سامسونگ ماژول های رم DDR 4 را برای ال جی و اپل فراهم خواهد کرد

سامسونگ بخش عمده ای از DRAM های موردنیاز اپل و ال‌جی برای تولید پرچمداران بعدی‌شان را تأمین خواهد کرد. وبسایت «کوریا تایمز» (Korea Times) خبر داده که سامسونگ الکترونیکس با تأمین چیپ‌های پیشرفته‌‌ی DRAM برای ال‌جی و اپل موافقت کرده است. این قرارداد که پیشبینی می‌شود میلیاردها دلار ارزش داشته باشد، به عنوان یکی از نشانه‌های آب شدن یخ روابط سامسونگ با شرکت‌های اپل و ال‌جی برآورد شده است. 

سامسونگ و اپل اخیرا موافقت کرده‌اند که تعدادی از شکایات قضایی را در آمریکا کنار بگذارند. اپل و سامسونگ سال‌هاست که شکایات متفاوتی را به بهانه استفاده از پتنت‌های یکدیگر به راه می‌اندازند. از سویی ال‌جی هم به دلیل آنچه که سامسونگ خراب کردن ماشین لباسشویی این شرکت در نمایشگاه IFA برلین اعلام کرده، مورد پیگرد قضایی سامسونگ قرار دارد. 

یک منبع آگاه به وبسایت کوریا تایمز گفت: "به دنبال این قرارداد، سامسونگ تمامی رم‌های موردنیاز ال‌جی برای پرچمدار بعدی این شرکت یعنی G4 را که در ماه آوریل رونمایی می‌شود، تأمین خواهد کرد. همچنین سامسونگ حداقل نیمی از رم‌های موردنیاز اپل برای آیفون ۶s را مهیا می‌کند." 

 این منبع می‌افزاید: "ممکن است اپل درخواست چیپ‌های بیشتری را از سامسونگ بنا به نیاز خود داشته باشد." 

یکی دیگر از مسئولین سامسونگ هم می‌گوید که این قرارداد حداقل تا یک سال آینده باقی می‌ماند و سامسونگ هیچ مشکلی از بابت افزایش درخواست مشتریان خود برای چیپ های DRAM نخواهد داشت. 

هوانگ جون هو، یکی از تحلیلگران مؤسسه KDB-Daewoo Securities اعتقاد دارد که این قرارداد خبر بدی برای «هاینیکس» (SK Hynix) خواهد بود که بخش بزرگی از رم‌های بازار موبایل را به وسیله پروسه ۲۵ نانومتری خود تأمین می‌کند. 

چند ماه قبل سامسونگ اعلام کرد که نسل جدید DRAM هایش را با پروسه ۲۰ نانومتری و از نوع ۸ Gigabit LPDDR4 به بازار خواهد فرستاد. رم‌های جدید، عملکردی دو برابری نسبت به LPDDR3 های ۴ گیگابیتی دارند. 

امروز یکی از مسئولین رده بالای ال‌جی هم تأیید کرد که پرچمدار آینده این شرکت از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و رم‌های سامسونگ بهره خواهد برد. به گفته کوریا تایمز، سامسونگ ۸۰ درصد از چیپست‌های A9 اپل را هم تولید خواهد کرد. شرکت TSMC تایوان ۲۰ درصد باقیمانده را برای اپل تأمین می‌کند.

منبع : Gsmarena

6 اسA9DRAMg4KDB-Daewoo SecuritiesKorea TimesLPDDR3LPDDR4TSMCآیفوناسمارت فونال جیتامین قطعاتتکنولوژیتلفن همراهجی 4چیپحافظهرمسامسونگفناوریگوشیموبایلهاینیکسهوشمند
Comments (0)
Add Comment