دنیای فناوری

شرکت موتورسیکلت سازی یاماها مدل‌‌های جدید خود برای سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد

611

 

شرکت یاماها برای بازار ایالات متحده‌ی آمریکا مدلی جدید با نام XSR700 Sport Heritage و اسکوتر XMAX را معرفی کرده است که هر دوی آن‌ها در نمایشگاه AIM اسکسپو در کولومبوس اوهایو که همین هفته برگزار شد، رونمایی شدند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

XSR700

مدل‌های XSR700 و XMAX بخشی از برنامه‌ی یاماها برای عرضه‌ی مدل‌های جدید در سال ۲۰۱۸ هستند که در راستای این برنامه، پیش از این نیز دو مدل استار الدور، مدل کاملا جدید ونچر و YZ450 رونمایی شده‌اند. یاماها با هدف گسترش نفوذ و سهم خود در بازار موتورسیکلت اقدام به معرفی این مدل‌های جدید کرده است و مدل XSR700 نیز توجه خیل عظیمی از خریداران را به خود جلب خواهد کرد.

این موتورسیکلت به یک پیشرانه‌ی دو سیلندر به حجم ۶۸۹ سی‌سی مجهز است که طراحی میل‌لنگ آن از نوع کراس‌پلِین با زاویه‌ی ۲۷۰ درجه است. برای توضیح باید بدانید که در پیشرانه‌های دارای میل‌لنگ کراس‌پلِین، دو سیلندر احتراق هم‌زمان ندارند که در سمت مخالف این نوع طراحی، طرح فلت‌پلِین وجود دارد که در آن دو احتراق به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود؛ مانند موتورهای هارلی دیویدسون.

شاسی این موتورسیکلت نیز دارای طراحی اسپرت است تا بتواند هندلینگ بالایی به سوارکار خود ارائه دهد. از دیگر امکانات این موتورسیکلت می‌توان به وجود سیستم ضد قفل ترمز (ABS) اشاره کرد. طراحی و کارایی این موتورسیکلت به‌گونه‌ای انجام شده است تا بتواند به‌خوبی تاریخچه‌ی پربار یاماها و گذشته‌ی درخشان این شرکت در عرصه‌ی موتورسیکلت سازی را نشان دهد.

یاماها (1)

این موتورسیکلت در حقیقت نام یکی از مدل‌های قدیمی و کلاسیک یاماها را با خود یدک می‌کشد با این تفاوت که حالا با موتورسیکلتی سریع‌تر و قدرتمندتر از قدیم مواجه هستیم. یاماها قصد دارد با بازسازی نام‌های قدیمی و پرافتخار خود و ادغام کردن آن‌ها با فناوری‌های روز، مدل‌هایی تحت عنوان Sport Heritage روانه‌ی بازار کند و حالا مدل XSR700 که در مورد آن صحبت می‌کنیم، جدیدترین نمونه از این سری است که یک طراحی کلاسیک دارای، ولی از فناوری‌های روز استفاده می‌کنند. این موتورسیکلت نیز به‌نوعی یادآور مدل قدیمی XSR650 است که طراحی فوق‌العاده‌ای در زمان خود داشت.

XSR700 دارای یک طراحی اسپرت کلاسیک است و به همین منظور می‌توان بخش‌هایی چون صندلی دوتکه و چراغ‌های مدل قدیمی گرد را در آن مشاهده کرد. برای دستیابی به طراحی کلاسیک در این موتورسیکلت، قطعات آلومینیومی آن به رنگ براق پولیش خورده درآمده‌اند و بدنه نیز طرحی کاملا کلاسیک دارد و گلگیرهای جلو و عقب همانند قدیم حفظ شده‌اند. در این موتورسیکلت، خریداران تا حدودی نیز امکان شخصی‌سازی خواهند داشت که شامل طرح باک بنزین آلومینیومی و فریم نیم شاسی عقبی موتورسیکلت می‌شود که قابلیت جدا شدن نیز دارد. 

یاماها (2)

طراحی خاص کراس‌پلِین میل‌لنگ پیشرانه که دارای زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای است، سبب شده قدرت گشتاور تولیدی پیشرانه بسیار خوب و بالا باشد و به‌خوبی بتوان عکس‌العمل چرخ‌های عقب نسبت به اهرم گاز را احساس کرد. در ادامه باید جعبه‌دنده‌ی شش سرعته، سیستم تعلیق پیشرفته، چرخ‌های سبک‌وزن آلومینیومی و سیستم ترمز قدرتمند مجهز به ABS را نیز به این موارد اضافه کرد که این لیست نشان می‌دهد XSR700 با وجود طرح کلاسیک خود، یک محصول کاملا مدرن است.

از مواردی که در این موتورسیکلت نظر مثبت سوارکاران حرفه‌ای و حتی آماتور را به خود جلب خواهد کرد، صفحه نمایش LCD و نشیمنگاه بسیار راحت این موتور است. وزن این موتورسیکلت نیز تنها ۱۸۵ کیلوگرم است که سبب شده مصرف سوخت آن تنها ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.

یاماها XSR700 در رنگ‌های خاکستری مات، آلومینیومی و قرمز تیره قابل سفارش است و عرضه‌ی آن در نمایندگی‌های فروش یاماها از ماه اکتبر آغاز خواهد شد و قیمت تعیین‌شده برای آن، ۸ هزار و ۴۹۹ دلار است.

اسکوتر XMAX

این اسکوتر که به‌عنوان مدل ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد، به یک پیشرانه‌ی تک سیلندر با حجم ۲۹۲ سی‌سی مجهز شده که سیستم سوخت‌رسانی آن از نوع انژکتوری است. مدل XMAX راحتی بالایی به سوارکار ارائه می‌کند و برای دستیابی به این مقصود، یاماها از فناوری‌هایی نظیر سیستم انتقال نیروی ضریب متغیر (CVT) و سیستم کنترل کشش (TCS) در این اسکوتر استفاده کرده است.

وجود سیستم کنترل کشش در این اسکوتر سبب شده چسبندگی بالایی به سطح جاده داشته باشد که این سامانه عملکرد مثبت خود را بیشتر در هنگامی که سطح مسیر لغزنده است نشان می‌دهد. سیستم ترمز در جلو و عقب دیسکی است و وجود سیستم ضد بلوکه‌ی ترمز به ایمن‌تر شدن توقف موتورسیکلت کمک شایانی کرده است. سیستم کلید هوشمند دیگر امکانی است که یاماها روی این اسکوتر جدید نصب کرده است. 

یاماها (3)

در زیر صندلی‌های این اسکوتر فضایی وجود دارد که در آن به‌راحتی می‌توان دو عدد کلاه کاسکت را جای داد و یک خروجی ۱۲ ولت نیز در آنجا پیش‌بینی ‌شده است تا بتوانید دستگاه‌های خود را با استفاده از آن شارژ کنید. شیشه‌ی جلویی و فرمان XMAX نیز قابلیت تنظیم دارند و چراغ‌ها هم در جلو و عقب از نوع LED هستند. XMAX نیز از ماه اکتبر با قیمت پایه‌ی ۵ هزار و ۵۹۹ دلار وارد نمایشگاه‌های یاماها خواهد شد و می‌توان آن را به رنگ سفید مخصوص با نام Vivid خریداری کرد.

منبع: RIDEAPART

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.