GPRS, Wi-Fi و بلوتوث نسخه ۴٫۱ محبوبیت بیشتری به گوشی موبایل داده است.

سیستم‌عامل اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶٫۰ برای در این گوشی موبایل ایفای نقش می‌کند و امکانات کامل یک گوشی اندرویدی را پیش روی افراد قرار می‌دهد. مجموعه‌ی کاملی از حسگر‌ها هم در این گوشی به کار گرفته شده‌اند تا کاربر در هر شرایطی بتو‌اند، از نهایت قابلیت‌های گوشی‌ خود استفاده کند. از جمله حسگر‌های استفاده‌شده در J7 Prime می‌توان به قطب‌نما، شتاب‌سنج، حسگر تشخیص اثر انگشت و مجاورت اشاره کرد. در زیر قاب این محصول باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-یون بدون قابلیت تعویض در نظر گرفته شده است تا جوابگوی فعالیت‌های انجام گرفته با این محصول باشد. با توجه به امکاناتی که در بالا بیان شد می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی موبایل با شباهت‌های بسیاری به Galaxy J7 2016 تولید شده و تنها برخی تفاوت‌های جزئی در حافظه داخلی، میزان رم و کیفیت نمایشگر در آن به کار گرفته شده است.

این گوشی را می توانید با قیمت ۹۶۵۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Huawei G8 Dual SIM

بی‌شک هوآوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید گوشی همراه است. این شرکت سعی می‌کند در جدیدترین محصولات خود از بهترین فناوری‌ها استفاده کند تا آن‌ها را هم‌سطح محصولات شرکت‌های مشهور تکنولوژی قرار دهد. گوشی «هوآوی جی۸ دو سیم‌کارت» (Huawei G8 Dual SIM) را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها با امکانات مطلوب در این بازه‌ی قیمتی دانست. دوربین اصلی که می‌تواند تصاویر کم‌نظیری ثبت کند، نمایشگر بزرگ با تراکم مناسب، سخت‌افزار میان‌رده که می‌تواند اکثر نیاز‌های شما را برآورده کند، امنیتی بر پایه‌ی حسگر اثرانگشت و طراحی زیبا و یکپارچه، این گوشی را به یکی از بهترین‌ها و درعین‌حال ارزان‌ترین‌های هوآوی تبدیل کرده است.

اگر تمام قابلیت‌های خوب این گوشی را کنار بگذاریم، نمی‌توان از کیفیت ساخت و جنس بدنه‌ی آن به‌سادگی گذشت. گوشی G8 با بدنه‌ی یکپارچه فلزی با رنگ و لعابی کم‌‌نظیر، می‌تواند دل هر بیننده‌ای را برباید؛ همچنین حسگر اثرانگشت و تمامی اجزای آن دقیقا جایی قرار داده شده‌اند که باید باشند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا کاربر هنگام استفاده ازز گوشی احساس خوبی داشته باشد. این گوشی با بدنه‌ی فلزی در حدود ۱۶۷ گرم وزن دارد. ضخامت G8 هم بسیار کم و در حدود ۷٫۵۵ میلی‌متر است.

این گوشی را می توانید با قیمت ۹۴۹۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Huawei P9 Lite Dual SIM

چند سالی است که نسخه‌ای ضعیف‌ترشده از پرچم‌داران شرکت‌ها، با نامی مشابه همراه با پیشوند یا پسوند اما با سخت‌افزار و طراحی متفاوت روانه‌ی بازار می‌شود. این نسخه‌ها مخصوص کسانی ساخته می‌شوند که قصد دارند علاوه‌بر داشتن نسخه‌ای به‌روز، مبلغ کمتری را هم برای خرید گوشی خرج کنند. گوشی «هوآوی پی۹ لایت» (Huawei P9 Lite Dual SIM) هم با سخت‌افزاری ضعیف‌تر در مقایسه با گوشی هوآوی P9 روانه‌ی بازار شده است.

