دنیای فناوری

معرفی بزرگترین هواپیمایی باری جهان آنتونوف ۲۲۵ با ۸۴ متر طول و ۶ موتور جت

1,423

Antonov_225_-_Sh

بزرگترین هواپیمای جهان آنتونوف ۲۲۵ نام دارد. هواپیمایی که غربی ها آن را به نام مریا می شناسند. دسامبر سال ۲۰۱۳ بزرگترین کشتی جهان به آب انداخته شد و این در حالی است که بزرگترین هواپیمای جهان یعنی آنتونوف ۲۲۵ در دسامبر سال ۱۹۸۸ به پرواز در آمد و تا به حال رکورد آن شکسته نشده است. نکته جالب این هیولای ۸۴ متری این است که برای فرود آمدن به ۳۲ چرخ مجهز است. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

بزرگترین هواپیمای جهان آنتونوف ۲۲۵ یا مریا نام دارد، طول بال های آن ۸۸ متر یعنی چیزی در حدود طول یک زمین فوتبال و طول خود هواپیما ۸۴ متر و حداقل ۶ نفر خدمه لازم است تا بتواند این پرنده را به پرواز در بیاورد.

1307322

اولین پرواز آنتونوف ۲۲۵ بر می گردد به بیست و یکم دسامبر سال ۱۹۸۸، تحت حمایت اتحادیه جماهیر شوروی، این هواپیما در واقع برای حمل شاتل فضایی بوران و تقویت کننده های موشکی اش مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم توسط شرکت های هواپیمایی آنتونوف به عنوان یک هواپیمای باری خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

>>کمپانی بوئینگ با همکاری ناسا در حال طراحی هواپیمای مسافر بری هیبریدی جهت کاهش سوخت و آلایندگی هوا می باشند

>>نگاهی نزدیک به جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر : سبک تر ، کم مصرف تر ، ظرفیت بیشتر و با سرعت بالاتر

آنتونوف ۲۲۵ با ۳۲ چرخ می تواند که با آن ها می تواند با وزنی حداکثر ۶۴۰ تن صعود کند. قدرت حمل بار این هواپیما قدرت جهانی در حمل بار محموله تک آیتمی با چیزی حدود ۱۸۹۹۸۰ کیلوگرم و همچنین با قدرت حمل بار کل حدود ۲۵۳،۸۲۰ کیلو گرم را درهم شکسته است. این هواپیما می تواند ۳۰۰ هزار کیلوگرم سوخت مورد نیاز جت را داخلش نگه دارد. این هواپیمای غول پیکر به شش موتور جت نیاز دارد تا بتواند به هواپیما حداکثر فشار موتور تاکیدی محوری برابر با ۱۴۰ هزار کیلو گرم فورس را بدهد. 

0792860

تاکنون فقط یک عدد از این هواپیما ساخته شده است. قبلا یک بدنه دیگر نیز ساخته شده است ولی هرگز به دلیل کمبود بودجه و یا نبودن علاقه به اتمام نرسیده است. در همان مرحله ناتمام خودش از سال ۱۹۹۱ باقی مانده است، با این حال در سال ۲۰۰۰ شرکت هواپیمایی آنتونوف متوجه شد برای یک آنتونوف ۲۲۵ دیگر تقاضا وجود دارد، پس آنها برای اتمام ساخت دومین هواپیما ذست به کار شدند، هر چند که هنوز به خاطر دلایل مالی و چیزهای دیگر ساخت این هواپیما تمام نشده است ولی آن ها هنوز برای تمام کردنش برنامه ریزی کرده اند تا بتوانند این هواپیمای دارای ظرفیت حمل باربری ۲۵۰ تنی را با هزینه حدود ۳۰۰ میلیون دلار وارد ناوگان هوایی کنند.

antonov-an-225-with-buran-space-shuttle-15713-1280x800 antonov-an-225-mriya-37238-1280x800 an225spl 18pweqltdmglvjpg 0972170

منبع : gizmodo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.