دنیای فناوری

بررسی میدانی تریومف Tiger Explorer مدل ۲۰۱۶ ؛ موتور سیکلتی قابل تنظیم برای هر نوع حرکت + ویدئو

134

 

کمپانی تریومف از حدود سال ۱۹۳۷ ، همواره مدل تایگر را در فهرست تولیدات خود داشته و علیرغم آنکه در طول این سال ها تغییرات زیادی در آن به وقوع پیوسته ، اما همواره کیفیت سواری ماجراجویانه ای داشته است در آخرین مدل تایگر که به معرفی آن خواهیم پرداخت . از تجهیزات الکترونیکی به میزان زیادی استفاده شده که تقریبا تمامی فعالیت های موتور سیکلت از طریق آنها کنترل می شود

قیمت لپ تاپ ایسوس آموزش برنامه نویسی قیمت گلکسی نوت ۸

اولین احساس شما بعد از قرار گرفتن روی نشیمنگاه این است که متوجه وجود موتورسیکلتی با جثه بزرگ می شوید و همانند سایر موتور سیکلت های این گروه ، مدلی بلند و محکم است.  اهرم کلاج آن نرم بوده و پیشرانه به راحتی و با نرمی کامل روشن می شود و مسائل ارگونومی و رعایت آنها ، بلافاصله تشخیص داده شده و مورد تایید قرار می گیرد.

>> موتور سیکلت SR250 کراس چینی ارزان قیمت

بخش های اصلی تریومف Tiger Exploer که عبارتند از شاسی ، موتور و مسادل ارگونومی ، نسبت به مدل های قبلی به طور کامل به روزآوری شده ، اما بیشترین و مهمترین تغییر در بخش مربوط به سیستم فنربندی به انجام رسیده است. امروزه در تریومف از سیستم فنربندی WP استفاده می شود و با وجود اینکه WP تحت مالکیت شرکت اتریشی KTM قرار دارد و قطعات مورد استفاده در آن از نطر ظاهری شباهت به قطعات استفاده شده در مدل ادونچر ۱۲۹۰ دارد اما تریومف چون شاسی این مدل را خود طراحی کرده و ساخته ، لذا در رابطه با نحوه تنظیم و عملکرد سیستم فنربندی ، نگاهی کاملا متفاوت نسبت به شرکت اتریشی KTM داشته است

2

علاوه بر این برند Hinckley برای طراحی و ساخت IMU (واحد اندازه گیری اینرسی) همکاری نزدیکی با شرکت کانتیننتال داشته ، چون IMU وظیفه مدیریت عملکرد سیستم ضد بلوکه ترمز و کنترل هرزگردی و سیستم فنربندی فعال یا TSAS  را در مدل هایی که مجهز به آن بوده عهده دار است.

>>موتور سیکلت های نسل آینده شرکت بی ام و ، نیازی به کلاه ایمنی ندارند !

سیستم فنربندی دارای ۹ حالت تنظیم برای حرکت در جاده و به حالت تنطیم برای حرکت در جاده و به حالت تنطیم برای حرکت در مسیرهای بیابانی است ، که کالیبراسیون خاص روی آنها در حالت های سورای ، از راحت تا اسپرت انجام پذیر است

علاوه بر تنطیمات سیستم فنربندی ، تنطیم الکترونیکی برای میزان تولید نیروی موتور ، .اکنش اهرم گاز ، کنترل هرزگردی و بالاخره سیستم ضد بلوکه ترمز وجود دارد

3

از نظر تئوری ، صدها ترکیب مختلف بین این تنظیم امکان پذیر است بنابراین امکان گم شدن بین آنها وجود دارد ، ولی در عمل ، چنین اتفاقی روی نمی دهد چون تریومف تشخیص داده تعداد محدودی از ترکیبات وجود دارند که توجیه پذیر هستند گروه بندی این تنظیمات در حالت های مختلف حرکت عبارت از ، Sport Road و Off Road ، Rain و Rider است.

میزان حداکثر نیروی تولیدی موتور کاهش یافته و به حدود ۱۰۰ اسب بخار می رسد تا بدین ترتیب شانس هرزگردی چخ عقب کاهش یابد. در حالت Off Road یا بیابانی ، امکان و اجازه قفل شدن به چرخ عقب داده می شود ، ضمن اینکه سیستم ضد بلوکه ترمز ، در عبور از مسیرهای لغزنده فعال تر می شود. اما در مورد حالت حرکتی Rider یا سوارکار ، که در چنین حالتی این امکان به سوارکار ، که در چنین حالتی این امکان به سوارکار داده می شود که تنظیمات مختلف را بنا به تمایل خود انجام دهد.

>> نگاهی به موتور سیکلت YAMAH R1 2015

در آزمایش های عملی که در مسیرهای کوهستانی انجام گرفت ، مشخص شده که چنانچه آن را در حالت راحت یا Comfort قرار دهند ، واکنش موتور سیکلت های برای به پهلو شدن از چب به راست و برعکس ، کندتر انجام می گیرد و چنانچه فنربندی آن را در حالت تنظیمات سخت قرار دهند ، سوارکار متوجه ناهمواری های سطح مسیر حرکت می شود

6 4

علاوه بر این در حالت Off Road ، سیستم ABS و ترمز های عقب و جلو که به یکدیگر ارتباط دارند هوشمند شده ، به طوری که با تحریک اهرم ترمز جلو توسط سوارکار ، برنامه سیستم ضد بلوکه ترمز که روی هر دو سیستم ترمز جلو و عقب است آنها را وادار به عکس العمل نشان دادن عکس العمل می کنند.

در طول انجام آزمایش توجه کمتری به سرعت و حداکثر میزان آن شد ، ولی با اطمینان می توان گفت که این مدل ، با حرکت در سرعت های بالا مشکی ندارد نشیمنگاه آن فوق العاده راحت بوده وطلق بزرگ جلو که دارای کنترل الکترونیکی است از سوارکار محافظت ویژه ای به عمل می آورد

در ادامه شما را دعوت به تماشای ویدئوی از تجربه اولین رانندگی  از این موتور دعوت می کنیم

 

در ادامه تصاویر بیشتری از این موتور را مشاهده بفرمائید

5 7 3

منبع : testmotor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.