این گوشی علاوه‌بر داشتن نمایشگری مناسب برای بازی و امور روزانه، به دوربین‌هایی که می‌توانند تصاویر باکیفیت ثبت کنند، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم و همچنین امنیتی به کمک حسگر اثرانگشت هم مجهز شده‌ است تا بتواند گوشی مناسبی برای کاربران باشد. هوآوی، گوشی P9لایت را به تراشه‌ی جدید و اختصاصی های‌سیلیکون ۶۵۰ مجهز کرده تا در حد یک گوشی‌ بالارده قرار گیرد. هوآوی P9 لایت برای انجام بازی‌های سنگین و البته انجام کارهای روزانه مناسبب به نظر می‌رسد؛ سه گیگابایت رم سرعت و روانی خاصی را به این گوشی بخشیده است. ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸۸ گیگابایت، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، بلوتوث و Wi-Fi از دیگر امکانات سخت‌افزاری در P9لایت هستند. برای P9لایت نمایشگری ۵٫۲ اینچی با رزولوشن fullHD که می‌تواند، تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد، در نظر گرفته‌ شده است. این نمایشگر از پنل‌های LCD ساخته‌ شده و از فناوری IPS استفاده می‌کند.. نمایشگر این گوشی در کنار سخت‌افزار مناسب و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، می‌تواند در کنار مطالعه و مشاهده‌ی فیلم و تصویر، پاسخ مناسبی برای بازی‌کردن و وب‌گردیی هم باشد.

دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی P9لایت انتخاب‌شده‌اند. در این گوشی برخلاف P9 از وجود دو دوربین در پشت‌گوشی خبری نیست و تنها یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر را به عهده دارد. این دوربین به فلشی از نوع LED هم مجهز شده است. برای دوربین سلفی، سنسور ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌ شدهه است. این گوشی به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، حسگر اثرانگشت برای تامین امنیت کاربرانش و اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶٫۰ با پشتیبانی از زبان فارسی مجهز است. در کنارر همه‌ی این قابلیت‌ها، P9لایت از درگاه ارتباطی جدید Usb Type-C بهره می‌برد تا بتواند از تمام فناوری‌های موجود و به‌روز پشتیبانی کند. گوشی هوآوی P9لایت با سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی های‌سیلیکون ۶۵۰ به همراه سه گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G، درگاه ارتباطی USB Type-C، نمایشگر ۵٫۲ اینچی با تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ و حسگر اثرانگشت تمامی معیار‌های محبوب را در کنار قیمتی مناسب برای تبدیل‌شدن به گوشی شما دارد.

این گوشی را می توانید با قیمت ۸۱۲۰۰۰تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Lenovo Vibe P1 Dual SIM

صنعت ساخت گوشی به سمتی پیش می‌رود که هر شرکتی سعی می‌کند، سهم بیشتری از سود بازار را برای خود تصاحب کند. همین موضوع باعث شده تا رقابت در بازار گوشی بسیار تنگاتنگ باشد. از طرفی شرکت‌هایی که خود را در آستانه‌ی بازنده‌ی این بازار می‌بینند، سعی دارند با تولید گوشی‌هایی که امکانات و ظاهر بهتری دارند سهم بیشتری از بازار را برای خود کنند. شرکت لنوو هم با تولید گوشی‌های پیشرفته و مناسب سعی دارد تا فروش بیشتری در بازار داشته باشد. گوشی «لنوو وایب پی۱ دو سیم‌کارت» (Lenovo Vibe P1 Dual SIM) یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت چینی به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید، بتوانید با یک گوشی ۵٫۵ اینچی مدت زمان زیادی شارژ داشته باشید، تصاویر با کیفیت و شفاف ثبت کنید، از دو سیم‌کارت و اینترنت نسل چهارم استفاده کنید و امنیتی زیر سایه‌ی حسگر اثرانگشت داشته باشید، این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. موردی که این گوشی را از سایر گوشی‌های بازار متمایز می‌کند، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که می‌تواند انرژی لازم برای ۴۴ ساعت مکالمه مداوم را برای وایب P1 فراهم کند. همچنین با این باتری، وایب P1 تا ۶۰۰ ساعت در حالت آماده‌به‌کار باقی می‌ماند. البته مجهز شدن این گوشی به نسخه‌ی دوم از فناوری شارژ سریع تضمین می‌کند که این باتری پرظرفیت در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی برای این گوشی درنظر گرفته شده‌‌اند که می‌توانند تصاویری در حد مطلوب ثبت کنند

