دنیای فناوری

بررسی فبلت اسند میت ۲ هوآوی ، ارزان و پر قدرت

573

huawei-ascend-mate-2-4g-7415

شرکت هوآوی گوشی اسندمیت خودش را سال گذشته وارد تاخت و تاز صنعت موبایل کرد اما جانشین امسال این موبایل پشتیبانی از اتصالات ۴G LTE را به ارمغان آورده است که موجب می شود تا این گوشی بیشتر در شبکه LTE سراسر جهان سازگار باشد. حالا سوال اینجاست که توانایی کافی برای رقابت در این بازار شلوغ را دارد یا نه؟!

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

گوشی هوآوی اسند میت ۲ دارای طرح و شکل کوچکتر از نسخه گذشته اش است. در حالیکه هنوز هم همان اندازه نمایشگر را حفظ کرده است! در واقع با این طراحی به همان اندازه خوشایند و مورد قبول است و این شرکت تلاشی برای حرکت به مسیر جدید نکرده است. در عوض بدنه ساختار پلاستیکی معمولی شامل چهارچوب مورد پسند فلزی می شود، در بیشتر قسمت ها ساختار دستگاه مناسب احساس می شود اما فقط به اندازه کافی در برابر ایستادگی با طرح های پیچیده تر موجود در بازار فعلی تبلت تهاجمی طراحی نشده است.

azre-460

چهارچوب فلزی نقره ای رنگ تمامی اجزای معمولی را مانند پورت میکروUSB2 ، دکمه پاور، کنترل ولوم، میکروفون های متنوع و جک ۵/۳ میلی متری را در بر گرفته است. کاور پشتش قابل برداشت است که شما در نتیجه به اسلایدهای میکرو SD و میکرو SIM دسترسی دارید؛ هرچند که باتری در جای خودش ثابت شده است و قابل برداشتن نیست، شاید بتوان گفت که مشخصه اصلی هوآوی اسندمیت ۲ نمایشگر سایز بزرگ ۱/۶ اینچی IPS است. در عوض این یکی از بزرگترین نمایشگر هایی است که آستانه آنچه که گوشی از لحاظ استفاده عملی قادر به انجام دادنش است را تحت تاثیر قرار می دهد، اما این مایه تاسف است که این دستگاه هوآوی از لحاظ نمایشگر نسبت به نسخه گذشته پیشرفتی نکرده است! 

huawei-ascend-mate2-4g-4

دستگاه مورد بررسی ما شامل پردازنده چهار هسته ایی جدید اسنپ دراگون  400، ۱٫۶ گیگاهرتز است همراه با ۲ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 305 است، عملیات پایه بی دردسر مدیریت می شوند اما در برابر کارهای پر تنش پردازشگر همچون اجرای برخی بازی های ۳ بعدی پرطرفدار امروزی تحت فشار قرار می گیرد. گوشی مورد نظر هوآوی با جدیدترین نسخه کاربری  Emotion UI این شرکت آمده است که بر روی سیستم عامل ۴٫۳ جلی بین اجرا می شود.

anxk-460

هوآوی یکی از سازنده های گوشی های هوشندی است که پانل اپلیکیشن معمول که ما با اندروید عادت کرده بودیم را حذف کرده است و در عوض تمامی آیکون اپلکیشن ها را درون صفحه خانه خود قرار داده است. مشکل سرعت دستیابی به چیزهای دم دست ما بوده است و صفحه خانه شلوغ و نامرتب است،

azrd-460

دیگر مشخصه قابل توجه با رابط کاربری آپشنی برای سوییچ است به حالت ساده است. طبیعتا این مورد برای کاربرهایی که طرح نمای رنگی تر و ساده تر با آیکون های بزرگ را ترجیح می دهند حالت مناسبی است، در حقیقت رابط کاربری توسط تب های رنگی تکمیل می شود، این گوشی از لحاظ نرم افزاری تقریبا مانند ویندوزفون ها احساس می شود اما آنچنان دارای نمای خوب و شیک نیست!

>>بررسی اجمالی گوشی هوآویی Ascend P7

 از لحاظ عملکرد ما به آنچه که رابط کاربری Emotion ارائه داده است، خشنود و راضی هستیم اما مسئله ای که در اینجا است که این گوشی چقدر دیگر می تواند به سیستم عامل اندروید ۴٫۴ کیت کت به روز رسانی بشود!

