Moon Express با همکاری ناسا در صدد بهره برداری از منابع معدنی کره ماه می باشد

 

شاید روزی قدم گذاشتن بر روی سطح ماه رویایی دور از ذهن بود، اما فضانورد آرمسترانگ توانست به این رویای بشر، جامه عمل بپوشاند. اما بشر هر روز بیشتر تشنه دسترسی و بهره گیری از کرات دیگر می شود، بنابر آخرین خبر ها کمپانی کالیفرنیایی moon express در صدد است تا نخستین فضاپیمای رباتیک را به کره ماه بفرستد!

این کمپانی یکی از چندین کمپانی خصوصی است که به تازگی وارد رقابتی جدی بین کمپانی های خصوصی برای دستیابی به منابع معدنی ماه شد و اخیرا توافق جدیدی با ناسا به امضا رسانده است که از این رو یک قدم دیگر به ارسال فضاپیمای خود نزدیک شده است. moon express در نظر دارد تا اولین فضاپیمای روباتیکش را روانه کره ماه کند. این کمپانی در ابتدا سال جاری لقب اولین کمپانی را از آن خود کرد که موفق به آزمایش گونه توسعه یافته در مرکز فضایی کندی در فلوریدا شده است.

آزمایش موفقیت آمیز در مرکز فضایی کندی در کنار شمار دیگری از آزمایشات که تا پایان سال میلادی انجام خواهد شد، راه را برای ارسال اولین فضاپیمای moon express در سال ۲۰۱۶ باز می کند.  moon expressآزمایشات خودش را با کمک و پشتیبانی مهندسان ناسا انجام می دهد، ناسا اطلاعاتش را در اختیار این کمپانی و سایر کمپانی هایی قرار می دهد که در این زمینه در حال تحقیق و آزمایش هستند.

سازمان فضایی ایالات متحده، برنامه ای را برای ارسال به کره ماه اجرا می کند که هدف از آن طراحی و تولید فضاپیما به منظور ارسال به ماه برای بهره برداری از منابع بی شماری است که در این کره قرار دارند. در کنار moon express کمپانی های دیگری نیز در حوزه ساخت فضاپیماهای رباتیک به ماه فعالیت می کنند. این کمپانی ها نیز از نظر فنی توسط ناسا پشتیبانی می شوند.

گوگل هم در همین راستا جایزه ای را مشخص کرده است که هدف از آن اهدای ۳۰ میلیون دلار به اولین کمپانی خصوصی است که به صورت تجاری فضاپیمای خودش را روانه کره ماه کند گوگل با حمایت این بنیاد جایزه ای را به اولین کمپانی اهدا خواهد کرد که تا بیش از سال ۲۰۱۶ میلادی فضاپیمایش را روانه کره ماه کند. این فضاپیما باید مساحت ۵۰۰ متری را در جو پرواز کرده و تصاویری با کیفیت بالا به زمین مخابره کند.

moon express را باید کمپانی خواند که در جلوی رقبا حرکت می کند. در ماه ژانویه سال جاری میلادی گوگل به دلیل اینکه moon express به فاز اولیه تعریف شده در این پروژه دست یافت موفق به دریافت یک میلیون دلار از این جایزه شد. همانطور که اشاره شد این مبلغ برای فضاپیمای moon express به این کمپانی پرداخت شد.

moon express در حال انجام آزمایش هایی است که صحت کارکرد فضاپیمایش را که روی ماه فرود خواهد آمد در مرکز فضایی تست کند. این کمپانی در مرحله اول فضاپیمای خودش را با اتصال به یک جرثقیل آزمایش کرده است تا خطر جانی و امنیتی افراد حاضر در منطقه را تهدید نکند.

به عقیده مدیر شرکت moon express کره ماه به عنوان ایستگاه بین راهی برای سفر به سایر کرات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی دومین و سومین مرحله از ارسال فضاپیما به سطح ماه را با هدف آوردن مواد معدنی، فلزات و سنگ هایی از سطح ماه خوانده است.

منبع: techtimes

moon expressجایزه گوگل به moon expressسفر به کرات دیگرسفر به ماهفضا پیمای moon expressفضاپیمافضاپیمای رباتیککاوشگر فضاییکاوشگر ماهکره ماهمعادن کره ماهمعادن ماهمون اکسپرسناساهوا و فضا
Comments (0)
Add Comment