سامسونگ از تولیدچیپ‌ست‌هایی با ظرفیت ۶ گیگابایت خبر داد

 

در حال حاضر ظرفیت رم در بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که توسط توسعه‌دهندگان این محصولات معرفی و در بازار عرضه می‌شوند، ۴ گیگابایت است. این در حالی است که سامسونگ به‌تازگی تولید چیپ‌ست‌هایی با ظرفیت ۶ گیگابایت برای استفاده در گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده است.

این چیپ‌ست‌ها با تکنولوژی ۲۰ نانومتری ساخته می‌شوند. همچنین یکی از مزیت‌های آن این است که ۲۰ درصد کمتر از رم‌های با پهنای باند ۸ گیگابیتی LPDDR4 انرژی مصرف می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرعت خواندن اطلاعات دراین چیپ‌ست‌ها ۳۰ درصد سریع‌تر و معادل ۴/۲ گیگابیت برثانیه است. 

>>بزودی سامسونگ حافظه داخلی گوشی‌های ارزان قیمتش را به ۱۲۸ گیگابایت می‌رساند

به‌گفته‌ی سامسونگ قرار است ماژول DRAM با پهنای باند ۱۲ گیگابیتی، در این رم‌های ۶ گیگابایتی قرار بگیرند. نکته‌ی جالب در مورد این رم‌ها، این است که فضای اشغال شده توسط آن‌‌ها به اندازه‌ی فضای مورد نیاز رم‌های ۳ گیگابایتی LPDDR4 خواهد بود. این موضوع یک خبر خوب برای سازندگان گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود.

منبع :

20 نانومتری۴/۲ گیگابیت برثانیهDRAMLPDDR4اسمارت فونپهنای باندتکنولوژیتلفن همراهچیپچیپسترمزمان ارائهسامسونگسخت افزارفناوریقیمتگوشیماژولمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلهوشمند
Comments (0)
Add Comment