دنیای فناوری

۱۰ مورد از فواید فناوری بلوتوث و تاثیر آن در زندگی امروز ما

306

Bluetooth-ultra-wideband-pic

ما که هیج جا ندیدیم از بلوتوث خوب بگن همیشه از مضرات و خطرات بلوتوث بازی برایمان گفته اند . اما این بار ۱۰ مورد از فواید تکنولوژی بلوتوث که در انجام کارها و نقل و انتقال فای ها به ما کمک می کند را به طور خلاصه برای شما دوستان عزیز بیان می کنیم :

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

۱ – بلوتوث بدون سیم است .

خب اینکه مسلمه . جدای از اینکه سیمهای اضافی را از بین می برد و اجازه شلوغ کاری آنها را نمی دهد ، خیالتان راحت است که مثلا در سفر و برای اتصال به اینترنت با لپ تاپ جا گذاشتن سیم رابط جای هیچ نگرانی در ذهن شما ندارد . البته فعلا در کشور در هر جایی آنتن های وای فای نصب نشده اما قطعا تا چند وقت دیگر این اتفاق مهم نیز خواهد افتاد .

۲ – بلوتوث تکنولوژی گرانی نیست .

برای شرکت های سازنده قرار دادن تکنولوژی بلوتوث در دستگاه های خود هزینه بردار نیست و به همین دلیل هم شما تمام دستگاه های هوشمند خود را با ابلیت بلوتوث خریداری می کنید .

۳ – بلوتوث اتوماتیک است .

راه اندازی سیستم بلوتوث کار دشواری نیست و احتیاج به نصب سخت افزاری و نرم افزاری ندارد . کافیست بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید و تقریبا تا فاصله ۱۰ متری هر دستگاهی که بلوتوث آن روشن باشد را شناسایی می کند و بدون اینکه شما عملیات خاصی انجام دهید تبادل اطلاعات انجام می شود .

۴ – بلوتوث یک پروتکل استاندارد است .

بلوتوث در همه جای دنیا با همین نام و تکنولوژی ساخت آن نیز مشابه است . ارتباط بلوتوث بین تمام دستگاه هایی که به این تکنولوژی مجهز هستند برقرار می شود حتی اگر هم مدل و از یک کازخانه سازنده نباشند .

۵ -بلوتوث تداخل ندارد .

بلوتوث با دیگر اتصالات وایرلس تداخل ایجاد نمی کند . بلوتوث از تکنیکی به نام frequency hopping استفاده می کند که در آن ، مرکز انتقال دهنده اطلاعات ، فرکانس کریر را به یک حالت پیشفرض و در یک محدوده خاص در می آورد که به الگوی hopping معروف است . پس دستگاه همه فرکانسها را در یک کانال مجزا دریافت و ارسال می کند . بدین طریق فرکانس ها با یکدیگر تداخل پیدا نمی کنند .

۶ – بلوتوث توان کمی مصرف می کند .

شمایی که دنبال راهکارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی خود هستید بدانید که بلوتوث آنچنان هم که می گویند باتری شما را مصرف نمی کند . در واقع چون در این تکنولوژی از سیگنالهای کوچک برای تبادل اطلاعات استفاده می شود ، توان کمتری نیز از باتری شما می کشد .

۷ – محدودیت در نوع فایل وجود ندارد .

شما با استفاده از بلوتوث هر نوع فایلی را می توانید از گوشی یا دستگاه خود به دیگری ارسال کنید . از فایل های اجرایی ( exe ) تا صوت و تصویر .

۸ – بلوتوث آپدیت می شود .

ورژن بلوتوث دستگاه شما به ورژن بالاتر قابل ارتقاست . ورژن بالاتر هم امکانات بیشتری در اختیارتان می گذارد و هم با ورژن های قبلی سازگار است .

۹ – بلوتوث شبکه می شود .

اگر اصطلاح پیکونت را قبلا شنیده اید که هیچ اگر نشنیده اید لازم است بدانید با استفاده از تکنولوژی بلوتوث می توانید چندین دستگاه را به یکدیگر و به طور همزمان وصل کنید . Personal Area Network یک شبکه شخصی یا به اصطلاح یک شبکه رایانه ای است که برای ارتباط بین وسایل دور و اطراف یک فرد استفاده می گردد . این شبکه هم با سیم است هم بیسیم . تقریبا می توانید از این طریق با ۷ تا ۸ دستگاه ارتباط برقرار کنید .

۱۰- بلوتوث می ماند .

فکر نمی کنم تکنولوژی بلوتوث حالا حالا ها از بین برود . به همین دلایلی که بالاتر گفتم هم که شده سازندگان فکر حذف چنین سیستمی از دستگاه های خود را از ذهن بیرون می کنند چون اولا دلیلی برای حذف آن نیست و ثانیا هنوز تکنولوژی بهتر بیسیم خلق نشده .

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.