دنیای فناوری

نسل بعدی لومیا ۱۰۲۰ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در راه است

496

gsmarena_001 (1)

امروز و دیروز تصاویر و اطلاعات جدیدی پیرامون نسل بعدی لومیا ۱۰۲۰ مایکروسافت منتشر شده است. اگرچه سخت افزار این گوشی با داشتن رمی ۲ گیگابایت و یا صفحه نمایش ۱۰۸۰p تطابق چندان زیادی با یک پرچمدار سال ۲۰۱۵ ندارد، اما وجود یک سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نوید بهترین اسمارت فون/دوربین عکاسی ۲۰۱۵ بازار را می‌دهد!

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

مدت‌هاست که شنیده می‌شود نوکیا و در وهله بعد مایکروسافت، نسل جدیدی از لومیا ۱۰۲۰ را در دست تولید دارند. امروز یک وبسایت چینی نخستین تصاویر از اسمارت فونی را منتشر کرده که با توجه به ظاهرش، می‌توان آن را نسل بعدی لومیا ۱۰۲۰ نامید. 

gsmarena_003 (1)

این اسمارت فون با کد Nokia RM-1052 مشخص شده و دارای ویندوزفون ۸٫۱، دو گیگابایت رم و صفحه نمایش ۵ اینچ ۱۰۸۰p می‌باشد. مهم‌ترین شاخصه ظاهری این گوشی دوربین غول پیکر و برآمده آن است که بدنه آلومنیومی پشت گوشی را تقریبا به شکل کامل پوشانده است.

>>مقایسه جامع و کامل دوربین لومیا ۱۰۲۰ نوکیا با آیفون ۵S اپل

اگرچه ممکن است این دستگاه به شکل استادانه ای جعل شده باشد، نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را یک نمونه اولیه ویندوزفونی واقعی تصور کرد. در پشت دستگاه نوشته‌ها و مشخصات یک گوشی پروتوتایپ نوکیا دیده می‌شود و بدنه نیز آلومنیومی ساخته شده است. 

gsmarena_005

اما در پایین آن یک باریکه پلاستیکی وجود دارد که اگرچه عجیب است، اما ممکن است برای افزایش تقویت سیگنال بوده باشد. نوکیا پیش‌تر در مدل ۵۱۵ نیز چنین نواری را به کار برده بود.

>>درز اطلاعاتی جدید در مورد لومیا ۹۴۰ مایکروسافت ، دوربین ۲۴ مگاپیکسلی پیرویو ، اسنپ دراگون ۸۰۵ و ویندوز فون ۱۰

این دستگاه همچنین می‌تواند "نوکیا مک لارن" باشد که پیش‌تر قرار بود به تکنولوژی تشخیص حرکات مشابه کینکت مجهز باشد، اما بعدها از سوی مایکروسافت کنار گذاشته شد. وبسایت The Verge می‌گوید که وجود دکمه‌های غیر فیزیکی در صفحه نمایش به جای دکمه‌های فیزیکی را شاید بتوان یکی از نشانه‌های به خدمت گرفتن این تکنولوژی دانست. 

gsmarena_002

این وبسایت در گذشته نیز گزارش داده بود که اسمارت فون مجهز به این تکنولوژی که با نام ۳D Touch شناخته می‌شود، می‌تواند بدون نیاز به تماس مستقیم دست و تنها با حرکت دادن آن در بالای سطح صفحه نمایش، به انجام فرمان‌های کاربر بپردازد. 

gsmarena_004

آنچه که مسلم است، مایکروسافت تحقیق بر روی این تکنولوژی را ادامه می‌دهد و تنها ارائه مک لارن برای سال جاری میلادی را کنار گذاشته است.

>>مقایسه دوربین گوشی های نوکیا لومیا ۱۰۲۰ و سونی Z1

پیش‌تر از ویژگی‌های مهم مک لارن را داشتن یک دوربین بزرگ در پشت آن به عنوان نسل بعدی لومیا ۱۰۲۰ عنوان کرده بودند، اما نمی‌توان قدرت دوربین آن را در تصاویر منتشر شده دیروز مشخص کرد. 

gsmarena_002

با این حال امروز وبسایت نوکیا پاور یوزر نسل بعدی لومیا ۱۰۲۰ با نام ۱۰۳۰ را دارای یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دانسته است. این منبع خبری گفته که سنسور یادشده توسط توشیبا تولید شده و خود اسمارت فون نیز بدون دکمه شاتر و چراغ زنون طراحی شده است. اطلاعاتی که دقیقا با تصاویر منتشر شده دیروز تطابق دارد. از سوی دیگر و در نبود فلاش زنون، لومیا ۱۰۳۰ به نسل چهارم فلاش‌های LED مجهز خواهد بود.

>>لومیا ۸۳۰ مایکروسافت ترکیب طراحی قدیمی نوکیا با دوربین پیرویو جدید

WMpowerUser پیشبینی کرده که MWC ماه مارس ۲۰۱۵ زمان رونمایی از لومیا ۱۰۳۰ خواهد بود.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.