دنیای فناوری

استراتژی کسب و کار سونی تا سال ۲۰۱۸ اعلام شد

463

sonynewstrategy

سونی امروز استراتژی کسب و کار خود تا سال مالی ۲۰۱۸ را اعلام کرد. بر اساس استراتژی جدید، سونی برای جذب سود بیشتر، تمرکز جدی خود را بر روی بخش‌های پلی استیشن، اینترتینمنت (سونی پیکچرز و سونی میوزیک) و همینطور سنسورهای CMOS خود خواهد گذاشت.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

این کمپانی طی ۷ سال اخیر ۶ ضرر مالی گزارش کرده، اما سونی می‌گوید که استراتژی جدید می‌تواند برای سال ۲۰۱۷ مالی این کمپانی در مجموع سود عملیاتی ۴٫۲ میلیارد دلاری به همراه بیاورد.

سونی برای سال مالی ۲۰۱۳ خود (منتهی به مارس ۲۰۱۴) ضرری ۱٫۲ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده بود. این کمپانی انتظار دارد که برای سال مالی ۲۰۱۴ خود نیز یک ضرر دیگر، اما با حجمی کمتر را ثبت کند.

>>درز تصاویر گوشی سونی اکسپریا E4

جدا از بخش‌های پلی استیشن و اینترتینمنت که عامل اصلی سوددهی سونی خواهند بود، دیگر کسب و کارهای سونی در دو دسته جدا قرار می‌گیرند: واحدهایی که می‌توانند سطح خاصی از سود پایدار را تأمین کنند بر اساس سیاست «سوددهی پایدار» یا Stable Profit مدیریت خواهند شد و یا کسب و کارهای با ریسک بالا که سونی به شیوه «مدیریت فرار» یا Volatility Management آنها را مدیریت خواهد کرد.

به عنوان مثال کسب و کار  Imaging Products & Solutions and Video & Soundسونی در دسته سوددهی پایدار قرار خواهد داشت. سونی انتظار رشد و بازارهای بزرگ برای محصولات این بخش را ندارد و تمرکز بر حفظ دستاوردها، نفوذ و ارائه محصولات اریجینال سونی در بخش‌هایی از این بازار خواهد بود.

>>سونی ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود را از بخش موبایل کنار می گذارد

از سویی بخش‌های موبایل و تلویزیون این کمپانی در دسته مدیریت فرار جای خواهند گرفت. سونی می‌گوید که در این بخش‌ها رقابت بازار بر سر قیمت گذاری بسیار شدید است و این کمپانی مهم‌ترین اولویت خود را کاهش ریسک‌ها و حداکثر تلاش برای سوددهی آن‌ها قرار خواهد داد. 

سونی اضافه می‌کند که از این پس دقت بیشتری در انتخاب حوزه‌های فعالیت خود در این بخش‌ها خواهد داشت و سرمایه گذاری‌هایش را به قصد رسیدن به یک سوددهی پایدار در این بخش‌ها محدود خواهد کرد. سونی همچنین خبر می‌دهد که در این بخش‌ها شرکای جدیدی را نیز به منظور تغییر شرایط کسب و کار خود اختیار خواهد کرد.

>>بخش موبایل سونی به سود دهی بازگشت

این کمپانی ژاپنی اضافه کرده که به حرکت خود در مسیر جداسازی بخش‌های دیگری از کسب و کار خود ادامه می‌دهد، اما نامی از این بخش‌ها نبرده است. (سونی سال گذشته کسب و کار تلویزیون خود را برای دورشدن از ضرردهی از سونی جدا کرد.) قصد سونی از جداسازی یا Spin-Off این بخش‌ها، دادن اختیار و آزادی بیشتر در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌ها به منظور تمرکز بر سوددهی خواهد بود.

رویترز در گزارش‌های اخیر خود به نقل از تحلیلگران و سرمایه گذاران خبر داده که سونی نهایتا بخش کسب و کار موبایل را در صورت ادامه ضرردهی کنار خواهد گذاشت. گزارش امروز سونی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، اما اشاره به جداسازی بعضی بخش‌ها از سونی و استقلال بیشتر ممکن است مشمول بخش موبایل این کمپانی نیز شود.

منبع : Sony

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.