بررسی اجمالی فبلت گلکسی نوت ۴ سامسونگ

 

گلکسی نوت ۴ همانند سری قبل با دو سری پردازنده معرفی شده است، مدل اول یعنی SMN-910C از چیپست اگزینوس ۵۴۳۳ بهره می برد. این سیستم روی چیپ ۶۴ بیتی به چهار هسته قدرتمند Cortex A57 و چهار هسته کم مصرف Cortex A53 مجهز شده است. در کنار آن پردازشگر Mali-T760 مسئولیت پردازش گرافیکی را بر عهده دارد.

تنها پردازنده ای که می تواند عملکردی نزدیک و یا بالاتر از پردازنده داشته باشد، پردازنده تگرا K1 انودیا است که در تبلت Shield این شرکت به کار رفته است. پردازشگر گرافیکی Mali-T760 نسبت به َ Adreno 420در اسنپ دراگون در حدود ۱۰ درصد عملکرد بالاتری را ارائه می دهد. به دلیل اینکه پردازنده تگرا k1 انودیا در تلفن همراهی به کار نرفته است و همچنین با توجه به اطلاعات منتشر شده از عملکرد نه چندان فوق العاده آیفون ۶ می توان انتظار داشت تا مدتی نسخه اگزینوس گلکسی نت چهار قوی ترین گوشی هوشمند باشد.

>>تماشا کنید : تست مقاومت گلکسی نوت ۴ در مقابل خم شدن

مدل دیگر نوت ۴ که به نام SMN-910S معروف است از چیپست اسنپ دراگون ۸۰۵ شرکت کوالکام بهره می برد که دارای چهار واحد پردازشی krait 450 با فرکانس ۲٫۷ گیگا هرتز است این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Adreno 420 است که یکی از قوی ترین پردازنده های گرافیکی موبایل به حساب می آید.

>>سامسونگ با ارائه اینفوگرافیکی به مقایسه گلکسی نوت ۴ ، نوت ۳ ، نوت ۲ و نوت اصلی پرداخت

 سامسونگ در این محصول از سه گیگا بایت حافظه اجرایی و ۳۲ گیگا بایت حافظه ذخیره سازی استفاده کرده است که با کارت حافظه قابل افزایش است.

>>معرفی سامسونگ گلکسی نوت ۴ Edge + ویدئو

صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی این دستگاه از نظر ابعاد همانند برادر بزرگترش یعنی نوت ۳ است اما از لحاظ دقت و کیفیت تفاوت زیادی کرده است. صفحه نمایش Super AMOLED این دستگاه دارای دقت ۱۴۴۰ x 2560 پیکسل با تراکم ۵۱۵ پیکسل در اینچ است و توسط پوشش گوریلا گلس ۳ محافظت شده است.

>>مقایسه فبلت جدید آیفون با گلکسی نوت ۴ ، ال جی G3 ، هوآوی اسند میت ۷ و لومیا ۱۵۲۰

دوربین شانزده مگاپیکسلی این دستگاه قابلیت فیلمبرداری با دقت ۴k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و از امکانات جالب تری مانند تثبیت کننده نوری تصویری بهره مند است.

سامسونگ توان مورد نیاز این دستگاه را توسط باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری تامین می کند که باید کارایی آن را در آینده بررسی کرد. در مجموع نوت ۴ چهار یک حرکت هوشمندانه از سامسونگ برای حفظ بازار بوده است و به نظر میرسد بیشترین هدفش جلوگیری از کسب بازار توسط ال جی G3 است.

 بر اساس اطلاعات، این گوشی در دهم اکتبر یا ۱۸ مهر ماه با قیمت ۷۹۹ یورو به بازار عرضه خواهد شد. 

منبع : Gsmarena

64 بیتیCortex-A57Mali-T760SMN-910CSMN-910Sاسمارت فوناسنپ دراگوناگزینوسامکاناتتصاویرتلفن همراهزمان ارائهسامسونگسخت افزارقیمتگالاکسیگالکسیگلکسیگوشیمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلنوت 4هوشمندویدئو
Comments (0)
Add Comment