دنیای فناوری

ال جی Liger F490L با چیپست اودین که ساخت خود ال جی می باشد

375

گوشی ال جی Liger (F490L)

با انتشار تصویری از Liger F490L می‌توان نگاهی کلی داشت به نخستین اسمارت فون مجهز به چیپست Odin شرکت ال‌جی؛ اسمارت فونی که اگرچه در زبان طراحی کاملا مشابه با G3 ساخته شده، اما از آن بزرگتر است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

پس از ورود اغلب غول‌های تولیدکننده اسمارت فون دنیا چون سامسونگ و اپل به طراحی چیپست های اختصاصی، دیگر شرکت مشهور کره ای ال‌جی نیز پا به این میدان گذاشت.

نخستین بنچمارک مربوط به چیپست اختصاصی ال‌جی با نام Odin در انتهای سال ۲۰۱۳ دیده شد و پس از آن بود که گمانه زنی‌ها برای نخستین اسمارت فون حامل این چیپست بالا گرفت. آخرین بار رسانه‌ها از اسمارت فونی به نام F490L با نام رمز Liger نام بردند و آن را به عنوان حامل نخستین چیپست ال‌جی معرفی کردند. 

>>مقایسه فبلت جدید آیفون با گلکسی نوت ۴ ، ال جی G3 ، هوآوی اسند میت ۷ و لومیا ۱۵۲۰

امروز تصویری از این اسمارت فون در کنار مشخصات آن منتشر شده که آن را یک فبلت درشت هیکل ۵٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل معرفی می‌کند. طبق اطلاعات موجود در تصویر، چیپست هشت هسته ای LG Odin NUCLUN دارای چهار هسته در فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته در فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز می‌باشد. پیشتر در شایعه ها به ۶۴ بیتی بودن این چیپست اشاره شده بود، اما در اطلاعات جدید اشاره ای به این ویژگی نشده.

علاوه بر این دو گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی با اتوفوکوس و لرزشگیر تصویر لیزری، دوربین جلوی ۲٫۱ مگاپیکسلی، ظرفیت باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت و اندروید ۴٫۴ کیت کت نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

>>ال جی از گوشی G3 A که کوچکتر از ال جی G3 می باشد را معرفی کرد

طراحی F490L از زبان طراحی ال‌جی G3 تبعیت می‌کند و دارای ضخامتی ۹٫۴۵ میلی متری است. بر اساس اطلاعات BlogofMobile.Com این اسمارت فون به‌ زودی در کره معرفی می‌شود. 

تولید چیپست های اختصاصی علاوه بر حفظ هر چه بیشتر استقلال شرکت‌ها می‌توانند در کاهش قیمت نهایی اسمارت فون ها نیز مؤثر باشند.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.