دنیای فناوری

نگاهی نزدیک به مرسدس بنز E400 استیت

263

 

تبدیل وضعیت خودروهای ۵ در استیشن به نمونه‌های اصطلاحا شاسی‌بلند و با ارتفاع بیشتر، از سال‌ها قبل مطرح بوده است. امروزه هم بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای جادار که نیازمند فضای قابل توجه در صندوق عقب هستند، خرید مدل‌های استیت واگن (استیشن) را به کراس‌اورهای هم‌قیمت ترجیح‌ می‌دهند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

E400 (2)

ظاهر مرسدس بنز E400 استیت با فنرهای بالا کشیده و رینگ‌های ۱۹ اینچ، به اسباب‌بازی‌های کودکانه شباهت دارد. لاستیک‌هایی به پهنای ۲۸۵ میلی‌متر و فاق ۵۰ درصد، برای عبور از چاله‌های عمیق مناسب به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه فاصله‌ی ۴۲ سانتی‌متری برای کف اتاق تا سطح زمین فراهم می‌کنند. این محصول، فعلا به‌صورت تک‌نمونه توسط مرسدس بنز تولید شده و با نام کامل E400 All-Terrain 4×4 در اختیار کارشناسان رسانه‌های مرتبط با صنعت خودرو قرار گرفته است. مدتی قبل، محصولی مشابه این خودرو با نام A4 Allroad توسط آئودی عرضه شد. E400 All-Terrain، حتی در نام‌گذاری هم از آئودی تقلید کرده است؛ اما به لطف ارتفاع بیشتر و تجهیزات مخصوص آف‌رود، جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

E400 (3)

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه‌ی آف‌رود E400 نسبت به نمونه‌ی استاندارد، استفاده از جلوپنجره‌ی مخصوص شاسی‌بلندهای مرسدس بنز، مشابه مدل GLE است. رینگ‌های سیاه با نقاط سفید‌رنگ در پیرامون هم مخصوص این محصول استفاده شده‌اند؛ ضمن اینکه اسکید پلیت (سینی محافظ نزدیک به سپر جلو: Skid Plate)، ادوات نقره‌ای‌رنگ روی سپر و فنرهای پنوماتیک (بادی) با قابلیت تنظیم ارتفاع نمای چشم‌گیری به E400 داده‌اند.

E400 (4)

با توضیحات یورگن ایبارل، مهندس فنی مرسدس بنز، چگونگی ساخت این محصول ساده به نظر می‌رسد و صرفا با تعویض اکسل انجام می‌شود. با این اوصاف، اکسل‌های دروازه‌ای (Portal axle) جایگزین اکسل‌های استاندارد می‌شوند تا علاوه بر افزایش ارتفاع، فضای لازم زیر بدنه برای تردد خودرو در مسیرهای ناهموار فراهم شود. مرسدس بنز با استفاده از اکسل‌های دروازه‌ای روی کامیون یونیماگ مدل ۱۹۴۶، به‌نوعی پیشگام استفاده از این ترفند در صنعت خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. نسخه‌های ویژه از لندرور دیفندر و مرسدس G کلاس (G500 4×4 Squared) هم به اکسل‌های دروازه‌ای مجهز هستند. قابلیت مهم در اکسل‌های E400 All-Terrain، عملکرد مستقل ‌آن‌ها نسبت به بکدیگر است که حتی در بسیاری از شاسی‌بلندهای آف‌رود و گران‌قیمت دیده نمی‌شود.

فعلا، تنها یک نمونه از E400 All-Terrain ساخته شده است و برنامه‌ی قطعی برای تولید و فروش آن موجود نیست. افرادی که شانس رانندگی با این نسخه از E400 را داشته‌اند، ۲ ویژگی جالب مشاهده کرده‌اند. اول اینکه به لطف ارتفاع قابل توجه بدنه از سطح زمین، می‌توان در مسیرهای سخت و بسیار ناهموار با شیب‌های تند، به‌راحتی تردد داشت. علاوه بر این، کابین لوکس و آپشن‌های نسبتا کامل کلاس E، در دسترس راننده‌ی E400 All-Terrain هستند.

E400 (5)

پیشرانه‌ی خودرو، ۳.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۳۳۳ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر است. البته می‌توان اطمینان داشت که در صورت تولید نهایی E400 All-Terrain، نسخه‌های دیزل و توربو دیزل کلاس E، جذابیت بیشتری برای علاقه‌مندان خودروهای آف‌رود داشته باشند. کارشناسانی که با این خودرو رانندگی کرده‌اند، امیدوارند نمونه‌ی نهایی E400 All-Terrain، ساخته شود؛ چراکه توانایی و جذابیت را همزمان ارائه می‌کند.

E400 (6) E400 (8) E400 (7)

منبع: MOTOR TREND

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.