>>بررسی جامع گوشی ۸ هسته ای هوآوی اسند G750 یا هونر ۳X

طول عمر باتری این گوشی جز بهترین ها در میان گوشی های هوشمند در حال حاضر است و جای گوشی هوشمند Xperia T2 ultra در بخش عمر باتری را گرفته است. گوشی مورد بررسی ما دارای باتری با ظرفیت ۳۹۰۰ میلی آمپر است که دارای مدت زمان ۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه در آزمون بنچمارک باتری ما دوام آورد! این مدت زمان خیلی شگفت آور است! باتری ۳۹۰۰ میلی آمپری آن برابر با تبلت نگسوس از گوگل است. شما حتی می توانید با ماکرو USB وسایل الکترونیکی دیگرتان را هم با استفاده از این گوشی شارژ کنید! در این صورت می توان گفت شما می توانید استفاده های زیادی را از دستگاه تان داشته باشید،

huawei-ascend-mate-2-4g-7427(1)

نمایشگر بزرگتر برای نمایش ویدئوها ترجیح داده میشود، بنابراین هیچ جای تعجب نیست که هوآوی اسند میت ۲ از این مزیت بهره بگیرد. اما گوشی تنها ویدیوهایی با رزولوشن p720 پشتیبانی می کند و این به نوبه خودش جالب است!

کیفیت تماس تقریبا عالی است صدا در هر دو سوی خط تماس دارای تن واضح، شفاف، قوی و البته تمیز است. اما خروجی صدای اسپیکر فون گوشی کمی خفه است ولی صدای اسپیکر برای بازی کردن به اندازه کافی بلند است و همچنین اگر بخواهید فیلم ببینید، شاید کمی خفه باشد ولی صدای بلندی دارد. خوشبختانه صدای اسپیکر ها واقعا واضح است و وقتی به موسیقی گوش می دهید، می توانید کاملا از آن لذت ببرید و همانطور که گفته ام حتی برای فیلم دیدن هم واقعا عالی است.

huawei-ascend-mate2-4g-1

در آخر باید گفت که دوربین این گوشی یک دوربین بزرگ ۱۳ مگاپیکسلی است که به وضوح جزئیات زیادی را به تصاویر اهدا می کند، بطور کلی تصاویر خیلی خوب است، اما آنها همچنان اشکالاتی هم دارند، مثلا بعضی از تصاویر کمی کم نور دیده می شوند، یکی دیگر از مشکلات جزئی این است که تصاویر در اطراف لبه هایشان خیلی ضعیف دیده می شوند، اما به سمت مرکز واضح و شفاف تر هستند. اسند میت ۲ دارای یک دوربین خیلی خوب در رده کلاس های خودش است که حتی در شرایط نوری کم هم قابل استفاده است. ضبط ویدئو هم به اندازه کافی است، هرچند اشکالاتی هم دارد که کیفیت کلی را کاهش می دهد. دوربین جلو یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است که با توجه به لنز بازش برای گرفتن سلفی یا سلفی دست جمعی خیلی خوب است!

huaweiascendmate2theme

گوشی اسند میت ۲ در جایگاه خاصی قرار دارد چرا که این گوشی اولین اسمارت فون با پشتیبانی از باندهای GLTD4 است! این گوشی مرقون به صرفه با قیمت ۲۹۹ دلار بدون قرار داد و برچسب گذاری عرضه شده است. از نقطه ضعف های آن می شود به نمای طراحی نسبتا کسل کننده، رزولوشن نمایشگر در تراکم پیکسل ۲۴۱ ppi اشاره کرد که نسبتا کم است و کیفیت ضبط ویدئو نا امید کننده است، گرچه یک مدعی آشکار مانند برخی از برندهای دیگر در این رده بندی نیستند، اما مطمئنا شامل مشخصه های خوب زیادی است که موجب می شود که هوآوی اسندمیت ۲ یک محصول جذاب برای کسانی که روی هزینه تاکید دارند و خواستار ارجاع به قرار داد نیستند، باشد. 

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.