دنیای فناوری

سه پروژه‌ جدید ایران خودرو با نام‌ها ایکس ۴۰۹، ایکس ۴۱۱ و ایکس ۵۰۲

480

 

طی سال‌های اخیر بازار خودروی داخلی با مشکلات متعددی مواجه بوده است. عدم ارائه‌ی محصولات جدید و باکیفیت باعث شده تا شرکت‌های داخلی رو به واردات انواع برند محصولات چینی بیاورند. اما با توجه به برجام و رفع تحریم‌ها، راه برای شرکت‌های ایرانی جهت تولید محصولات داخلی و همکاری با شرکا و تولیدکنندگان بزرگ جهان باز شده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

در همین راستا یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو از پروژه‌های پیش‌روی این شرکت در تولید و عرضه‌ی سه خودروی جدید خبر داد.

X409

پروژه‌ی توسعه و بهبود خودروی دنا، در حال حاضر با نام X409 شناخته می‌شود. ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ پروژه‌ی دنا را آغاز و پس از ایجاد مشکلاتی اعم از اعمال تحریم‌های خودرویی، سرانجام آن را در سال ۱۳۹۳ به بازار عرضه کرد. ظاهر متفاوت و جذاب‌تر دنا در بخش بدنه و کابین نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، باعث شد علاوه بر شباهت بخش پیشرانه و مجموعه‌ی انتقال قدرت آن به سمند و سورن، کارشناسان نظر مثبتی بر این خودرو داشته باشند.

X409

حال کمتر از ۲ سال از ورود این خودرو به بازار، ایران خودرو در نظر دارد تا محصول لوکس خود را با ظاهری بهبود یافته در کنار تغییرات گسترده در بخش نیروی محرکه و انتقال قدرت به بازار عرضه کند. ایران خودرو در نظر دارد تا امکان سفارش X409 با پیشرانه‌ی توربو و جعبه‌دنده‌ی خودکار را در دسترس خریداران قرار دهد. رده‌ی قیمتی این خودرو نیز کمتر از ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

X411

اما دیگر پروژه‌ای که ایران خودرو در حال حاضر مشغول توسعه‌ی آن است، ارائه‌ی محصولی روی پلتفرم پژو ۲۰۶ است. پژو ۲۰۶ که سال‌ها است در بازار داخلی تولید و عرضه می‌شود، به سبب کیفیت خوب، طراحی متناسب و پیشرانه و گیربکس توانمند از محبوب‌ترین خودرو‌های داخلی است که همواره علاقه‌مندان زیادی دارد. به طور قطع با ورود ۲۰۸ به بازار و قیمت به مراتب بیشتر آن، ایران خودرو امکان توقف تولید ۲۰۶ را نخواهد داشت؛ زیرا تعداد زیادی از مشتریان بازه‌ی قیمتی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومانی خود را از دست خواهد داد.

X411

در همین راستا ایران خودرو قصد عرضه‌ی محصولی جدید روی پلتفرم ۲۰۶، برای جایگزینی آن را دارد. البته پیش از این رانا روی پلتفرم ۲۰۶ تولید و عرضه شده بود که به دلیل مشکلات کیفی و فنی نتوانست خیل عظیم خریدارات ۲۰۶ را به خود جلب کند. با توجه به اخبار منتشر شده از X411، به احتمال فراوان با نمونه‌ی بهبود‌یافته‌ی هاچ‌بک و سدان رانا با پیشرانه‌های جدید ایران خودرو و گیربکس دستی و خودکار روبرو خواهیم شد. این خودروی جدید ایران خودرو با قیمتی کمتر از X409 عرضه خواهد شد. 

X502

اما آخرین محصولی که ایران خودرو در دست توسعه دارد، پروژه‌ X502 برای جایگزینی خودروی پژو پارس است. پژو پارس نیز مانند سایر محصولات تولید ایران خودرو، سالیان زیادی است که به بازار عرضه می‌شود. با وجود بهبود‌های جزئی و عرضه‌ با طیف مختلفی از پیشرانه‌های به عاریت گرفته شده از سایر خودروها، پژو پارس دیگر توانایی جذب مشتری را ندارد و به دلیل نبود محصولی در این رده از بازار، مشتریان اقدام به خرید این محصول می‌کنند.

X502

ایران خودرو به خوبی از محصول پا به سن گذاشته‌ی خود آگاه است و در همین راستا در حال توسعه‌ی نسل جدید این خودرو با برند ملی است. سدان سایز بزرگ ایران خودرو نیز همانند سایر محصولات این شرکت، با پیشرانه‌های جدید و جعبه دنده‌های دستی و خودکار به بازار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر طراحی پروژه‌ی X409 به پایان رسیده و توسعه‌ی آن مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و ایران خودرو امیدوار است تا پایان تیر ماه سال جاری آن را به بازار عرضه کند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.