دنیای فناوری

کمپانی ویوسونیک از گوشی ViewSonic V55 مجهز به اسکنر تشخیص عنبیه چشم رونمایی کرد

539

viewsonic-v55

ویوسونیک را در بازار به عنوان یک تولیدکننده اسمارت فون نمی‌شناسند. اما به نظر تولید تبلت‌های ویو پد که نتوانست در زمان معرفی توجه چندانی را نیز به سمت خود جذب کند، سبب تشویق این کمپانی به پا گذاشتن در دنیای گوشی‌های هوشمند شده است. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اما محصول ویوسونیک تفاوتی اساسی با محصولات مشاهده شده در بازار دارد. این کمپانی خبر داده که در حال تولید اسمارت فونی است که جایگاه حسگرهای بیومتریک را یک پله بالا می‌برد و صنعت اسمارت فون را از اسکنرهای اثر انگشت بی‌نیاز خواهد کرد. 

نام این اسمارت فون ViewSonic V55 است و گفته شده که به جدیدترین نسل تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم مجهز شده است.  

viewsonic-v55-2

الگوی عنبیه چشم هر فرد چون اثر انگشت وی اختصاصی است و این سیستم با بهره‌گیری از دوربین و مادون قرمز قادر است الگوی عنبیه چشم را تشخیص داده و از آن به عنوان کلید بازکردن قفل دستگاه استفاده کند. اسکنر عنبیه چشم ویو سونیک V55 در گوشیه بالای گوشی قرار داده شده و بر خلاف اسکنرهای اثرانگشت که معمولا دیده می‌شود، این اسکنر از دید دیگران مخفی است. 

 

این اسکنر افزون بر محافظت از خود گوشی، می‌تواند در حفاظت از فایل‌های به خصوص نیز به کار گرفته شود. این فایل‌ها می‌توانند در خود اسکنر نگهداری شوند و اگر کسی بتواند به نحوی گوشی را هک کند، دسترسی به فایل‌های مربوطه بسیار مشکل خواهد بود. 

گفته شده که این سیستم در مقوله‌های امنیتی دیگری نیز کاربرد دارد، اما ویو سونیک جزئیات بیشتر را به زمان معرفی این گوشی موکول کرده است. به همراه این گوشی لنزهای مختلفی نیز ارائه خواهد شد. لنزهایی با اندازه و عملکردهای مختلف که با اتصال به دوربین حالات مختلف ماکرو، fish-eye و زاویه دید عریض را به ارمغان بیاورند.  

viewsonic-v55-4

اما جدا از بحث تکنولوژی‌های جدید، این گوشی در قطعات اصلی نیز قدرتمند ظاهر شده است. این گوشی دارای صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، پردازنده ۱٫۴ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۴۱۰، دو گیگابایت رم و یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی است.  

از تصاویر این گوشی اینگونه برمی‌آید که ویو سونیک V55 از پلاستیک ساخته شده و فریمی فلزی نیز به دور آن قرار گرفته است. ویوسونیک پیش‌تر قصد داشت این گوشی را در اواخر ۲۰۱۴ رونمایی کند، اما با توجه به آغاز سال ۲۰۱۵ احتمالا باید شاهد معرفی آن در ماه ژانویه باشیم.

قیمت این گوشی در حال حاضر مشخص نیست، ولی بدون شک با قیمتی بالاتر از محصولات کنونی بازار عرضه خواهد شد.

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.