به روز رسانی جدید در اپل واچ ، ضربان قلب را به درستی نشان نمی دهد

 

پس از این‌که اپل اولین به‌روزرسان‌ را برای ساعت‌های هوشمند‌ش منتشر کرد، بعضی از ‌ورزشکاران شروع به اعتراض کردند. آن‌ها ادعا کرده بودند که به‌روزرسان‌ جدید ضربان قلب را به‌طور منظم ثبت نمی‌کند. هم‌زمان این سوال مطرح شد که آیا اپل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های‌اش را از کار انداخته است یا خیر؟ اما  حالا اپل در صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت‌اش ادعا کرده که این تغییر در ثبت ضربان قلب، عمدی بوده.
در به‌روزرسان‌ جدید، به جای این‌که ضربان قلب کاربر هر ده دقیقه یک بار، بدون توجه به فعالیت‌اش در آن لحظه اندازه‌گیری شود، تنها زمانی ثبت می‌شود که بدن کاربر در حالت سکون است و فعالیتی انجام نمی‌دهد. البته کاربر می‌تواند ساعت را طوری تنظیم کند که هنگام حرکت و فعالیت هم ضربان قلب را کنترل کند؛ کاربر می‌تواند این کار را به کمک ویژگی Glance ضربان قلب یا آغاز یک فعالیت در برنامه‌ی Workout انجام دهد.  
دقیقا مشخص نیست چرا اپل الگوی نظارت بر ضربان قلب کاربران را در ساعت‌های هوشمندش تغییر داده. بعضی گمان می‌کنند هدف اپل از انجام این کار افزایش طول عمر باتری ‌بوده؛ اما دلیل اصلی هم‌چنان نامعلوم است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که برای اندازه‌گیری ضربان قلب به‌طور دقیق، کاربر باید کاملا ساکن باشد و حرکت نکند.
در نظر داشته باشید که در صورتی که ضربان قلب کاربران موقع دویدن محاسبه شود، میزان دقت محاسبه کاهش خواهد یافت. این نکته را اکثر ورزش‌کاران حرفه‌ای می‌دانند؛ بنابراین این احتمال هم وجود دارد که اپل با نظر به این نکته، تغییرات جدید را اعمال کرده باشد.
منبع : Engadget.com
APPLEApple WatchGlanceWorkoutابزارهای پوشیدنیاپل واچاپلیکیشنبرنامهزمان ارائهساعتساعت هوشمندسخت افزارضربان قلبطول عمر باتریقیمتگجت های پوشیدنیمشخصات فنیمشخصات کلی
Comments (0)
Add Comment