دوربین اصلی به فلشی از نوع LED دو رنگ مجهز شده که می‌تواند نور لازم جهت ثبت تصاویری روشن‌تر از حد معمول را برای وایب P1 تامین کند. همچنین می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های ثبت شده توسط دوربین‌های وایب P1، را در نمایشگر ۵٫۵ اینچی این گوشی تماشا کنید. این نمایشگر که از فناوری IPS بهره می‌برد، می‌تواند تصاویری با تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد. همچنین تا ۱۰ لمس را به‌صورت هم‌زمان پاسخگو باشد، تا علاوه‌بر تماشای فیلم و عکس، برای بازی و وب‌گردی هم مناسب باشد. این گوشی خوش‌ساخت و رده بالا به سخت‌افزاری نسبتا قدرتمند بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۵ همراه با دو گیگابایت رم مجهز شده تا بتواند کاربر را در انجام امور روزانه و بازی‌های نسبتا سنگین همراهی کند. همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی هم برای کاربران این گوشی فراهم شده است.

همچنین امکان استفاده از دو سیم‌کارت در این گوشی وجود دارد و از شبکه‌های ۴G هم پشتیبانی می‌کند؛ پس نباید با لنوو وایب P1، نگران اتصال به اینترنت پرسرعت باشیم. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵٫۱، حسگر اثرانگشت، جنس پلاستیکی با وزن ۱۸۹ گرم و ضخامت ۱۰ میلی‌متری‌اش اشاره کرد. خرید یک گوشی بالارده با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با تراکم عالی ۴۰۱ پیکسل بر اینچی، با امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G در قابی زیبا می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد. تمام این موارد را می‌توانید با خرید لنوو وایب P1 در اختیار بگیرید.

این گوشی را می توانید با قیمت ۱۰۴۵۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

HTC Desire 728 Ultra Edition Dual SIM 32GB

شرکت «اچ تی سی» با ایجاد چند تغییر کوچک در گوشی موبایل «Desire 728» مدل جدیدی را با عنوان «Desire 728 Ultra Edition»  روانه‌ی بازار کرده است. هرچه از شباهت ظاهری این دو گوشی بگوییم، کم گفته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که ابعاد، وزن، اندازه‌ی صفحه‌نمایش، باتری و دوربین همگی در این دو یکسان هستند. صفحه‌نمایش به‌کاررفته در این محصول از نوع LCD بوده و در ساخت آن از فناوری IPS بهره گرفته شده است. این نمایشگر ۵٫۵ اینچی از وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ برخوردار است و تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر می‌کشد. مجموعه‌ی سخت‌افزاری Desire 728 Ultra Edition از یک تراشه‌ی «MT6753» مدیاتک در کنار پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز تشکیل شده است که موجب عملکرد مناسبی در این گوشی موبایل خواهد شد. این مجموعه‌ی سخت‌افزاری را ۳ گیگابایت رم همراهی می‌کند که به روان‌تر‌شدن عملکرد گوشی در پردازش اطلاعات کمک شایانی خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم، این محصول با تفاوت‌های اندکی در مقایسه با Desire 728 تولید شده است که یکی از آن‌ها به ظرفیت حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی رم مربوط می‌شود. حافظه‌ی داخلی در Ultra Edition اچ ‌تی سی به ۳۲ گیگابایت افزایش یافته است که این میزان نیز با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی تا ۲ ترابایت قابل‌افزایش خواهد بود. بنابراین دیگر در مورد حجم زیاد فایل‌های صوتی و تصویری، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف نگرانی وجود نخواهد داشت. پشتیبانی از اینترنت پرسرعت ۴G، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و امکانات ارتباطی مانند بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۱، EDGE،  GPRS  و وای‌فای از دیگر ویژگی‌های محصول جدید اچ ‌تی‌ سی هستند که می‌توانند در برقراری انواع ارتباطات بسیار کارآمد باشند.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این محصول با داشتن فلاش LED و امکاناتی از قبیل قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (TouchFocus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) و HDR امکان ثبت تصاویری باکیفیت را فراهم می‌کند. همچنین دوربین سلفی ۷۲۸ Ultra Edition از سنسوری ۵ مگاپیکسلی بهره برده است که می‌توانید از آن برای فیلم‌برداری با وضوح FullHD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید. منبع تأمین انرژی در این محصول، یک باتری از نوع لیتیوم یون با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که انرژی لازم برای ۲۱ ساعت مکالمه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر شما یکی از کاربران Desire 728 قدیمی هستید و تنها مشکلتان ظرفیت داخلی پایین آن بود، می‌توانید از Desire 728 Ultra Edition استفاده کنید که با داشتن ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۲ ترابایت، برای رفع این مشکل اقدام کرده است.

