چهار لپ تاپ پیشنهادی با قیمت مناسب و کارآمد برای دانشجویان

لپ تاپ با توجه به پیشرفت فناوری و نیاز به تحقیق و جستجو بخصوص در فضای مجاز به یکی از نیازهای ضروری دانشجویان تبدیل شده است. اما یک لپ تاپ دانشجویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در ابتدا لازم است به این نکته توجه کنید که دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی خود نیاز به استفاده از برنامه ها و ابزارهای خاص خود دارند. بطور کلی استفاده اصلی دانشجویان در رشته های مختلف، انجام تحقیق، تهیه مقاله، اریه کنفرانس، وب گردی و از این دست فعالیت ها است اما در این بین برخی از رشته ها مانند دانشجویان معماری، مکنیک، عمران،برق و گرافیک نیاز به سخت افزارهای قدرتمندتری برای کار در محیط های سه بعدی و گرافیک دارند که بهتر است سراغ دستگاه های قوی صنعتی و یا سری گیم بروند. دانشجویان برای انجام فعالیت های روزمره وتهیه مقاله می توانند با صرف هزینه ای در حدود ۲ میلیون تومان دستگاهی مناسب تهیه کنند.

در تهیه لپ تاپ دانشجویی توصیه می کنیم به موارد مهمی مانند سایز و وزن محصول، کیفیت صفحه کلید، ویژگی های اتصالاتی بخصوص خروجی های تصویری و عمر باتری دستگاه توجه کنید. در بخش سایز دستگاه اگر نیاز به همراهی دستگاه در محیط دانشگاه دارید از دستگاه های ۱۴ اینچی استفتده کنید و اگر در مورد هزینه مشکل ندارید مدل های ۱۳ اینچی با وزن تقریبی ۲ کیلوگرم نیز مناسب هستند. چنانچه از دستگاه برای تایپ و تولید اطلاعات هم استفاده می کنید بهتر است به کیفیت کیبرد و شاسی بدنه توجه داشته باشید. از دیگر موارد قابل توجه، ویژگی های اتصالاتی مانند خروجی های تصویری مناسب بخصوص پورت VGA  هستند. در این مقاله سعی کردیم ۴ مدل از بهترین دستگاه های موجود در بازار را با توجه به وزن و سایز محصول و بازه قیمت متنوع پیشنهاد دهیم.

MSI CR61

ارزان ترین مدل معرفی شده در این لیست محصولی از شرکت MSI  است که شهرت زیادی در زمینه تولید سیستم های مخصوص گیم دارد اما همواره تلاش می کند با تولید طیف وسیعی از محصولات به اکثر نیازهای بازار پاسخ دهد. این محصول ۶/۱۵ اینچ اگر چه ارزان ترین مدل معرفی شده است و از گرافیک های یکپارچه Intel HD  استفاده می کند اما به لطف پردازشگر قدرتمند خانواده M از برخی پردازنده های هم رده معرفی شده در این مقاله قدرتمندتر است اما به دلیل همین قدرت زیاد و توان مصرفی ۳۷ وات، انرژی بسیار بیشتری مصرف می کند.

>>معرفی و مقایسه بهترین لپ تاپ های زیر قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان

از مهم ترین ضعف های این مدل می توان به ضخامت زیاد محصول که در برخی قسمت ها به ۳۷ میلی متر می رسد و وزن بالای آن اشاره کرد اما با وجود بدنه مستحکم و کیبرد خوب یکی از بهترین گزینه های انتخاب در این بازه قیمت است.

ASUS X450LD

ایسوس با توجه به تبلیغات و بازاریابی های گسترده در ایران به یکی از محبوب ترین و البته پر فروش ترین برندهای بازار تبدیل شده است ولی نسبت کارایی به قیمت برند ایسوس پایین تر از دیگر رقباست. سریX ایسوس که در خانواده مالتی مدیا و خانگی این شرکت قرار دارد ترکیبی از کارایی وزیبایی را در کنار هم عرضه می کند وعمده تفاوت آن ها با سری محبوب K در قدرت پردازشگرهای گرافیکی است.

X450LD  یکی از خوش قیمت ترین محصولات این خانواده است که با توجه به پردازنده و گرافیک مناسب، قدرت کافی برای انجام تمام فعالیت ها ی روزمره را دارد. سخت افزارهای قرار داده شده در یک بدنه ۱۴ اینچی با وزن ۲٫۱ کیلوگرمی شامل پردازنده Core i3 ، گرافیک انویدیا جیفورس ۸۲۰، چهار گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت هارد است.

