دنیای فناوری

دانلود کنید : ۴ اپلیکیشن جالب تمرین ذهن برای بهتر دیدن رویا

1,022

 

شاید تجربه‌ی رویای آگاهانه برای شما هم اتفاق افتاده باشد. رویای آگاهانه هنگامی اتفاق می‌افتد که شما از رویا دیدن‌تان هنگام خواب آگاه می‌شوید. این موضوع باعث می‌شود که فضا و داستان رویای شما بلافاصله تغییر کند. چون متوجه می‌شوید که می‌توانید هر چیزی را در این دنیای غیرواقعی کنترل کنید. بسیاری از افرادی که برای اولین بار در حالت رویای آگاهانه قرار می‌گیرند، تصمیم می‌گیرند از خواب بیدار شوند. اما کسانی که برای بار دوم یا سوم در این وضعیت قرار می‌گیرند، ترجیح می‌دهند به ماجراجویی در رویایشان ادامه دهند. رایج‌ترین نوع رویای آگاهانه وقتی اتفاق می‌افتد که فرد در میانه‌ی رویا از خواب بیدار می‌شود و به جای بلند شدن از رخت خواب، ترجیح می‌دهد دوباره به خواب برود تا رویایش را کامل ببیند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

رایج‌ترین نوع رویای آگاهانه وقتی اتفاق می‌افتد که فرد در میانه‌ی رویا از خواب بیدار می‌شود و به جای بلند شدن از رخت خواب، ترجیح می‌دهد دوباره به خواب برود تا رویایش را کامل ببیند.

البته تعدادی از افراد هم می‌خواهند رویای آگاهانه را مورد مطالعه قرار دهند و علاوه بر این، ذهن‌هایشان را تمرین دهند تا دفعات بیشتری از رویا دیدن‌شان آگاه شوند. طبیعتا در چنین دوره و زمانه‌ای برای چنین کاری اپلیکیشن وجود دارد. هدف اصلی اپلیکیشن‌های رویای آگاهانه این است که اطلاعاتی پایه‌ای از این وضعیت در اختیار کاربر قرار دهند و اینکه ذهن آنها را برای قرار گرفتن در این وضعیت پرورش دهند.

Awoken برای اندروید – رایگان

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کمک به تجربه‌ی رویای آگاهانه انحصاری اندروید است و انتخاب مناسبی برای مبتدی‌ها به حساب می‌آید. در این برنامه از تکنیک‌های آزمایش‌ شده و تثبیت شده‌ استفاده می‌شود. در طول روز Awoken چند نوتیفیکیشن برای شما می‌فرستد و از شما می‌پرسد که آیا رویا می‌بینید یا نه. این کار ذهن را عادت می‌دهد تا در صورت نیاز این سوال را از خودتان بپرسید. سپس، هنگام شب هم این برنامه صدای خاصی را پخش می‌کند که با تمرین کافی می‌تواند به تجربه‌ی یک رویای آگاهانه منجر شود. Awoken همچنین به شما یادآوری می‌کند که به محض بیدار شدن، رویا‌ی‌تان را بنویسید. نگه‌داری یک ژورنال رویا مهم است چون به شما کمک می‌کند رویا‌ی‌تان را به خاطر بسپارید. به خاطر سپردن رویا هم به نوبه‌ی خود باعث می‌شود که اتفاقات عجیب را شناسایی کنید.

Awoken

Lucid Dreamer برای اندروید و iOS – رایگان

این اپلیکیشن هم ژورنال خواب و تمرین آگاهی از نوع وضعیت‌تان (اینکه خواب هستید یا بیدار) را دارد، اما با ویژگی‌های آزمایشی‌تری که دارد، در اعماق بیشتری فرو می‌رود. به عنوان مثال، یک حالت Paralyzer دارد که کمک می‌کند شما وارد نوعی حالت بی‌تحرکی ناشی از خواب شوید. وضعیتی که بدن شما خواب است، اما ذهن‌تان بیدار. از این ویژگی‌ محتاطانه‌تر استفاده کنید، چون ممکن است به توهم‌های عجیب و غریبی منجر شود. این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند الگوی خواب‌تان را متناسب با بدن‌تان تنظیم کنید. همچنین قبل از خواب تمرین‌هایی را برای شکل دادن به رویای‌تان انجام دهید.

Lucid-Dreamer

Ten Steps to Lucid Dreaming برای اندروید – رایگان

در ۱۰ مرحله برای وارد شدن به وضعیت رویای آگاهانه آماده شوید. این اپلیکیشن راهنمایی عالی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است چون به شما درباره‌ی آگاهی از رویا و نحوه‌ی دستیابی به آن و طولانی‌تر کردن مدت آن آموزش می‌دهد. اگر شما علاقه‌ی چندانی در این زمینه ندارید، اما در مورد آن کنجکاو هستید، بد نیست از طریق این اپلیکیشن اطلاعات لازم را به دست آورید.

10-Steps-to-Lucid-Dreams

DreamZ برای iOS – به قیمت ۲٫۹۹ دلار

اپلیکیشن DreamZ از ترکیب صداهای برانگیزاننده و پیگیری مراحل خواب استفاده می‌کند. این اپلیکیشن بر ظرفیت ذهن در یادگیری خود به خود تکیه می‌کند، اما ذهن شما را برای آگاهی از وضعیت‌تان و تجربه‌ی رویای آگاهانه پرورش نمی‌دهد. در اصل، این اپلیکیشن تشخیص می‌دهد که شما چه زمانی در وضعیت REM قرار دارید و یک صدای برانگیزاننده پخش می‌کند. پس از چند شب، مغز شما خود به خود می‌فهمد که این صدا یعنی شما دارید خواب می‌بینید. این موضوع هم به دنبال خود شانس شما را برای قرار گرفتن در وضعیت رویای آگاهانه افزایش می‌دهد.

DreamZ

منبع: Phone Arena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.