دنیای فناوری

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ و ادامه کاهش سود دهی

359

Q3

شرکت سامسونگ که با کاهش شدید درآمدها و سود مواجه شده، می‌خواهد تغییراتی بنیادی در بخش موبایل خود ایجاد کند. گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه سوم سال، دقیقا مشابه با پیش‌بینی های اولیه این غول کره ای است: ۶۰ درصد سقوط در سود عملیاتی و ۲۰ درصد کاهش درآمدها نسبت به سال گذشته میلادی. به عبارت دیگر سامسونگ با تزریق پولی بیشتر برای تولید، درآمد کمتری را به ثبت رسانده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

عمده دلیل این اتفاق به کاهش سود در بخش بسیار مهم "موبایل" و عدم موفقیت در حفظ موقعیت و سهم خود در بازارهای رقابتی مانند چین می‌باشد. سامسونگ در سه ماهه قبل، جایگاه برتر خود در کشور چین را پس از چند سال حکمرانی به شرکت نوظهور شیائومی واگذار کرد. 

کیم هیون جون، نائب رییس سامسونگ پس از انتشار گزارش مالی اخیر اعلام کرده که سامسونگ "تغییراتی بنیادی در مجموعه محصولات خود اعمال می‌کند." به گفته وی سامسونگ در راستای بهینه‌سازی هزینه‌ها، به استانداردسازی قطعات مورد استفاده در محصولات مختلف می‌پردازد و همچنان به رقابت با انواع قیمت‌های بازار ادامه می‌دهد. 

>>سامسونگ دو گوشی از سری آلفا با نام های گلکسی A3 و گلکسی A5 Duo را رونمایی کرد

کیم گفته که فروش اسمارت فون های بالارده در سه ماهه گذشته "اندکی ضعیف بوده" و در گزارش مالی نیز به تأثیر کم فروش گلکسی نوت ۴ که در پایان همین بازه زمانی به بازار آمد، اشاره شده است. البته لازم به ذکر است که فروش اصلی گلکسی نوت ۴ و گلکسی آلفا در سه ماهه پیش رو اتفاق خواهد افتاد. 

تغییرات بنیادی اعلام شده از سوی سامسونگ از سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود و باید دید که چه میزان از این تغییرات قیمت‌های این شرکت را در بر خواهد گرفت. بزرگ‌ترین مزیت شرکت‌های چینی در قیمت پایین و در عین حال ارائه محصولی پریمیوم به مشتریان است. 

منبع : The Verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.