این گوشی را می توانید با قیمت ۷۵۵۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Sony Xperia XA Dual Sim

شاید نام سری نوظهور X شرکت سونی آنقدر که باید و شاید و مثل سری Z به گوش‌ها آشنا نیست. این سری گوشی‌ها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما از نظر سخت‌افزاری تفاوت‌های بزرگی در مقایسه با دیگری دارند. گوشی «سونی اکسپریا ایکس‌ای» (Sony XAperia XA) را می‌توان گوشی کمی ضعیف‌تر در این خانواده دانست. سونی سعی کرده تا این گوشی را به سخت‌افزاری قابل‌قبول مجهز کند تا کاربران تا حدودی خیال آسوده‌ای از نظر قدرت سخت‌افزاری گوشی داشته باشند. علاوه بر این سخت‌افزار، دوربین‌های که می‌توانند تصاویر قابل‌قبول ثبت کنند و همچنین سیستم‌عاملی به روز و باتری با ظرفیت مناسب از قابلیت‌های محبوب در گوشی جدید و قدرتمند سونی هستند. در مقایسه با قدرتمندترین گوشی این سری، اکسپریا XA به سخت‌افزاری قابل‌قبول و مطلوب مجهز شده است. استفاده از تراشه‌ی مدیاتک MT6755 در این گوشی قدرت زیادی را با خود به همراه آورده و می‌تواند خیال کاربرش را از انجام بسیاری از امور روزمره و حتی بازی‌های سنگین راحت کند. استفاده از ۲ گیگابایت رم در این تراشه‌ باعث شده تا انجام هر عملیاتی، برای مثال باز کردن تعداد زیادی برنامه با مشکل خاصی همراه نباشد. همچنین با این تراشه‌ی جدید می‌توانید به اینترنت نسل چهارم متصل شوید.

اکسپریای جدید، حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۲۰۰ گیگابایت را دارد. امکانات ارتباطی دیگر نظیر Wi-Fi، بلوتوث، NFC، رادیو و امکانات مکان‌یابی دقیق هم برای این گوشی درنظر گرفته شده‌اند. این مدل در مقایسه با دو مدل دیگر در سری X، دوربین‌هایی با سنسور کمی ضعیف‌تر دارد. استفاده از دوربین‌هایی با سنسورهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در اکسپریاXA باعث شده تا این گوشی بتواند تصاویر قابل‌قبول و با کیفیتی را ثبت کند. دوربین اصلی این گوشی به فلشی از نوع LED مجهز شده تا بتواند در شرایط نوری نامناسب هم تصاویر روشنی ثبت کند. کاربر می‌تواند با هر دو دوربین اکسپریا XA ویدیوهای با رزولوشن fullHD و صدای استریو ضبط کند. استفاده از نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن HD که تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ را می‌تواند به تصویر بکشد، می‌تواند برای وب‌گردی، دیدن فیلم یا بازی کردن مناسب باشد. نمایشگر اکسپریا XA با استفاده از پوششی در برابر خط‌و‌خش مقاوم شده است.

 بر خلاف سری Z دیگر خبری از شیشه در پشت گوشی نیست، اما همچنان قاب پشتی قابلیت باز شدن ندارد و حس یکپارچه بودن هنگام در دست گرفتن گوشی وجود دارد. این گوشی در حدود ۱۳۷ گرم وزن و ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد. از دیگر مواردی که اکسپریای جدید را از سری Z متمایز می‌کند، استفاده از نسخه‌ی ششم اندروید با نام مارشمالو در این گوشی است. البته باتری با ظرفیت مناسب ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم-یون از دیگر ویژگی‌های موردپسند در اکسپریا XA هستند. سری جدید گوشی‌های سونی با نام خانواده X و مشخصا گوشی این سری با نام اکسپریا XA با ویژگی‌هایی مثل دوربین اصلی ۱۳ مگاپسکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی، تراشه‌ی مدیاتک MT6755 همراه با دو گیگابایت رم، طراحی زیبایی، در کنار باتری مناسب می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها با توجه به امکاناتش باشد.