>> جدیدترین و بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵ کدامند ؟

پردازنده ۴۰۱۰U  از خانواده Core  اینتل با معماری ۲۲ نانومتری است و دو هسته واقعی و دو هسته مجازی دارد که تنها ۱۵ وات انرژی مصرف می کند. به همین دلیل عمر باتری این محصول را به طور چشم گیری افزایش می دهد. در بخش گرافیکی هم گرافیک GT 820M توان انجام تمام فعالیت های عمومی و حتی بازی های گرافیکی در سطح پایین را داراست.

HP Pavilion15n-p035

دستگاه سوم از سری محصولات خانگی HP است که به دلیل طراحی زیبا، ضخامت کم، قیمت مناسب و البته رنگ های متنوع بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. مدل پیشنهادی ما مجهز به یک پردازنده Core i5 4210U  است که با دو هسته فیزیکی در فرکانس پایه ۱٫۷ گیگاهرتز فعالیت می کند و در صورت لزوم می تواند فرکانس خود را تا ۲٫۷ گیگاهرتز افزایش دهد. در قسمت گرافیکی علاوه بر گرافیک Intel HD 4400  موجود در پردازنده، این محصول به یکی از برترین پردازنده های میان رده خانواده جیفورس با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده است.

این پردازنده نه تنها توانایی پردازش برنامه های گرافیکی وسه بعدی را در سطح خوبی داراست بلکه می تواند بازی های  روز را هم در سطح جزییات متوسطی اجرا کند. از دیگر ویژگی های این محصول، وزن ۲٫۳ کیلوگرم، ضخامت ۲۳ میلی متری و رنگ های متنوع آبی، قرمز، سفید و نقره ای در اندازه ۱۵٫۶ اینچ است.

>>راهنمایی خرید لپ تاپ بر اساس نیاز کاری خودتان

از معدود اشکالات وارده به این مدل استحکام پایین بدنه به دلیل استفاده از شاسی کاملا پلاستیکی و ظرفیت پایین رم برای نرم افزارهای گرافیکی و سه بعدی است که خوشبختانه رم به صورت یک ماژول ۴ گیگابایتی قرار داده شده و در صورت لزوم می توان یک رم دیگر به دستگاه اضافه کرد. از دیگر مشکلات می توان به زاویه دید محدود در نمایشگر (مانند سایر نمایشگرهای مجهز به پنل TN) و عدم وجود خروجی VGA  و نبود دیسک درایورها همراه محصول اشاره کرد.

TOSHIBA Satellite S50

آخرین محصول معرفی شده در این مقاله مربوط به یکی از مدل های توشیبا است. در طراحی این محصول زیبا در قسمت های قاب پشت نمایشگر و محل استراحت دست از فلز آلومینیوم برس خورده، در قسمت زیرین و درگاه های خروجی از پلاستیک برق استفاده شده است که در کنار زیبایی بخشیدن به محصول وزن آن را هم در سطح مناسب نگه داشته است . این محصول تنها ۲٫۰۸ کیلوگرم وزن و ۲ سانتی متر ارتفاع دارد که برای یک لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی در این قیمت ایده آل است. این دستگاه ۱۵٫۶ اینچی در بخش سخت افزاری مانند سایر مدل های معرفی شده ازپردازنده های سری u  خانواده Intel Core  استفاده می کند. تنها تفاوت پردازنده ۴۲۰۰U  با مدل ۴۲۱۰U  که در دستگاه Pavilion 15  استفاده شده بود در فرکانس کاری پردازنده است و فرکانس پایه و توربو این مدل ۱۰۰ مگاهرتز از مدل ذکر شده پایین تر است. در بخش گرافیکی، توشیبا ترجیح داده است از پردازنده های خانواده AMD  سری R7  استفاده کند که این مدل اگر چه از دسته متوسط پردازنده های سری R  محسوب می شود اما قدرتی به مراتب کم تر از پردازشگر انویدیا جیفورس ۸۴۰ و حتی ۷۴۰ دارد.

در کنار این موارد، ویژگی منحصر بفرد این محصول استفاده از نمایشگری با دقت تصویر FullHD  و پنل IPS  است که در کنار افزایش میزان PPI  یا همان تعداد پیکسل های موجود در هر اینچ سبب می شود زاویه دید نمایشگر بهتر شود. این مدل ارزان قیمت ترین دستگاهی است که از پنل های IPS  استفاده می کند ونباید توقع زیادی از نمایشگر این محصول در مقایسه با مدل های گران قیمت بازار داشت. معدود مشکلات این محصول هم در نبود درایو نوری داخلی و خروجی تصویری VGA  است.

منبع : ITradar.ir

15n-p035Asuscore i3Core i5CR61hpMSIPavilionSatellite S50toshibaX450LDاچ پیام اس آیایسوسبررسیبودجه کمپاویلونتوشیبادانشجوییراهنمایی خریدقیمتقیمت دقیقلب تاپلپ تاپلپ تاپلپ تاپ دانشجوییمشخصات فنیمشخصات کلیمعرفیمقایسه
Comments (0)
Add Comment