بررسی گوشی های سامسونگ گلکسی S6 و اپل آی‌فون ۶s در مقابل یکدیگر

 

با رونمایی از آیفون ۶s تصمیم به مقایسه‌ی گلکسی S6 با این گوشی گرفته‌ایم. با توجه به رونمایی از آیفون ۶s تصمیم گرفته‌ایم این گوشی را در کنار Galaxy S6 سامسونگ قرار دهیم و قابلیت‌های آن دو را با هم مقایسه کنیم.

اندازه و وزن

گلکسی S6 و نسخه‌ی Edge آن هر دو کمی از آیفون جدید بزرگ‌تر هستند. گوشی S6 سامسونگ  4 درصد بلندتر و ۶ درصد پهن‌تر است. در حالی که نسخه‌ی Edge سه درصد بلندتر و چهار درصد پهن‌تر است. آیفون جدید کمی از آیفون ۶ پهن‌تر است. در حالی که اندازه‌ی آیفون جدید با گلکسی S6 Edge برابری می‌کند، گلکسی S6 معمولی شش درصد باریک‌تر است.

البته به خاطر داشته باشید که هر سه گوشی بسیار باریک هستند. آیفون ۶S هم‌چنین ۴ درصد سنگین‌تر از S6 معمولی و ۸ درصد سنگین‌تر از S6 Edge است. البته تفاوت‌ها بسیار کم و غیر قابل تشخیص هستند.

 

 

جنس بدنه

پشت آیفون از آلومینیوم ساخته شده و گلکسی هم پشت‌اش یک شیشه‌ی Gorilla Glass  دارد. بدنه‌ی آلومینیومی آیفون تا کناره‌های‌اش هم می‌آید، در حالی که سامسونگ برای کناره‌های S6 از آلومینیوم استفاده کرده و شیشه‌ی پشت‌اش تا کنارش ادامه پیدا نمی‌کند.

 

رنگ

اپل امسال رنگ «رز گلد» را هم به رنگ‌های آیفون اضافه کرده است. رنگ‌های دیگر هم که در نسخه‌های قبلی آیفون وجود داشتند.‌‌

 

 

صفحه‌ی نمایش

با توجه به اینکه آیفون ۶S یک بروزرسانی محسوب می‌شود، صفحه‌اش همان صفحه‌ی آیفون ۶ است. در نتیجه صفحه‌های گلکسی‌ها هنوز بزرگ‌تر هستند.

با توجه به وضوح تصویر و تعداد پیکسل‌های بیشتر دو گوشی گلکسی، کیفیت بهتری نسبت به آیفون ارایه می‌دهند. تغییری صورت نگرفته است و صفحه‌های مثل قبل همان IPS و AMOLED هستند.

 

 

قابلیت‌ها

بزرگ‌ترین قابلیت جدید آیفون ۶s، قابلیتی است که اپل آن را ۳D Touch نامیده است. صفحه‌ی گوشی مثل صفحه‌های Apple Watch و مک‌بوک‌های جدید، قابلیت فورس‌تاچ را دارد و بر حسب مقدار فشاری که روی‌اش وارد می‌شود، فرمان‌هیا مختلفی می‌گیرد.

برای مثال می‌توان روی یک ایمیل فشاری کوتاه داد و محتوای آن را به‌صورت خلاصه دید، یا اینکه مقدار فشار را بیشتر کرد تا ایمیل کاملا باز شود.

اسکنر اثر انگشت هر دو گوشی از بهترین حسگرهایی است که در گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده شده است. هم سامسونگ و هم اپل دو سرویس جداگانه به اسم Samsung Pay و Apple Pay برای پرداخت توسط گوشی دارند.

 

 

سخت‌افزار

اپل از سرعت و تعداد هسته‌ی پردازنده‌ی A9 صحبت نکرده است، اما صحبت درباره‌ی سرعت آیفون از روی آمار و ارقام هیچ‌وقت تخمین خوبی از قدرت آن نزده است؛ طوری که می‌توان گفت سرعت آیفون با توجه به چیزی که از سخت‌افزارش انتظار داشته‌اید همیشه بهتر عمل کرده است.

اپل معمولا حرفی از سخت‌افزار دقیق داخل محصولات‌اش نمی‌زند. نسخه‌ی ارزان‌تر گلکسی S6 میزان حافظه‌ی بیشتری نسبت به آیفون دارد، اما بقیه‌ی مدل‌ها مثل هم هستند.

 

 

دوربین

برای اولین بار است که اپل دوربین پشت آیفون را از زمان ۴s ارتقا داده است. دیافراگم لنز دوربین آیفون ۶S نسبت به گذشته بهتر شده و به f/2.2 رسیده است. تنها مدل ۶s Plus آی‌فون لرزش‌گیر تصویر دارد.

 

 

باتری

اپل به طور رسمی اطلاعات باتری آیفون ۶s را منتشر نکرده است، اما اگر به تصویر ویدیویی که منتشر کرده اعتماد کنیم، می‌توانیم میزان باطری را ۱۷۱۵ میلی‌آمپرساعت ببینیم. بیشتر گوشی‌های اندرویدی جدید قابلیتی به اسم Fast Charge دارند که به امکان سریع شارژ گوشی را فراهم می‌کند. اپل هنوز این قابلیت را به گوشی‌اش اضافه نکرده است.

 

 

سیستم عامل

آیفون ۶s قرار است سیستم عامل iOS 9 که هنوز هم عرضه نشده را داته باشد، در حالی که سامسونگ S6 اندروید لالی‌پاپ دارد.

 

 

قیمت

قیمت‌های گلکسی رسمی نیستند، اما در هر صورتی که حساب کنید، قیمت مدل S6 سامسونگ از آیفون کمتر می‌شود.

 

 
منبع: Gizmag
3D Touch6S6s PlusAPPLEApple PayFast Chargegorilla glassiOS 9iphones6 edgesamsung payآیفوناپلاسمارتفوناندازهباتریتلفن همراهجنس بدنهدوربینرنگسامسونگسخت افزارسرعتسیستم عاملصفحه نمایشفورس تاچقابلیتقیمتگلکسیگوشیمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلوزن
Comments (0)
Add Comment