این گوشی را می توانید با قیمت ۸۹۹۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

LG X Cam Dual SIM Mobile Phone

اگر هزینه کافی برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار از برندهای پرطرفدار را ندارید، بهتر است روی آن ویژگی که می‌خواهید گوشی جدیدتان داشته باشد تمرکز کنید. شرکت «ال‌جی» با همین رویکرد، سری گوشی‌های «X» را به بازار عرضه کرده است که اگرچه گوشی‌های میان رده‌ای هستند، اما هرکدام دارای ویژگی برجسته‌ای هستند. گوشی‌های «X Cam و X Screen» همان‌طور که از اسمشان پیداست تمرکز ویژه‌ای روی کیفیت دوربین و صفحه‌نمایش دارند . گوشی X Cam دو سیم‌کارت نانو را پشتیبانی می‌کند و بدنه باریک و سبک آن از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی سبک تنها ۱۱۸ گرم وزن دارد ضخامتش ۶٫۹ میلی‌متر است. نمایشگر ۵٫۲ اینچی آن از نوع «LCD» است و در ساخت آن از فناوری «IPS» استفاده شده است. این صفحه‌نمایش که قابلیت دریافت چندین لمس همزمان را دارد، رزولوشن «Full HD» معادل ۱۰۸۰ × 1920 پیکسل دارد و تراکم پیکسل‌هایش در هر اینچ ۴۲۴ ppi است.

پردازنده هشت هسته‌ای آن مجهز به تراشه «MT6753» مدیاتک با فرکانس ۱٫۱ گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده ۲ گیگابایت حافظ رم وجود دارد تا پردازش اطلاعات با سرعت قابل‌توجهی صورت گیرد. حافظه داخلی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است ۱۶ گیگابایت است اما جایی برای نگرانی وجود ندارد چراکه X Cam قابلیت نصب کارت حافظه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت را دارد. اگر از طرفداران اینترنت پرسرعت هستید هم باید بدانید که این گوشی قادر به پشتیبانی از شبکه «4G» هم است. اما خصیصه بارز گوشی X Cam، وجود دوربین با دو سنسور ۱۳ و ۵ مگا پیکسلی در پشت گوشی است. سنسور ۱۳ مگا پیکسلی برای عکاسی در حالت عادی و نرمال است اما با کمک سنسور ۵ مگا پیسکلی می‌توان عکس‌هایی در حالت «Fisheye» گرفت که میدان دید وسیع‌تری در اختیارتان قرار خواهد داد. پس اگر انتظارتان از گوشی موبایل، داشتن دوربینی باکیفیت است، X Cam می‌تواند همان گوشی میان رده‌ای باشد که به دنبالش هستید. این دوربین که قابلیت‌هایی چون عکاسی پاناروما و تشخیص چهره دارد، به فلاش LED مجهز است و می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰ × 1920 پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی آن هم سنسوری ۸ مگا پیکسلی دارد که در میان گوشی‌هایی در این محدوده قیمت، کیفیت بالاتری دارد.

این گوشی را می توانید با قیمت ۸۸۵۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

Caterpillar S30 Dual SIM

بعضاً پیش می‌آید که فقط توجه به سخت‌افزار و ظاهر گوشی برای کاربران، مهم به نظر نمی‌رسد؛ بلکه کاربرانی وجود دارند که بدنه‌ی مقاوم در برابر ضربه و ضد آب بودن گوشی برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گوشی «کترپیلار S30 دو سیم‌کارت» (Caterpillar S30 Dual SIM) به بدنه‌ای مقاوم مجهز شده تا بتواند برای کسانی که مشاغل سختی و پرخطر دارند، کار‌آمدی لازم را داشته باشد. معمولاً این دسته از گوشی‌ها دارای مشخصات سخت‌افزاری مناسبی نیستند. اما در S30 اینطور نیست و این گوشی از سخت‌افزار، دوربین و سیستم‌عامل قابل‌قبولی برخوردار شده است.

