دنیای فناوری

مرسدس بنز E63 معرفی شد

887

 

مرسدس بنز AMG E63 S توانی برابر با ۶۰۳ اسب‌بخار یعنی ۲۶ واحد بیش‌تر از مدل پیشین تولید می‌کند. هر دو مدل E63 S و E63 کاهش وزن داشته‌اند و از یک پیشرانه‌ی توربوشارژ دو قلوی ۴ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برند که برای اولین بار در آن‌ها از توربوشارژرهای دوقلوی مارپیچ استفاده شده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

مدل S در دور موتورهای ۲.۵۰۰ الی ۴.۵۰۰ دور در دقیقه، گشتاور شگفت‌انگیز ۸۵۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند که شتاب صفر تا صد ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می‌آورد. مدل استاندارد AMG E63 که توانی برابر با ۵۶۳ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۷۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند با شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه خیلی هم کند نیست. محدودیت سرعت الکترونیکی اعمال شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

mercedes-amg1

به‌منظور بهینه‌سازی در مصرف سوخت، سیستم کاهش تعداد سیلندر فعال در این پیشرانه‌ی ۸ سیلندری در موارد مورد نیاز دو، سه، پنج و هشت سیلندر را در شرایط بار سبک غیرفعال می‌کند. این فناوری برای اولین بار در مرسدس بنز AMG SLK55 به‌ کار گرفته شد.

mercedes-amg2

سیستم انتقال قدرت آن نیز انتقال قدرت اتوماتیک ۹ سرعته‌ی AMG Speedshift MCT مرسدس بنز است. هر دو مدل دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک جدید +AMG Performance 4MATIC هستند. مرسدس بنز اظهار کرده که این سیستم جدید به تازگی طراحی و پیاده شده و برای اولین بار به‌منظور اطمینان از استفاده‌ی بهینه از گشتاور تولیدی در تقابل با محدودیت فیزیکی، توزیع گشتاور را به‌طور کامل از چرخ‌های جلو به عقب انجام می‌دهد.

mercedes-amg3

سیستم تعلیق نیز از طراحی جدید بهره می‌برد. این سیستم جدید متشکل از محفظه‌های هوایی چندگانه است. مرسدس بنز هنوز اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های دقیق این سیستم منتشر نکرده است اما ادعا کرده که محفظه‌ها پایداری بسیار بالایی دارند که می‌توان این‌طور برداشت کرد که تعداد بیشتری محفظه در سمت جلو و عقب خودرو در تماس و تحت بار هستند.

mercedes-amg4

E63 یک حالت دریفت هم دارد که در زمان مسابقه فعال می‌شود و لازمه‌ی آن غیرفعال شدن ESP و قرار گرفتن جعبه دنده در حالت دستی است. در حالت دریفت E63 S، تمام توان خودرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

ظاهر خودرو نیز بسیار جذاب است و شامل ستون‌های اصلی نگه‌دارنده‌ی سقف ویژه در جلو خودرو است. گلگیرهای پیرامون چرخ‌های خودرو معادل ۱.۷ سانتی‌متر پهن‌تر شده‌اند تا هم فضای بیش‌تری برای چرخ‌های بزرگ‌تر در جلو خودرو فراهم کنند و هم چرخ‌ها به‌طور کامل در بر گرفته شوند. جلوپنجره‌ی این خودرو نیز از دو مجرای کروم نقره‌ای، لبه‌های مشکل عمودی و حروف AMG تشکیل شده است. در جلو خودرو یک شکاف تهاجمی رو به پایین مشاهده می‌شود که مرسدس بنز طراحی عریض جلوی خودرو را از بال‌های جت الهام گرفته است.

mercedes-amg5

در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس قطعاً شاهد جزئیات بیش‌تری از خودروهای مرسدس بنز AMG E63 و E63 S مدل ۲۰۱۸ خواهیم بود. هر دو مدل نیز در تابستان سال ۲۰۱۷ قرار است راهی بازار شوند.

منبع: MOTORAUTHORITY

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.