تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت کوالکام صنعت موبایل را متحول خواهد کرد

امروز شرکت کوالکام طی کنفرانسی مطبوعاتی که در نمایشگاه MWC 2015 برگزار نمود چهره جدید از خود را به نمایش گذاشت. همگان این کمپانی را بیشتر از هر چیز بخاطر پردازنده‌های قدرتمندش می‌شناسند. اما امروز کوالکام علاوه بر معرفی پردازنده جدید از تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت موسوم به Sense ID پرده برداشت.

این تکنولوژی با بهره گیری از امواج فراصوت به شیوه نوینی به اسکن اثر انگشت می‌پردازد. از جمله مزیت‌های اصلی Sense ID می‌توان به دقت فوق‌العاده بالا، عملکرد سریع و قابلیت تشخیص اثر انگشت حتی از پشت سطوح چوبی، شیشه‌ای، فلزی و غیره اشاره کرد.

>>۶ گوشی هوشمند که با چیپست اسنپ دراگون ۸۱۰ در سال ۲۰۱۵ به بازار خواهند آمد

اگر بخواهیم خیلی خلاصه برایتان توضیح دهیم که این تکنولوژی برای ما چه خواهد داشت باید خدمتتان عرض کنیم چنانچه گوشی‌های آینده به آن مجهز شوند به راحتی می‌توانید با لمس هر گوشه از دستگاهتان قفل آن را باز کنید.

خوشبختانه کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند هم اکنون در حال بررسی و انجام آزمایش این فناوری هستند و به نظر می‌رسد اواخر سال جاری میلادی شاهد دستگاه‌های مجهز به Sense ID خواهیم بود.

منبع: phonearena

MWC 2015Sence IDاثر انگشتاسکناسمارت فونامواج فرا صوتامواج فراصوتتبلتتکنولوژیتلفن همراهحسگرحسگر اثر انگشتحسگر اثر انگشت با امواج فراصوتسنس آی دیسنسورفناوریکوالکامگوشیموبایلنمایشگاه بارسلوناهوشمند
Comments (0)
Add Comment