گوشی S30 با بدنه‌ای مقاوم در برابر روغن، نفت، نمک، خاک، رطوبت، باران، لرزش، تابش اشعه خورشید و شوک حرارتی می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که مشاغلی سخت نظیر کار بر روی سکوهای نفتی یا کار در معدن دارند. همچنین این گوشی گواهینامه IP68 دارد، به این معنی که در برابر گرد و غبار مقاوم است و تا عمق یک متر و تا ۳۰ دقیقه هم می‌تواند زیر آب دوام آورد. البته این بدنه‌ی مقاوم وزنی در حدود ۱۸۱ گرم و ضخامتی ۱۴ میلی‌متری به این گوشی بخشیده است. کترپیلار S30 به سخت‌افزار میان‌رده بر پایه‌ی تراشه اسنپ‌دراگون ۲۱۰ مجهز شده است. چهار هسته پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۴ روی این تراشه‌ی ۳۲ بیتی قرار گرفته‌اند. البته وجود یک گیگابایت رم هم تأیید می‌کند که این گوشی از سخت‌افزار مطلوبی بهره می‌برد. برای این گوشی ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده که تا ۶۴ گیگابایت قابلیت افزایش دارد.

همچنین S30 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. البته پشتیبانی این گوشی از شبکه‌ی ۴G می‌تواند یکی از نقاط قوتش به شمار آید. امکان استفاده از فن‌آوری‌هایی مثل Wi-Fi و بلوتوث هم در این گوشی وجود دارد. دو دوربین با سنسورهای ۵ و ۲ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین اصلی و سلفی این گوشی ایفای نقش می‌کنند. دوربین اصلی به فلشی از نوع LED مجهز شده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. از دیگر نقاط قوت این گوشی می‌توان به سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵٫۱ آن اشاره کرد.

این گوشی از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. همچنین طیف وسیعی از فایل‌های مولتی‌مدیا را هم می‌تواند اجرا ‌کند. از دیگر قابلیت‌های S30 می‌توان به نمایشگر ۴٫۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل اشاره کرد. این نمایشگر از فن‌آوری TFT سود می‌برد و تراکم ۲۱۸ پیکسل بر اینچ دارد. همچنین برای محافظتش از گوریلا گلس ۳ استفاده شده و ۱۰ لمس را به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. از دیگر برتری‌های این گوشی می‌توان به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری‌اش که از جنس لیتیوم-یون است، اشاره کرد. این باتری می‌تواند تا ۳۸ روز گوشی را در حالت آماده به کار نگه دارد. کترپیلار S30 علاوه بر داشتن گواهینامه‌های MIL-STD-810G و IP68، به سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵٫۱، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی همراه با فلش LED، سخت‌افزار بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۲۱۰ و پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G بهرمند شده تا بتواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که سخت‌افزار و امکانات مطلوب را در کنار بدنه‌ای مقاوم نیاز دارند.

این گوشی را می توانید با قیمت ۹۲۴۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

BlackBerry Passport

«بلکبری» (BlackBerry) را معمولا با موبایل‌های لوکس و گران‌قیمت‌اش می شناسند. این شرک کانادایی در سال ۱۹۹۶ میلادی تولید گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد. اما با روی کار آمدن گوشی‌های با صفحات لمسی و هوشمند از سوی شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ، بلک‌بری رونق گذشته‌ی خود را از دست داد و نتوانست گوشی‌های خود را به روال گذشته به بازار عرضه کند. یکی از شیک‌ترین، لوکس‌ترین و بهترین گوشی‌ها در بین تولیدات بلک‌بری گوشی «بلک بری پاسپورت» (BlackBerry Passport) است. این گوشی در الگوی طراحی عجیبی که تاکنون کمتر نمونه‌ی مشابه‌اش دیده شده روانه بازار شد. در نگاه اول متوجه متفاوت بسیار زیاد بلک‌بری پاسپورت با سایر گوشی‌های هوشمند خواهید شد . حداقل می‌توان ادعا کرد پاسپورت موبایلی متفاوت حداقل از نظر طراحی ظاهری با هر آنچه تاکنون دیده‌اید است.

