با تکنولوژی جدید به کار رفته در گوشی های هوآوی تنها با پنج دقیقه شارژ کردن ، قادر به ده ساعت مکالمه مداوم خواهید بود!

 

تکنولوژی جدید به کار رفته در گوشی های هوآوی ، قادرند تلفن همراه این شرکت را تنها با پنج دقیقه شارژ کردن به مدت ده ساعت برای مکالمه‌ی مدوام تجهیز کند.

 محققان شرکت هوآوی از باطری‌های لیتیومی پر سرعت این شرکت رونمایی کردند. سازندگان ادعا می‌کنند که باطری‌های جدید این شرکت توانایی شارژ شدن با سرعت ده برابری نسبت به نسخه‌های قدیمی را دارد.

>>۱۲ ترفند موثر در افزایش طول عمر باتری دستگاه های مجهز به سیستم عامل IOS 9 اپل

در ۵۶امین اجلاس باطری در ژاپن در هفته گذشته، شرکت هوآوی که هم تولید کننده باطری برای وسیله‌های شرکت خود و هم برای دیگر شرکت ها است؛ از دو ویدئو رونمایی کرد که در آن سرعت شارژ باطری‌های جدید این شرکت مشهود بود. به عنوان مثال، یک باطری کوچک ۶۰۰ میلی آمپری جدید این شرکت قابلیت شارژ ۶۸ درصدی این باطری را تنها در دو دقیقه دارد و در نمونه ا‌ی بزرگتر ، یک باطری ۳۰۰۰ میلی آمپری تنها در پنج دقیقه ۴۸ درصد شارژ می‌شود. نمونه‌ی دوم چگالی انرژی WH/L 620   دارد و طبق گزارشات با شارژ ۴۸ درصدی، تلفن‌های هوآوی را قادر به ده ساعت مکالمه‌ی مداوم می‌کند.

>>۳۰ ترفند موثر برای افزایش طول عمر و ذخیره باتری آیفون ، آیپد و آیپاد

مهندسان در آزمایشگاه وات واقع در موسسه تحقیقات مرکزی هوآوی ، هترواتم هایی(اتم عناصری به غیر از کربن هیدروژن)  را با مولکول های گرافیت موجود در قطب مثبت باطری  ترکیب کردند. تشخیص عیب‌های موجود استفاده از کربن به تنهایی در قطب مثبت‌ باطری و استفاده از موادی دیگر نظیر هترواتم  برای ترکیب با کربن به کار رفته درقطب مثبت باطری ، محدود به امروز نیست. LLNL  پیش از این تحقیقاتی برای استفاده از هیدروژن برای این مقصود داشته است و شرکت هوآوی نیز با استفاده از روش‌هایی نسبتا متفاوت ، هدف مشابه‌ای را دنبال کرده است.

>>چند نکته و ترفتد آموزشی برای افزایش طول عمر باتری گوشی و تبلت هوشمندتان

با به پایان رسیدن آزمایش‌های طول عمر این باطری‌های جدید، نتیجه این تحقیق می‌تواند واحد طول عمر باطری‌های به کار رفته در وسایل الکترونیکی قابل حمل را از ساعت به روز تبدیل کند؛ بعلاوه ، این باطری‌ها پتانسیل تامین آینده‌ای درخشان برای خودرو‌های برقی و دیگر وسایلی که نیرویشان توسط باطری تامین می‌شود را دارا خواهد بود.

منبع : NewAtlas

LLNLWH/L 620افزایش طول عمرافزایش ظظرفیتباتریباطریبهبودتکنولوژیچگالیچگالی انرژیشارژ سریعفناوریلیتیومیهترو اتمهوآویهواوی
Comments (0)
Add Comment