شیائومی در صدد خودکفایی در تولید چیپست گوشی های خود می باشد

 

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند کشور چین و دارنده جایگاه پنجم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون دنیا در حال آماده‌شدن برای استفاده از چیپست‌های اختصاصی خود است.  

 این چیپست‌ها که گفته می‌شود با همکاری شرکت Leadcore چین طراحی و ساخته خواهند شد، می‌تواند این استارتاپ پرآوازه را از شرکت‌هایی چون کوالکام و مدیاتک بی‌نیاز کند. در حال حاضر تقریبا تمامی دستگاه‌های شیائومی از چیپست‌های دو شرکت یادشده استفاده می‌کنند، به جز Redmi 2A پایین‌رده که اخیرا معرفی شد و از چیپست تولیدی Leadcore بهره می‌برد.  

>>گوشی شیائومی REDMI NOTE 2 از حسگر اثر انگشت خوان بهره خواهد برد ؟

به گزارش وبسایت چینی CNBeta، شیائومی احتمالا در اوایل سال ۲۰۱۶ اولین گوشی‌های مجهز به چیپست های اختصاصی خود را به بازار خواهد فرستاد. پیشبینی می‌شود که این چیپست‌ها در قدم اول برای گوشی‌های پایین‌رده سری Redmi به کار گرفته شود و در نهایت با ساخت مدل‌های پرقدرت‌تر، برای گوشی‌های بالارده این شرکت استفاده شوند.  

>>شیائومی هم احتمالا یک گوشی با دوربین دو گانه تولید خواهد کرد

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون دنیا همگی به سمت تولید چیپست‌های اختصاصی حرکت کرده‌اند. به غیر از شیائومی، اپل سال‌هاست از سری A با طراحی اختصاصی استفاده می‌کند، سامسونگ نیز که چیپست‌های اگزینوس خود را دارد، هوآوی سری Kirin را طراحی می‌کند و شنیده شده که ال‌جی نیز در این مسیر قرار گرفته است.

منبع : Gsmarena

chipsetCNBetaKirinLeadcoreRedmiRedmi 2AXiaomiاسمارت فوناگزینوستلفن همراهچیپچیپستزمان ارائهسری aقیمتگوشیمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلهوشمند
Comments (0)
Add Comment