دنیای فناوری

نقد و بررسی هاچ بک رنو ساندرو ؛اولین خودرو با ۴ ستاره کیفیت در بازار ایران + ویدئو

795

 

با توجه به نیاز شهرهای شلوغ و پر ترافیک به ماشین های کوچک ، بازار خودروهای هاچ پک در یک دهه اخیر رونق زیادی گرفته است. رشد ۱۱ درصدی فروش هاچ بک ها در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در اورپا ، گواه همین مدعاست. بازار ایران هم در چند سال اخیر متنوع شده و می توانید از میان هاچ بک های رنگارنگ  بازار انتخاب کنید. اما موضوع اینجاست که قیمت اکثر این هاچ بک ها از رنج متوسز بالاتر است و اگر بودجه متوسطی داشته باشید ، انتخاب های محدودی پیش رویتان قرار می گیرد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اما به تازگی هاچ بکی اورپایی و خوش ساخت به جمع خودرهای رنج قیمت متوسط اضافه شده. رونو ساندرو محصول مونتاژی پارس خودرو که به نوعی نسخه هاچ بک تندر ۹۰ به شمار می رود و از خیلی جهات با این خودرو محبوب مشابه است. پارس خودرو ساندرو را در ۲ نسخه منوآل و اتوماتیک به فروش می رساند.

>> معرفی و بررسی خودروی تالیزمان ۲۰۱۶ رنو

طراحی ظاهری ساندرو از خطوط منظم اورپایی تشکیل شده و ظاهری متناسب و پویا دارد. البته به تازگی نسخه فیس لیفت این خودرو نیز در بازارهای خارجی عرضه شده و فعلا خبری از حضور آن در ایران نیست.

renault-sandero-7

چراغ های جلو و عقب فرمی هماهنگ با یک دیگر دارند و زیر سپر جلو یک بمپر پلاستیکی نصب شده تا از برخورد سپر جلوگیری کند. رینگ های آلومینیومی ۱۵ اینچی هم تناسب مناسبی با ظاهر کلی خودرو دارند

پایین درهای جانبی هم ضربه گیرهای نصب شده که در نسخه اتوماتیک هم رنگ بدنه هستند و در نسخه منوآل به رنگ مشکی در آمده اند. نکته جالب دیگر ، قرار گرفتن چراغ مه شکن در سمت چپ سپر عقب است.

به دلیل استفاده ساندرو از پلت فرم تندر ۹۰ و طول ۴۰۲۰ سانتی متری بدنه ، کابین جادار و راحتی دارد و از نظر فضای پا و سر ، خصوصا برای سرنشینان ردیف عقب ، یک سر و گردن از هاچ بک های رقیب اش بالاتر است فضای کابین به خاطر شباهت با کابین تندر ۹۰ آشنا است. البته کابین ساندرو نسبت به تندر دستخوش تغییراتی شده که می توان به تغییر شکل پنل نقره ای رنگ کنسول جلو ، تغییر شکل و کیفیت دکمه های این قسمت ، ایجاد قوس در طراحی داشبورد و جذاب تر شدن فرم دریچه های سیستم تهویه خبر داد. طراحی فرمان نیز با تندر متفاوت است و رنگ زمینه صفحه آمپر به سفید تغییر کرده است.

renault-sandero-4

یکی از تغییرات جالب اضافه شدن جوی استیک تنظیم سیستم صوتی به سمت راست فرمان است. در برخی قسمت ها کیفیت متریال کابین بهبود یافته و در کل می توان گفت کابین ساندرو نسبت به تندر ۹۰ به روز تر است.

به دلیل طراحی مجدد تعلیق عقب ، ساندرو هندلینگ بهتری از تندر دارد و سواری آن مثل یک خودرو خانوادگی نرم و راحت است

>>معرفی ۹ خودروی مفهومی برتر که در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شدند

همان پیشرانه معروف ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری با کد K4M.A6 در دل ساندرو جا خوش کرده که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را در دور ۵۷۵۰ دارد. نکته جالب قابلیت فنی ساندرو اینجاست که گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری دردور پایین ۳۷۵۰ به دست می آید که روی کشش خودرو تاثیر بسزایی دارد. پیشرانه ساندرو هم کم استهلاک است و هم مصرف سوخت مناسبی دارد

renault-sandero-6 renault-sandero-2

همان طور که اشاره شد ۲ نوع گیرباکس اتوماتیک و منوآل برای ساندرو در نظر گرفته شده. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک با نمونه استفاده شده در مگان ۲۰۰۰ مشترک است اما برای به کار گیری در داستر و ساندرو ، اصلاحاتی در سیستم مبدل گشتاور آن داده شده است

این گیرباکس دقیق این اجازه را به شما می دهد تا در حالت تیپ ترونیک دنده ها را در دور بالای ۶۷۰۰ تعویض کنید و از رانندگی اسپرت لذت ببرید.

>>مزایا و معایب موتورهای پنج سیلندر

گیرباکس منوآل نیز با گیرباکس تندر ۹۰ مشترک است. کلاج نرمی دارد و با رعایت ضریب دنده های مناسب ، رانندگی را راحت می کند

جالب است بدانید ، فعلا به دلیل پاس نشدن استانداردهای رنگ ساندرو در ایران ، رنو اجازه عرضه رنگ های دیگر را به پارس خودرو نداده و ساندرو فعلا در ۲ رنگ نقره ای و سفید در بازار عرضه می شود

renault-sandero-3 renault-sandero-5

نکات مثبت

  • اتاق جادار ، موتور پر قدرت
  • کیفیت و دوام بالا
  • سواری نرم و پایداری مناسب

نکات منفی

  • طراحی ساده کابین
  • نبود تنوع در سفارش رنگ بدنه

امکانات و تجهیزات

  • دو عدد ایربگ ، ترمز ABS ، شیشه ها و آینه های برقی ، تنظیم سیستم صوتی از طریق جو استیک پشت فرمان
  • تهویه مطبوع با کنترل دستی ، برف پاک کن عقب
  • کامپیوتر سفری ، کمربند ایمنی سه نقطه ای

renult-sandro

در ادامه شما را دعوت به مشاهده ویدئو از این خودرو می کنیم

منبع : Top Gear

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.