دنیای فناوری

دستیار صوتی کرتانا بخشی از ویندوز ۱۰ برای کامپیوتر های شخصی خواهد بود

326

gsmarena_001

مایکروسافت دستیار دیجیتال موبایلی مشهور کرتانا را به ویندوز ۱۰ آورد. اگرچه طراحی ورژن دسکتاپ کرتانا مدتی است که مشخص شده، اما این نخستین باری است که مایکروسافت آن را اعلام و نحوه عملکرد آن را به شکل عمومی نمایش می‌دهد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

ورژن دسکتاپی کرتانا در قالب یک باکس جستجو در سمت راست دکمه استارت قرار خواهد داشت. این باکس به کاربر اجازه می‌دهد که به جستجوی محتوا در وب و کامپیوتر بپردازد و نتایج نیز در بالای آن نمایش داده می‌شود. از کرتانا می‌توان در ساده سازی فرآیند جستجو استفاده کرد، اما چون ورژن موبایل، قادر است که اطلاعات بسیار بیشتری چون تاریخ و ساعات پرواز را نیز نمایش دهد. کرتانا همچنین می‌تواند برای ارسال ایمیل، کنترل موسیقی و اجرای اپلکیشن نیز مورد استفاده قرار گیرد. نوتیفیکیشن ها نیز در آنجا نمایش داده می‌شوند.

>>کرتانا ممکن است در نسخه نهایی ویندوز ۹ ارائه شود

مایکروسافت همچنین تصاویری از عملکرد کرتانا در یک دستگاه با صفحه نمایش کوچک منتشر کرد. در این دستگاه‌ها، کرتانا به جای اجرا در تسک بار، در کل صفحه نمایش دستگاه به اجرا در می‌آید. در این حالت هر سؤالی که از کرتانا بپرسید، با متن اندازه بزرگ در صفحه ظاهر می‌شود و دکمه ای نیز برای Accept یا Decline قرار خواهد داشت. نمایش کرتانا در صفحه نمایش‌های کوچک کوتاه و محدود بود، اما به نظر عملکرد آن مشابه با عملکردش در ویندوزفون است. 

microsoft-windows-10-cortana-0023.0 microsoft-windows-10-cortana-0022.0 microsoft-windows-10-cortana-0021.0 microsoft-windows-10-cortana-0016.0 microsoft-windows-10-cortana-0014.0 microsoft-windows-10-cortana-0011.0 microsoft-windows-10-cortana-0010.0 microsoft-windows-10-cortana-0009.0 microsoft-windows-10-live-verge-_0483.0

کرتانا در ماه‌های آینده برای کسانی که در برنامه تست ویندوز ۱۰ حضور دارند، منتشر خواهد شد.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.