دنیای فناوری

رینگ های خاص برای ماشین هایی خاص

570

 

تکنولوژی تایر سازی روز دنیا سال هاست در دست برندهایی چون میشلن، پیرلی، بریجستون، یوکوهاما و چند نام محدود دیگر است. این برندها آن چنان در مبحص بازاریابی، فروشفکیفیت و قدمت، بازار را در دست دارند که حتی آوردگاه های موتور اسپرت و مسابقات اتومبیلرانی و موتور سواری در بخش های حرفه ای و حتی آماتور، تحت سیطره نام آن ها قرار دارد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اما این بازار نسبتا انحصاری، سبب نشده تا برندهای نوپا، انگیزه خود را از دست داده و گام به این کارزار نگذارند. در این میان کمپانی های رینگ سازی پر قدمت مثل OZ یا BBS هم آستون مارتین، پورشه، مرسدس بنز و BMW رینگ تولید کرده و ۵ سال برای آن ها گارانتی در نظر گرفته اصت. البته شرکت ویتس آودسوس مدعی است که در تولید این رینگ های جدید از تکنولوژی استفاده شده در فرمولا وان و تولیدات سوپر اسپرت ساز سوئدی کوئنیخ زگ سود می برد.

oz_Hero

رینگ های تولیدی این مجموعه عموما یک تکه هستند و همین مسئله در زمان صدمه دیدگی یا ترمیم، کار را راحت کرده واز هزینه می کاهد. مدیر این شرکت استفانی سانچز می گوید که آزمایش ها نشان داده وزن رینگ های تولید شده توسط آنها تا ۵۰ درصد کمتر از رینگ های دیگر است که این مسئله تاثیر مثبت و مستقیم روی افزایش شتاب ماشین، کاهش مسافت طی شده در هنگام ترمز گیری و کم کردن سرو صدای داخل اتاق دارد.

یکی از شرکت هایی که این کمپانی برای آن ها رینگ های خاص تولید می کند، سوپر اسپرت ساز سوئدی کوئنیخ زگ است. تقریبا در سال ۲۰۱۲ بود که این شرکت برای نخستین بار در دنیا رینگ فیبر کربنی یک تکه برای Agera R ساخت. سپس آگرا One و مدل هیبریدی Regera از همین ماجرا پیروی کردند.

F86157587

البته بازاریابی و تحقیقات این شرکت نشان داد که خریداران عادی خودروهای سوپر اسپرتی چون کوئنیخ زگ از داشتن خودروهایی با این سطح کیفیت خوشحال هستند، اما استفاده از فیبر کربن علیرغم تمامی محاسن و زیبایی هایی که به خودرو می افزاید، در صورت سوء مصرف اثر معکوس داشته، حتی می تواند مشتری را از خرید یک خودرو منصرف کند.

رینگ های تولید شده با این سطح تکنولوژی و کیفیت، اصلا ارزان نیستند که برای مدل های OEM که روی خودروهای تولید کارخانجات خودرو سازی قرار گرفته، از ۸۸۷۵ دلار برای هر یک عدد (یعنی یک جفت حدود ۱۷ هزار دلار) شروع شده و در نمونه سفارشی با طرحی خاص به دستور مشتری تا بیش از ۱۰ هزار دلار هم می رسد که می تواند فقط قسمت ۴ عدد رینگ (دو جفت) مثلا یک دستگاه فراری لافراری ۱٫۵ میلیون دلاری را به بیش از ۴۰ هزار دلار (۱۲۰ میلیون تومان) برساند.

743a558a26e5666552021e1b1bdda195

به غیر از فیبر کربن که ماده ای گران است، عوامل دیری که قیمت این رینگ های سفارشی و خاص را تعیین می کنند رنگ، نوع طراحی، ابعاد و میزان کار و زمانی است که روی آن ها پیاده می شود، پس برای یک رینگ سفارشی و خاص حداقل باید ۳۵ هزار دلار به بالا هزینه کرد، به نظر شما ارزش دارد؟! البته اگر برای بوگاتی ۲٫۵ میلیون دلاری خود بخواهید، چرا که نه؟!

یک شرکت استرالیایی هم در این زمینه با نام CR مشغول به کار است که برای خودروهای اسپرت ارزان تر مثل پورشه ۹۱۱، نیسان GTR، فورد ماستنگ راش و … رینگ های فیبر کربنی طراحی و تولید می کند و وزن رینگ هایش به حدود ۷ کیلوگرم رسیده و قیمت نومنه های اسپرتش برای یک ست کامل ۴ تایی از ۱۶ هزار دلار است. آنچه مشخص است این که برای خرید این گونه لوازم جانبی لوکس، تقاضا وجود دارد. مشتریان این شرکت ها، به دنبال کیفیت بی نظیر، طراحی خاص و تک هشتند و حاضرند برای آن هر چقدر لازم باشد، بپردازند.

منبع : Car

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.