بررسی اجمالی زیباترین گوشی حال حاضر سامسونگ گلکسی A7

 

گاهی همه چیز را باید و از نو ساخت تا به نتیجه دلخواه رسید. این همان کاری است که سامسونگ برای بهبود طراحی گوشی‌هایش انجام داد. یادمان نمی‌رود روزهای نه چندان دوری را که سامسونگ بخاطر طراحی ضعیف محصولاتش شدیدا مورد هجوم منتقدین قرار می‌گرفت و همین سبب شد تا این شرکت تمرکز خود را بر روی بهبود طراحی گوشی‌هایش بگذارد و ظاهر گوشی هایش را آنقدر بهبود بخشد و زیبا سازد که دیگر نه تنها ظاهر نقطه ضعف محصولاتش نیست بلکه به نقطه قوت آنها بدل شده گردیده. گوشی گلکسی A7 نیز دستاورد همین تلاش و تغییر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اجمالی این هندست زیبا بپردازیم.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است که به نوعی نسخه جمع و جورتر گلکسی نوت ۴ به شمار می‌رود. اما تفاوت‌های چشمگیری نیز با آن دارد.

>>بررسی اجمالی گوشی موبایل گلکسی J1 سامسونگ

ضخامت این گوشی حدود ۲ میلی متر و وزن آن ۳۵ گرم کمتر از نوت ۴ است که در نوع خود پیشرفت قابل تحسینی به شمار می‌رود. گذشته از این، ساختار فلزی و مستحکم دور آن نیز زیبایش را صد چندان نموده است. البته ناگفته نماند که ما پیشرت قابل ملاحظه‌ای در قاب پشت این گوشی ندیدیم و ایراداتی نیز به آن وارد است به عنوان مثال با اندکی فشار فرو می‌رود که زیاد جالب نیست.

این گوشی در نسخه های متفاوتی تولید شده است. نسخه‌ای که ما اکنون در حال بررسی آن هستیم گلکسی A7 DUOS می‌باشد که دو سیمکارته بوده و از همین رو دو شیار در پهلوی سمت راست دستگاه برای قرارگیری نانو سیمکارت تعبیع شده است. نکته جالب اینجاست که می‌توان از شیار دوم به عنوان محل قرارگیری کارت حافظه میکرو SD نیز بهره گرفت (امکان قرار دادن همزمان سیم‌کارت و کارت حافظه وجود ندارد).

این گوشی دارای صفحه نمایش فوق العاده ۵.۵ اینچی سوپر آمولد بوده که از رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و این تراکم پیکسلی ۴۰۱ppi را برایش به ارمغان آورده است این عدد هرچند از ۵۱۵ppi گلکسی نوت ۴ کمتر است اما هنوز هم به ندرت می‌توان در میان بهترین گوشی‌های دنیا چنین تراکم پیکسلی را یافت. گلکسی A7 فاقد قلم استایلوس S Pen بوده و باید گفت بر خلاف انتظارها هنوز هم سامسونگ گوشی میان رده‌ای که از قلم S Pen بهره برد را عرضه نکرده و این جای خالی به شدت احساس می‌شود.

مدل‌های دو سیمکارته و ۳G این گوشی دارای پردازنده اسنپ دراگون ۶۱۵ (با ۸ هسته کورتکس A-53) است. مدل ۲ سیمکارته LTE آن نیز از همین چیپ ست بهره می‌برد. اما پردازنده مدل یک سیمکارته LTE اگزینوس ۵۴۳۰ (دارای ۴ هسته کورتکس A15 و ۴ هسته کورتکس A7) می باشد که قبلا در گوشی گلکسی آلفا عملکرد فوق‌العاده آن را دیده‌ایم با این حال به احتمال زیاد اسنپ دراگون ۶۱۵ به علت ۶۴ بیتی بودنش موفق تر ظاهر خواهد شد.

>>بررسی اجمالی گوشی هوشمند گلکسی A5 ، میان رده زیبا و پر قدرت سامسونگ

از آنجایی که گلکسی A7 بسیار سبک (۱۴۱ گرم) و بسیار باریک (۶.۳ میلی متر) است هیچ وقت در دست گرفتن آن شما را اذیت نخواهد کرد و به شما احساس کار با یک پاره آجر دست نخواهد داد!

با توجه به اینکه قاب پشت گوشی مات است لکه و اثر انگشت را جذب نمی‌کند. در لبه‌های پشت این محصول انحنای کوچکی وجود دارد که باعث می‌شود این گوشی حتی از ۶.۳ میلی متر هم باریکتر به نظر آید.

دوربین اصلی هندست مذکور دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بوده و می‌تواند به ثبت ویدیوهایی با کیفیت فول اچ دی بپردازد. تنها نکته منفی در مورد این دوربین بیرون زدگی پشت آن است که لمس هرباره آن با در دست گرفتن گوشی حس بسیار بدی را منتقل می‌کند البته این ایراد در مورد تمامی گوشی‌های باریک وجود دارد و حتی آیفون ۶ نیز از این مشکل رنج می‌بررد.

سنسور دوربین جلو آن نیز ۵ مگا پیکسلی بوده و آن هم قابلیت ثبت ویدیوهای فول اچ دی را دارد. نکته حائز اهمیت در مورد این دوربین، عریض بودن زاویه دید آن است که شما به راحتی توسط آن می‌توانید چندین نفر را در یک عکس سلفی جا دهید.

در جعبه دستگاه نیز طبق معمول همان لوازم جانبی همیشگی یعنی یک هدست یک تکه، کابل میکرو یو اس بی و شارژر ۱.۵۵ آمپری حضور دارد. از آمپراژ این شارژر به سادگی می‌توان فهمید که این گوشی از قابلیت شارژ سریع کوالکام بی‌بهره است.

گلکسی  A7 بزودی در بازار به برادرانش یعنی  گلکسی‌ A5 و گلکسی A3 ملحق خواهد شد و در آینده‌ای نچندان دور بررسی کامل و دقیق آن را در آی تی رادار تقدیم حضورتان خواهیم کرد. قیمت این گوشی در حال حاضر ۱۴۵۰۰۰۰ تومان می باشد

منبع: GSMArena

64 بیتی8 هسته ایGalaxy A7اسمارت فوناسنپ دراگون 615ای 7بدنه فلزیبررسیتلفن همراهزمان ارئهزیباترین گوشیسامسونگقیمتگالاکسیگالکسیگلکسیگلکسی A7گوشیگوشی اندرویدیمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلنقد و بررسینوت ۴هوشمند
Comments (0)
Add Comment