بلک‌بری با تولید پاسپورت می‌خواهد تا هویت خود را دوباره به دست آورد و این شرکت را که در آستانه‌ی فروپاشی است را دوباره به سوددهی برساند. پاسپورت با سیستم‌عامل اختصاصی بلک‌بری موسوم به «سیستم‌عامل بلک بری» (Blackberry OS) نسخه‌ی ۱۰ عرضه شد. سخت‌افزار این گوشی هوشمند را تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌‌ی داخلی تشکیل داده‌اند. این گوشی از یک سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های اتصالی این گوشی می‌توان به قطب‌نما، Wi-Fi، GPS، NFC، بلوتوث و رادیو اشاره کرد. این باتری با توجه به باتری پرظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی‌اش ۱۹۶ گرم وزن دارد.

این گوشی را می توانید با قیمت ۱۰۴۹۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

 

Xiaomi Redmi Note 2 Dual SIM 16GB

گوشی شیاومی ردمی نوت ۲ (Xiaomi Redmi Note 2) با قابلیت اتصال به شبکه‌‌ی ۴G، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از جمله گوشی های ۵٫۵ اینچی است که طرفداران زیادی دارد. نیمه دوم سال ۲۰۱۵ بود که این گوشی به بازار عرضه شد و توانست بخشی از بازار را متوجه خود کند. بدنه‌ی پلاستیکی ردمی نوت ۲ فقط ۱۶۰ گرم وزن و ۸٫۳ میلی‌متر ضخامت دارد. قاب پشتی گوشی قابل باز شدن است و با باز کردن آن، می‌توان به محل قرارگیری کارت حافظه، سیم‌کارت و باتری دسترسی داشت. سیم‌کارت‌های در قطع میکرو را می‌توان در این گوشی به کار برد. خبر خوب اینکه، شیار کارت حافظه و سیم‌کارت‌ها به‌صورت مجزا هستند. در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ردمی نوت۲، امکان استفاده از کارت حافظه microSD تا ۱۶ گیگابایت برای ذخیره‌سازی وجود دارد. باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی ۳۰۶۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و می‌تواند به مدت ۱۴۴ ساعت گوشی را در حالت استندبای نگه دارد.

صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی این گوشی از نوع LCD است و از فناوری IPS استفاده می‌کند. این نمایشگر رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و می‌تواند تراکم ۴۰۳ پیکسل بر اینچ را نمایش دهد. دوربین اصلی گوشی به سنسور ۱۳ مگا پیکسلی مجهز شده و می‌تواند با رزولوشن full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار، تشخیص چهره و تاچ فوکوس از ویژگی‌های دوربین اصلی ردمی نوت ۲ هستند. دوربین سلفی این گوشی هم سنسور ۵ مگا پیکسلی دارد که می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی ثبت کند. برای ردمی نوت ۲ تراشه‌ی مدیاتک هلیو X10 در نظر گرفته شده که پردازنده ی مرکزی هشت هسته‌ای به همراه دو گیگابایت رم، قدرت قابل‌قبولی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد.

این گوشی را می توانید با قیمت ۷۸۹۰۰۰ تومان از فروشگاه اینترنتی موبایل آبی (MobileAbi.com) تهیه فرمایید

منبع : ITradar

blackberryCaterpillarDesire 728 Ultradual simG610FDG8galaxyhtcHuaweij7 primelenovoLGp9 litePassportRedmi Note 2S30samsungSamsung Galaxy J7 (2016)sonyvibe p1x camXiaomiXperia XAاکسپریااندرویدایکس ایبررسیبلک بریپاسپورتتلفن هوشمندجی 610جی 7 پرایمجی 7 مدل 2016جی 710دو سیم کارتهدیزایر 728 التراراهنمایی خریدسخت افزارشیائومیقیمتکاترپیلارکمتر از یک میلیونگالاکسیگالکسیگلکسیگوشیلنوومقایسهموبیلوایب پی 1یک میلیون تومان
Comments (0)
Add Comment