تاثیر کاربران موبایل بر بازار شبکه‌های اجتماعی

 

امروز می‌خواهیم به صورت خلاصه یک بررسی اجمالی داشته باشیم بر موضوع تاثیر کاربران موبایل بر شبکه های اجتماعی. آیا ده سال پیش هم از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کردید؟ مطمئنا پاسخ بسیاری از شما "نه" خواهد بود. از همان زمان‌ها بود که کم کم پای شبکه های اجتماعی به صورت جدی به میدان باز شد و فیس‌بوک و یوتوب و … شروع به رشد کردند. در این میان شبکه هایی با شهرت کمتر هم وجود داشتند که نتوانستند خود را به اندازه غول‌های کنونی بالا بیاورند.

اما دلیل رشد بسیار زیاد بعضی از آن‌ها چه بود؟ یک جواب ساده: کاربران موبایل

در دنیای به دست آوردن بازار کاربران موبایل همچون یک گنج است. چه قبول کنیم چه نکنیم درصد بسیار بالایی از ترافیک دنیای اینترنت مربوط به آنهایی است که با موبایل اینترنت گردی می‌کنند.

بنابراین موبایلی‌ها یکی از تاثیرگذارترین دسته کاربران هستند و قطعا می‌توان حساب مطمئنی روی آن‌ها باز کرد. حالا دلیل موفقیت فیسبوک را فهمیدید؟

در چند سال اخیر نیز پای شبکه های کوچک‌تر به میدان باز شده. البته کوچکتر به نسبت فیسبوک و یوتوب و توییتر و یزرگان. وگرنه حتی آن کوچک‌ها هم دنیای بسیار بزرگی هستند.

شبکه های وایبر، تانگو، واتس اپ، اینستاگرام و بسیاری دیگر از جمله نمونه های موفق شرکت‌هایی هستند که به دنیای گوشی‌ها اعتماد کردند. این برنامه ها با امکاناتی که ارایه می‌دهند روز به روز ارتباطات کاربران را ساده تر و جذاب تر کرده و به موازات آن به شدت در حال رشد نیز هستند. همین شبکه وایبر سال گذشته درآمدی حدود  

در این میان فیس‌بوک تاثیر کاربران موبایل را درک کرد و هوشمندانه ترین راه را برگزید و با خریدن واتس اپ و اینستاگرام توانست نه تنها در بازار گوشی‌ها جا نماند بلکه در میان کاربران دسکتاپ هم همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد و جایگاه خود را اثبات کند.

آمار استفاده از شبکه های اجتماعیبازار شبکه های اجتماعیتاثیر کاربران موبایلشبکه های اجتماعی موبایلیکاربران موبایل شبکه های اجتماعینرم افزار ارتباطی موبایل
Comments (0)
Add Comment