دنیای فناوری

گزارش مالی سونی در سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ و ادامه روند زیان دهی در بخش موبایل

262

sony-office-alex-kidman-v1-600x399

ضررهای مداوم بخش موبایل سونی باعث شده که مدیر این بخش از کار خود برکنار شود. این شرکت در سه ماهه گذشته متحمل ضرری ۱٫۵۸ میلیارد دلاری در بخش موبایل شده که البته به واسطه فروش بسیار خوب PS4 تأثیر کمتری در مجموعه درآمدهای سونی داشته است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

سونی امروز گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد. گزارش جدید نشان می‌دهد که ضرر مالی این شرکت به واسطه فروش فوق‌العاده پلی استیشن ۴ کمتر از پیش‌بینی بازار بوده است. 

بر اساس این گزارش، سونی در سه ماهه دوم مالی خود (جولای تا سپتامبر)، زیان عملیاتی به ارزش ۷۸۵ میلیون دلار (۸۵٫۶ میلیارد ین) متحمل شده، در حالی که شاهد افزایش ۷٫۲ درصدی درآمدهای سال به سال و ثبت رقمی ۱۷٫۴۵ میلیارد دلاری بوده است. آنالیزورهای رویترز پیش‌تر ضرری ۱۶۴٫۳ میلیارد ینی را پیش‌بینی کرده بودند. 

اما بدترین شرایط همچنان در بخش "موبایل" سونی حاکم است. این بخش برای مدت‌های طولانی است که با ضرردهی مواجه می‌شود و در سه ماهه گذشته نیز ضرری ۱٫۵۸ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده. 

سونی در اولین واکنش به این رویه، مدیر این بخش را تغییر داده است. هیروکی توتوکی از نائب رئیسان ارشد مالی این شرکت جای کونیماسا سوزوکی مدیر کنونی "سونی موبایل" را از ۱۶ نوامبر خواهد گرفت. سونی همچنین برنامه دارد که کارمندان این بخش را به میزان ۱۵ درصد (یا حدود ۱۰۰۰ کارمند) کاهش دهد.

اما از سوی دیگر شرایط در بخش "گیمینگ" سونی بسیار عالی است. میزان درآمد این غول ژاپنی از فروش پلی استیشن ۴ حدود ۸۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته. بخش "دستگاه‌ها" نیز که ارائه محصولاتی چون سنسور دوربین‌های موبایل را بر عهده دارد با رشد ۱۸۷ درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل به ۲۷۱ میلیون دلار رسیده است. سنسورهای ساخت سونی هم اکنون در پرچم‌داران شرکت‌های بزرگی چون اپل و سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.