آموزش روت گوشی گلکسی نوت ۴ مدل SM-N910H

 

بدون شک با مزایای بسیار زیاد روت کردن گوشی آشنا هستید. از این رو مقدمه را کوتاه می‌کنیم و مستقیم به اصل به مطلب می‌پردازیم. در این مقاله قصد داریم تا روش روت گوشی گلکسی نوت ۴ مدل SM-N910H را به شما آموزش دهیم. قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که سایت آی تی رادار این مقاله را از منابع معتبر خارجی ترجمه نموده و خود هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات به وجود آمده احتمالی ندارد. اما بنا به ادعای منبع خارجی، روش ارایه شده کاملا ایمن بوده و احتمال به وجود آمدن مشکل بسیار اندک است. اضافه می‌کند این روش فقط و فقط برای گوشی گلکسی نوت ۴ مدل SM-N910H ارایه شده و شدیدا تاکید دارد از بکار بردن آن برای سایر مدل‌های این گوشی اکیدا خودداری فرمایید.

در نهایت نیز به یاد داشته باشید روت کردن گوشی گارانتی آن را از بین می‌برد پس خوب است قبل از اینکه دست به این اقدام بزنید با خودتان حساب و کتاب کنید ببینید آیا واقعا روت کردن گوشی برایتان آنقدری ارزش دارد که باطل شدن گارانتی برایتان بی‌اهمیت باشد یا نه. در ادامه مراحل را به دقت و گام به گام دنبال نمایید تا به هدفتان برسید.

اقدامات اولیه

۱. گرچه روت کردن دستگاه اطلاعات موجود بر روی حافظه داخلی را پاک نمی‌کند اما بهتر است با استفاده از اپلیکیشن‌های پشتیبان‌گیری یک نسخه بک آپ از آنها تهیه کنید تا چنانچه مشکلی پیش آمد اطلاعاتتان از دست نرود.

۲. باطری گوشی باید حتما بیشتر از ۵۰ درصد شارژ داشته باشد تا گوشی وسط فرایند روت کردن بر اثر نداشتن شارژ کافی باطری خاموش نشود.

۳. برای انجام مراحل روت باید درایور usb نوت ۴ بر روی کامپیوتر ویندوزیتان نصب باشد. اگر پس از متصل کردن گوشی به کامپیوتر، می‌توانید به اطلاعات داخل آن از طریق کامپیوتر دسترسی  داشته باشید پس گوشی نصب است و چنانچه دیدید که گوشی از طریق کامپیوتر شناسایی نمی‌شود درایور مربوط به گوشی نوت ۴ مدل SM-N910H را از این آدرس دانلود و بر وری کامپیوتر نصب نمایید تا مشکل حل شود.

۴. قابلیت USB Debugging را در گوشی فعال نمایید تا امکان رد و بدل شدن فایل بین کامپیوتر و گوشی از طریق usb میسر گردد. اگر نحوه فعالسازی این قابلیت را بلد نیستید به سادگی با یک جستجوی سریع می‌توانید روش انجام آن را دریابید.

۵. روت از طریق نرم افزار ادین (Odin) صورت می گیرد که فقط بر روی کامپیوتر های دارای سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود. لذا اگر کامپیوتر شما دارای سیستم عامل مکینتاش یا هر چیز دیگری غیر از ویندوز است این روش به درد شما نخواهد خورد.

مراحل اصلی

۱.ابتدا نرم افزار Odin v3.09 را از این لینک و فایل فشرده CF-Auto-Root Zip را از این لینک (انتهای صفحه) دانلود نمایید.

۲. حال فایل فشرده CF-Auto-Root zip را که از لینک دوم بالا دانلود نمودید از حالت فشرده خارج نمایید تا فایلی با پسوند tar.md5 برای شما آشکار گردد.

۳. اکنون فایل فشرده نرم افزار ادین را از حالت فشرده خارج کرده تا پوشه ای حاوی فایل Odin3 v3.09.exe و چند فایل دیگر برای شما تشکیل شود.

۴. حال گوشی‌تان را خاموش نمایید و پس از خاموش شدنش ۵-۶ ثانیه صبر کنید تا گوشی با ویبره زدنش خاموشی کاملش را به شما اعلام کند.

۵. اکنون بصورت همزمان۳ کلید هوم، پاور و کاهش صدا را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا پیغامی برای شما ظاهر شود که در آن گفته است کلید افزایش صدا را بفشارید. با رها کردن ۳ کلید قبلی و فشردن کلید افزایش صدا گوشی به حالت دانلود می‌رود.

