بزودی کاربران iOS و اندروید نیز می‌توانند با کورتانا هم صحبت شوند

 

اخیرا کمپانی مایکروسافت در یک تغییر جهت آشکار اقدام به ارایه نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی برای محصولات اندروید و iOS نموده و ظاهرا مبنای سیاست‌هایش را بر جذب حداکثری کاربران از هر طریق ممکن گذاشته است. از سوی دیگر یکی از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ که پس از معرفی بسیار مورد توجه علاقه مندان به دنیای فناوری قرار گرفت دستیار صوتی کورتانا است. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند با وسیله هوشمندی که در اختیار دارد به صحبت بپردازد، از او سوال بپرسد و از آن بخواهد تا تنظیمات خاصی را اعمال نماید.

البته در سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز قابلت مشابهی وجود دارد ولی طی مقایسه‌ها و تست‌های انجام شده، کورتانا از دستیاران صوتی سایر سیستم‌عامل‌های غیر ویندوزی یک سر و گردن بالاتر است. حال بشنوید از اقدام تعجب برانگیز شرکت مایکروسافت که امروز بنا به گزارش رویترز مطلع شدیم این کمپانی قصد دارد کورتانا را در قالب اپلیکیشنی مستقل وارد محصولات دارای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نماید.

در این میان ۲ سوال بزرگ به وجود می‌آید اول اینکه واقعا مایکروسافت هدفش از انتقال این قابلیت بزرگ به محصولات رقیب چیست و دوم اینکه با توجه به عرضه کورتانا در قالب یک اپلیکیشن مستقل، آیا باز هم این دستیار صوتی شوخ طبع توانایی‌های خودش را بصورت کامل خواهد داشت یا اینکه با توجه به حضور بر روی سیستم عامل غیر خودی، به شدت محدود می‌شود.

جواب هرچه که باشد بدون شک این خبر، کاربران محصولات غیر ویندوزی را خوشحال خواهد نمود و امیدواریم هرچه سریعتر اپلیکیشن‌های مذکور ارایه شوند و امیدوارتریم روزی این دستیار باهوش و بامزه از زبان فارسی هم پشتیبانی کند!

androidCortanamicrosoftPhonesiriWindowswindows 10windowsphoneاپلاخباراسمارت فوناندرویدبهترینجدیددستیار صوتیفرمان صوتیفناوریکرتاناکورتاناگوشیمایکروسافتموبایلنحوه استفادههوشمندویندوز ۱۰ویندوزفون
Comments (0)
Add Comment