دنیای فناوری

اولین تصاویر رسمی پورشه ۹۱۱GT3 RS مدل ۲۰۱۸ منتشر شد

726

 

پیش از این تصاویر جاسوسی از خودروی اسپرت پورشه ۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۸ منتشر شده بود، اما به تازگی اولین تصاویر مطبوعاتی از آن نیز در دسترس قرار گرفت. محصول جدید احتمالا به عنوان آخرین خودروی نسل پورشه ۹۹۱ به خدمت گرفته می‌شود، مگر این‌که اسپیداستر جدیدی برای عرضه وجود داشته باشد. اکنون اولین تصاویر رسمی و برخی مشخصات فنی اولیه از این خودروی اسپرت در وب منتشر شده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

این تصاویر که توسط استرالیا درایو منتشر شده است (البته به زودی از منبع حذف شد)، یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS سبز رنگ را نشان می‌دهد که در مقایسه با مدل پیش از آن ۲۰ اسب بخار تقویت شده است. این یعنی پیشرانه ۴.۰ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی، حالا ۵۲۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. 

پورشه (2)

سال گذشته نسخه GT3 بدون RS‌ پورشه ۹۱۱ نیز بروزرسانی دریافت کرد و به یک پیشرانه ۴.۰ لیتری با توان تولیدی ۵۰۰ اسب بخار مجهز شد. تاکنون اطلاعاتی در مورد گشتاور پیشرانه منتشر نشده است، اما نسخه کوچک‌تر و همچنین قدیمی RS قادر است ۴۶۰ نیوتن متر تولید کند؛ می‌توان حدس زد که گشتاور پیشرانه مدل ۲۰۱۸ پورشه ۹۱۱ GT3 RS عددی در همین حدود و حداکثر ۵۰۰ نیوتن متر خواهد بود.

در حالی که نسخه GT3 می‌تواند از جعبه دنده استاندارد ۷ سرعته و جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه اختیاری با همان تعداد دنده استفاده کند، انتظار می‌رود که مدل RS تنها از جعبه دنده PDK مانند گذشته بهره ببرد. اگرچه متخصصان BGB موتوراسپرت پورشه در فلوریدا نیز جعبه دنده دستی GT3 RS تولید کرده‌اند که برای افرادی که دوست دارند خودروی خود را تبدیل کنند با قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

پورشه (5) پورشه (3) پورشه (4)

با توجه به اطلاعات منتشر شده، تغییرات صورت گرفته در پیشرانه منجر به کاهش ۰.۱ ثانیه‌ای در زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پورشه ۹۱۱ خواهد شد و آن را به ۲.۳ ثانیه می‌رساند. خودروی اسپرت پورشه ۹۱۱ GT3 RS قادر خواهد بود به بیشینه سرعت ۳۱۲ کیلومتر سر ساعت دست یابد که ۲ کیلومتر بر ساعت بیش‌تر از مدل قبلی است. 

در کنار تغییرات پیشرانه ۶ سیلندر مسطح که حداکثر به ۹۰۰۰ دور بر دقیقه دست می‌یابد، پورشه سیستم فرمان چرخ‌های عقب را مجددا تیون کرده است و تغییرات آیرودینامیکی دقیقی را در نسخه جدید اعمال می‌کند. این تغییرات شامل ورودی هوای جدید NACA، سپر جلوی تغییرشکل یافته با کانال‌های مختلف برای بهینه‌سازی جریان هوا، همراه با سپر اصلاح‌شده عقب است که کانال‌های بزرگ‌تری برای خروج هوا استفاده می‌کند. صفحات انتهایی بال عقب نیز تغییرات کمی دارند، در حالی که چراغ‌های عقب با تفاوت بارزی نسبت به قبل عرضه شده‌اند. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در محور عقب استفاده می‌شود که به ترتیب با تایرهای ۲۶۵/۳۵ و ۳۲۵/۳۰ ارائه خواهند شد.

با هزینه‌ی اضافی کمی می‌توان پورشه ۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۸ را با پکیج اختیاری کلوب‌اسپرت (Clubsport) تجهیز کرد که شامل کمربندهای ۶ نقطه‌ای، کپسول خاموش‌کننده آتش و قفس غلت‌گیر آلومینیومی است. اگرچه هنوز تصاویر داخلی خودرو در دسترس نیستند اما طبق اطلاعات منتشر شده، در پانل‌های سبک وزن در از حلقه‌های بازشونده نایلونی استفاده می‌شود و صندلی‌های مسابقه‌ای با بدنه فیبر کربنی عرضه خواهند شد. همچنین مواد جذب کننده صوت در برخی قسمت‌ها بکار برده می‌شود، که باعث کاهش بیش‌تر وزن خودرو هستند؛ درپوش پیشرانه نیز با همین هدف از مواد سبک‌وزن ساخته شده است.

منبع: MOTOR1

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.