دنیای فناوری

چرا همه برند ها باید در شبکه های اجتماعی باید فروش داشته باشند

1

 

هر شخصی به‌طور میانگین روزانه ۱۱۸ دقیقه از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپ‌چت می‌گذارند. ۷۴ درصد از مصرف‌کنندگان برای خرید کردن تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. بنابراین عدم فعالیت برند شما در شبکه‌های اجتماعی به معنای از دست رفتن شانس بسیار زیادی برای فروش محصول یا خدمات است.

قیمت لپ تاپ ایسوس آموزش برنامه نویسی قیمت گلکسی نوت ۸

این روزها فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی تنها محدود به فرستادن ایمیل‌های تبلیغاتی نمی‌شود، بلکه این موضوع بسیار پیشرفت کرده است و شما از این طریق می‌توانید مشتری‌ها را با برند خود درگیر کنید و کالا یا خدمات خود را مستقیما به فروش برسانید. در ادامه این مقاله نکات لازم برای افزایش میزان خرید کاربران از طریق فیسبوک و اینستاگرام قدم‌به‌قدم توضیح داده‌ شده است. از این راه‌ها برای شناساندن برند خود استفاده کنید و مشتریان باوفا را به سمت خودتان جذب کنید.

فروش در شبکه های اجتماعی (2)

چگونه محصول خود را در فیسبوک بفروشیم

فیسبوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در سرتاسر دنیا و فرصت بسیار مناسبی برای افزایش میزان فروش است. خوشبختانه فیسبوک از طریق یک پلت‌فرم امکان ساخت فروشگاه و فروش محصول را مهیا کرده است. برای استفاده از این مزیت تنها به دو چیز احتیاج خواهید داشت:

  • حساب کاربری فیسبوک
  • سایت فروشگاه اینترنتی

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید از سیستم‌های راه‌اندازی فروشگاه آنلاین تحت وب مانند شاپیفای و مجنتو استفاده کنید. بعد از تهیه موارد گفته‌شده، کارهای زیر را انجام دهید:

>> چگونه برای شرکت خود یک بازاریاب مناسب استخدام کنیم

قدم اول: تصویر محصولات را آماده کنید

اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا اینکه می‌خواهید تازه برای ساخت آن اقدام کنید، باید اندازه و کیفیت تصاویر خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در فیسبوک به‌خوبی نمایش داده شوند.

قدم دوم: فروشگاه اینترنتی و حساب کاربری فیسبوک خود را به هم لینک کنید

بعد از اینکه محصولات خود را وارد سایت کردید باید حساب کاربری فیسبوک را به فروشگاه اینترنتی متصل کنید تا مشتریان بتوانند از طریق فیسبوک خرید کنند یا حداقل محصولات شما را ببینند و خرید خود را مستقیما از طریق سایت انجام دهند.

فروش در شبکه های اجتماعی (3)

چگونه محصول خود را در اینستاگرام بفروشیم

برای فروش محصولات خود از طریق اینستاگرام می‌توانید لینک فروشگاه اینترنتی خود را در قسمت bio وارد کنید یا زیر هر عکس لینک مرتبط با محصول خود در سایت فروشگاه اینترنتی را قرار دهید تا مصرف‌کنندگان بتوانند مستقیما وارد سایت شما شوند و محصول موردنظرشان را خریداری کنند

نکات گفته‌شده در بالا به شما کمک می‌کنند بتوانید محصول و خدمات خود را در شبکه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان معرفی کنید و از این طریق فروش خود را بالا ببرید. مواردی که در ادامه گفته‌شده است نیز به جذب بیشتر مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

>>۳ سؤال اساسی برای سنجیدن موفقیت ایده استارتاپ

۱- محتوای باارزش تولید کنید

بسیاری از برندهای معروف اطلاعات محصول خود را با دنبال کنندگان به اشتراک می‌گذارند تا آن‌ها را از آخرین تغییرات و تخفیف‌ها مطلع کنند. آن‌ها همچنین سعی می‌کنند نظر مصرف‌کنندگان را با بقیه به اشتراک بگذارند تا از این طریق تعامل خود را با کاربران بالا ببرند.

۲- سازگار و هماهنگ باشید

بازاریابی برند شما باید با محصول و خدمات شما هماهنگ باشد تا مشتریان وفادار به سمت شما جذب شوند. به‌عبارت‌دیگر اگر محتوا و عکسی که استفاده می‌کنید باهم هماهنگ نباشند، باعث سردرگمی مخاطب می‌شوند. از طرفی یکسان بودن محتوا در همه‌ی پست‌ها یا بیش‌از‌اندازه متنوع بودن آن‌ها نیز می‌تواند تأثیر منفی روی فروش شما داشته باشد.

فروش در شبکه های اجتماعی (4)۳- از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید

در استفاده از هشتگ‌ نه صرفه‌جویی کنید و نه زیاده‌روی؛ بلکه سعی کنید به درستی از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر صاحب رستوران هستید، می‌توانید از هشتگی مانند #بیاناهاربخوریم برای تبلیغ فروش فوق‌‌العاده خود استفاده کنید تا کاربران بتوانند به‌راحتی با دنبال کردن آن از آخرین اخبار مربوط به کمپین تبلیغاتی شما مطلع شوند.

۴- در نوشتن پیام‌های تبلیغاتی زیاده‌روی نکنید

 هیچ‌کس دوست ندارد بیش از اندازه با پیغام‌های تبلیغاتی روبه‌رو شود. برای اینکه بتوانید در این مورد هوشمندانه عمل کنید. باید مخاطبان و اهداف خود را شناسایی کنید و از ابزارهایی که برای تحلیل پست‌ها وجود دارند، استفاده کنید تا بتوانید بهترین اطلاعات را در بهترین زمان به کاربران نشان دهید.

منبع : inc

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.