با سر و صداهایی که در رسانهها و به خصوص از پایان سال گذشته میلادی تا امروز اوج گرفته، به نظر میرسد که اپل در بهترین شرایط ممکن قرار دارد:
کسب و کار آیفون سر به فلک کشیده، فروش کامپیوترهای «مک» (Mac( بسیار عالی پیش میرود و مشتریان بسیاری بیصبرانه در انتظار «اپل واچ» هستند. تمامی این اتفاقات سبب شده که مقالههای بسیاری هر هفته در تمجید عملکرد اپل منتشر شود.
>>مقایسه دو فبلت قدرتمند بازار آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ ، نبرد غول ها
تنها یک کسب و کار است که شرایط نگران کننده ای دارد و به نظر کمتر کسی در مورد آن سخن میگوید: آیپد. فروش آیپد هر سهماهه در حال کاهش است و ظاهرا کسی تمایلی به صحبت در مورد آن ندارد. چرا؟ چون وقتی که فروش آیفون بهتر از هر محصول دیگری در بازار است، فروش پایین آیپد چندان مهم نیست.
>>مقایسه گوشی نکسوس ۶ پرچم دار گوگل با گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پرچم داران اپل
اما آیپد قرار بود نقش بسیار بزرگی در درآمدهای اپل داشته باشد. عده ای حتی معتقد بودند که این دستگاه میتواند قدمهای بزرگتری نسبت به آیفون بردارد. ولی حالا دیگر کسی این تعریف و تمجیدها را در مورد تبلت اپل ندارد.
چه شده است؟! «کولبیندر گارخا» (K. Garcha) از آنالیزورهای «کریدیت سوییس» (Credit Suisse) یک تئوری کاملا مشخص دارد: فروش اسمارتفون های بزرگ (فبلت ها) در حال از میدان به در کردن آیپد است.
>>طرفداران اپل از مک بوک جدید ابراز نا رضایتی شدیدی کردند
'عده ای' از مشتریان بازار از خود سؤال میکنند که چرا باید یک تبلت بخرند، وقتی که میتوانند یک اسمارتفون بزرگ بخرند که تقریبا همان کارهای تبلت را انجام میدهد. گارخا برای تایید ادعای خود جدول زیر را هم منتشر کرده که نسبت فروش فبلت ها به تبلت ها را طی سهماهههای مختلف نشان میدهد.
منبع : Business Insider