اپل و گوگل بار دیگر به عنوان برترین برندهای جهان شناخته شدند. این دو شرکت در رتبهبندی ارزشمندترین برندهای جهان که سالانه توسط اینتربرند انجام میشود، صدرنشین شدند. اینتربرند شرکتی است که در زمینهی مشاوره و استراتژی برند تخصص دارد.
گزارش اینتربرند از بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی نشان میدهد که صنعت تکنولوژی همچنان تاثیر و نفوذ بیشتری دارد و بیش از نصف این ده برند برتر مربوط به شرکتهایی است که در این زمینه فعالیت میکنند. برند اپل توسط این شرکت مشاورهای ۱۷۰ میلیون دلار ارزشگذاری شده، در حالی که ارزش گوگل ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. ارزش دو برند اپل و گوگل به ترتیب ۴۳ و ۱۲ درصد افزایش یافته است.
ارزشگذاری، براساس عملکرد اقتصادی شرکت، توانایی برند برای تاثیر در خرید مشتریان و مهارت شرکت در حمایت از قیمتهای بالای محصولاتاش محاسبه شده است. در این میان مایکروسافت در جایگاه چهارم و IBM در جایگاه پنجم قرار گرفت، سامسونگ مثل گذشته در جایگاه هفتم باقی ماند و آمازون از رتبهی پانزدهم سال گذشته به رتبهی دهم رسید.
(اینتربرند IBM و را به عنوان یک برند تجاری و آمازون را به عنوان یک برند خردهفروشی دستهبندی میکند، بنابراین در دستهی برند تکنولوژی جای نمیگیرند.) دیگر شرکتهایی که در ده برند برتر جای گرفتهاند کوکاکولا، تویوتا، جنرال الکتریک و مکدونالد هستند. لنوو برای اولین بار به این لیست وارد شد و موفق شد رتبهی صدم را کسب کند. اما نوکیا و نینتندو هر دو در این لیست جایی نداشتند.
منبع : Interbrand