دنیای فناوری

نگاهی نزدیک به بالگرد تهاجمی Ka-52 کامو کشور روسیه

2,381

 

کارخانه هلیکوپتر سازی کامو هلیکوپتری با نام Ka-52 مشابه با هلیکوپتر پیشینش Ka-50 و از قطعات هلیکوپتر Ka-50 هم به مقدار زیادی در آن استفاده شده است. بالگرد تهاجمی Ka-52یک بالگرد چند منظوره است که قادر به پرواز در شرایط آب و هوایی و جوی روز و شب است، این هلیکوپتر توانایی مانور و قدرت زیادی در میدان جنگ و نبرد در اختیار خلبانش قرار می دهد Ka-52 بر خلاف Ka-50 که تک خلبانه بود، صاحب دو خلبان است، یکی خلبان اصلی و دیگری مسئول آتش!

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

کارخانه کامو از صنایع نظامی کشور روسیه در سال ۱۹۹۷ میلادی بالگرد Ka-52 را با همکاری شرکت اسرائیلی به خط تولید رساند. بالگرد Ka-52 در میادین جنگ برای فرماندهان درگیر در جنگ خیلی موثر و کارآمد است، این بالگرد برای مبارزه و از بین بردن اهداف مختلفی در میادین نبرد و جنگ طراحی و در نظر گرفته شده است که مهم ترین این اهداف از بین بردن تانک ها و وسایل زره ایی سبک دشمن است که برای این منظور بالگرد به راکت های ضد تانک BP با برد ۱۰ کیلومتر مسلح شده است.

180605__helicopter-the-ka-52-attack_p

سیستم آیونیک بالگرد پروازی Ka-52 مجهز به انواع سیستم های ناوبری اینرسیال خلبان خودکار و سیستم HUV و نمایشگرهایی جهت هدف گیری همگی به نحو مناسبی در کابین بالگرد و در دسترس خلبان و اپراتور قرار گرفته است.

>>با پیشرفت تکنولوژی هلیکوپتر ها نیز بسان هواپیما ها پرواز خواهند کرد

برای تعیین هدف های زمینی کارشناسان کارخانه کامو بالگرد K52 را مجهز به یک تثبت کننده تلویزیونی فروسرخ کرده اند که به راحتی می تواند هدف ها را می تواند در میادین جنگ تا فاصله ۲۰ کیلومتری در روز و ۱۳ کیلومتری در شب تعیین کند، همچنین این بالگرد قادر است به کمک و تعیین آتش دقیق در نیروهای زمینی خود در جنگ است و نیز توانایی از بین بردن هدف های پرنده مانند بالگردها، هواپیماهای جنگی که در ارتفاع کم و با سرعت زیر صوت پرواز می کنند و یا هواپیماهای بی سرنشین دشمن که در میدان جنگ در حال عملیات و پرواز و شناسایی هستند را داراست که برای این منظور بالگرد مجهز به راکت های هوا به هوای ایگلار گردیده است.

157142__ka-52-cams-helicopter-kamov-ka-52_p

کابین بالگرد K52 ضد گلوله است و در برابر گلوله های تا کالیبر ۱۲٫۷ میلیمتری و ترکش های توپ های ۲۲ میلیمتری مقاوم می کند، در روی موتورهای بالگرد سیستمی نصب شده است که از پراکندگی اشعه مادون قرمز جلوگیری می کند که این باعث جلوگیری از هدف گرفته شدن توسط راکت های مادون قرمز می شود.

>>شرکت BAE سیستم از کلاه دیجیتالی Striker II برای خلبان های جنگنده رونمایی کرد که از دوربین دید در شب و صفحه نمایش با وضوح بالا برخوردار است

123791__ka-52-hokum-b-alligator-helicopter_p

در این بالگرد سیستم کاتاپولز هم نصب شده است و در شرایط اضطراری خلبان و اپراتور بالگرد می توانند به سرعت آن را ترک کنند.

123738__ka-52_p 355680__mission_p
180605__helicopter-the-ka-52-attack_p 135171__ka-52-alligator-hokum-b-the-helicopter-the-russian-air-force_p

در اطراف بدنه این بالگرد، دو بالچه نسب شده است که در روی آن ها مهمات و باک های سوخت اضافی قرار دارند، بالگرد مجهز به دو موتور توربینی است که هر کدام ۲۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند که با این نیرو بالگرد Ka-52 قادر به حمل تا ۲٫۵ تن مهمات است. همچنین این هلیکوپتر مجهز به دو بلوک راکت غیر هدایت شونده ناکا ۱۳۴ چهار بلوک راکت غیر هدایت شونده ناکا ۸ چهار قبض راکت غیر هدایت شونده ام یو آر مدل سی یو ۲۰۴ دو عدد بمب ۵۰۰ کیلویی فاو ۵۰۰ و سه عدد ناکای بی ۵۰۰۳ می باشد.

منبع : russianhelicopters

1 نظر
  1. عادل می گوید

    سلام وخسته نباشید و باتشکر از سایت خوبتون من میخواستم بدونم نهوه مونتاژ و سوار کردن پره ها و نهوه چرخش پره های هلیکوپتر به چه صورتی هستش منظورم وقتی پره ها به چرخش در میان پره بالا به چی وصله و پره پایین به چه قسمتی اتصال دارند ،که با یک موتور ولی در دو جهت مخالف می چرخند ممنون میشم اگه فیلم یا تصویر یا مطلبی رو داشته باشید و به من بگید باز هم تشکر میکنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.