دنیای فناوری

تست باطری گلکسی نوت اج، عملکرد ضعیف آن را در نگهداری شارژ نشان می‌دهد

7,271

 

گوشی گلکسی نوت اج تا حد بسیار زیادی شبیه نوت ۴ است و بزرگترین تفاوت این دو به همان صفحه جانبی نوت اج برمی‌گردد. این صفحه جانبی تاثیر خود را بر باطری نیز گذاشته است و باعث شده طراحان مجبور باشند آن را کوچکتر نموده و ظرفیتش را از ۳۲۲۰ میلی آمپر در نوت ۴ به ۳۰۰۰ میلی آمپر رسانده‌اند. خود صفحه نیز باعث اجرای متفاوت بعضی اپلیکیشن‌ها و نتیجتا افزایش مصرف باطری شده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

تست‌های باطری را مطابق معمول همیشه با میزان دوام آن در حالت مکالمه آغاز می‌کنیم. در این آزمون نوت ۴ عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داده است اما نوت اج به میزان ۷ ساعت کمتر از آن دوام آورد و کمی جلوتر از گلکسی S5 ایستاد.

1111در حالت وبگردی، باطری گوشی ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام آورد که اندکی پایینتر از میانگین گوشی‌های رده بالا است. همچنین این رقم یک ساعت پایینتر از زمان ثبت شده برای نوت ۴ است.

2222و اما تست آخر مربوط به آزمایش دوام باطری در حالت پخش مکرر یک ویدیو است. در این گوشی از اپلیکیشن جدید  برای پخش ویدیو استفاده می‌شود. این اپلیکیشن ابزار‌های کنترل ویدیو را در صفحه نمایش جانبی قرار می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که گوشی با هر بار شارژ فقط به مدت ۱۰ ساعت و ۴۱ دقیقه قادر به نمایش ویدیو باشد. شاید در نگاه اول این عدد زیاد به نظر برسد اما باید گفت گوشی گلکسی نوت۴، ۷ ساعت بیشتر از این دوام می‌آورد و این اصلا نتیجه خوبی برای نوت اج نیست.

3333در حالت ترکیبی نیز گوشی به مدت ۶۸ ساعت یعنی حدودا ۳ روز دوام آورد. برای مقایسه باید خدمتتان عرض کنیم نوت ۴ در این مورد نیز زمان ۷۸ ساعت را به نام خود ثبت کرده است.

battery-test-2البته به یاد داشته باشید که این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع برخوردار است که باعث می‌شود میزان شارژ گوشی در مدت نیم ساعت از صفر به ۵۰ درصد برسد. این نوع شارژ فقط با شارژرهای ۲ آمپری انجام خواهد شد و بعد از آنکه میزان شارژ باطری به ۵۰ درصد رسید سرعت شارژ کند می‌شود.

در پایان باید گفت در کل باطری این فبلت گرچه به نسبت بسیاری از گوشی‌های مطرح بازار دوام بیشتری دارد ولی نسبت به برادر خود یعنی گلکسی نوت ۴ کاملا عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان داد البته اصلا بعید نیست آپدیت‌های نرم‌افزاری ارایه شده از سوی سامسونگ برای این محصول تا حد زیادی وضعیت آن را بهبود بخشد.

منبع: GSMArena

1 نظر
  1. Fariborz می گوید

    Salam khob hastid ma goshie note edge daram batrish zaif shide yani ba neto ahango ina 5
    .۶ saat bishtar davam nadare chikar konam ye rahmmai bokonid lotfan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.