۶. اکنون بر روی فایل نرم افزار ادین که Odin3 v3.09.exe نام دارد و در مرحله ۳ آن را درست کردید راست کلیک کرده و گزینه Run as an Administrator را انتخاب نمایید.

۷. پس از انجام تمامی مراحل بالا گوشی را با با کابل usb به کامپیوتر متصل کنید تا پیغام Added در نرم افزار ادین ظاهر گردد. در صورتی که این اتفاق نیفتاد و نرم افزار، گوشی را نشناخت از سایر درگاه‌های usb کامپیوتر برای اتصال گوشی به آن استفاده نمایید تا بالاخره ادین گوشی را بشناسد. چنانچه باز هم موفق نشدید بار دیگر درایور گوشی را که در بالا برایتان شرح دادیم چگونه آن را دانلود و نصب نمایید  نصب کنید و به هر ترتیب کاری کنید تا بالاخره پیغام Added در نرم افزار ادین ظاهر گردد. پس از ظاهر شدن این پیغام شما آماده رفتن به مرحله بعد هستید. به یاد داشته باشید اگر گوشی به درستی توسط نرم افزار ادین شناسایی شود در قسمت COM عددی زرد رنگ ظاهر می‌گردد.

۸. اکنون بر روی گزینه AP در ادین کلیک کنید و سپس فایل CF-Auto-Root-tre3g-tre3gxx-smn910h.tar.md5#sthash.wqZnp8o4.dpuf که در مرحله دوم بدست آمد را انتخاب نمایید. (چنانچه از نسخه‌های قدیمی‌تر نرم افزار ادین استفاده می کنید گزینه PDA را بزنید).

۹. اطمینان حاصل کنید که در نرم افزار ادین فقط گزینه‌های Auto Reboot و F. Reset Time تیک خورده است.

۱۰. بار دیگر آنچه را در مراحل ۸ و ۹ خدمتتان عرض کردیم بررسی کنید تا همه چیز دقیق و درست اجرا شده باشد پس از حصول اطمینان، (با نام و یاد خدا!) بر روی گزینه START کلیک کنید تا فرایند روت آغاز گردد.

۱۱. بعد از آنکه فرایند به پایان رسید گوشی دوباره ریستارت خواهد شد، پس از ریستارت شدن، شما در در نرم افزار ادین پیغام PASS را با رنگ سبز در کادر سمت چپ بالای صفحه مشاهده می‌کنید. اکنون عملیات به پایان رسیده و می‌توانید گوشی روت شده خود را از کامپیوتر جدا نمایید.

به همین سادگی! گوشی شما روت شد. چنانچه قصد دارید از روت بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید اپلیکیشن Root Checker را از گوگل پلی دانلود نموده و با آن از درست انجام شدن کارتان مطمئن شوید.

در نهایت بار دیگر تاکید می‌کند این روش فقط و فقط مخصوص گوشی نوت ۴ مدل SM-N910H می‌باشد و آی تی رادار هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات به وجود آمده احتمالی نخواهد داشت.

منبع: Primehowto.com

galaxyNote 4rootsamsungSM-N910Hآموزشادیناندرویدبهترینرامروتروت سادهروشساده ترینسامسونگشیوهکیت کتگلکسیگوشیمدلمدل SM-N910Hموبایلنحوهنوت ۴
Comments (5)
Add Comment
  • amir

    سلام

    ممنون بابت آموزشتون رو نوت ۴ من که عمل کرد فقط یک سوال برنامه super su که نصب شده رو میشه آپدیت کرد ؟ یا مشکل پیدا می کنه ؟؟ راهنمایی کنید

     

     

  • محمدرضا

    سلام.داداش جان به همین روش دقیق پیش رفتم.گوشی روی ارم ساسونگ مونده….چیکارکنم؟؟؟؟؟؟

  • محمدرضا

    تورو خدا کمکم کنید…..

    • حامد قربانی

      سلام

      احتمالا دقیق نتونستید نصبش کنید

      شما می تونید رام سه فایل گوشی رو دانلود و گوشیتون رو فلش کنید هیچ اتاقی برای گوشیتون نیفتاده نگران نباشید

  • afshin

     

    سلام خسته نباشید این روت نوت ۴ واسه اندروید چنده ۵٫۱٫۱ هست آیا…؟