دنیای فناوری

بررسی اجمالی گوشی هوشمند اچ تی سی دیزایر ۸۲۰

440

big

به نظر میرسد کمپانی اچ تی سی جایگاه گوشی های سلفی میان رده را به خوبی درک کرده به شرطی که از قیمت مناسبی برخوردار باشند. گوشی دیزایر ۸۲۰ دارای صفحه ی نمایش نسبتا بزرگ ۵٫۵ اینچی با رزولوشن قابل قبول ۷۲۰ پیکسل میباشد. اسپیکرهای استریوی خاص اچ تی سی در جلوی آن تعبیه گردیده اند. این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل است که قابلییت فیلم برداری ۱۰۸۰pرا دارد و مورد توجه علاقه مندان به عکس های سلفی قرار خواهد گرفت. همچنین این گوشی از تنوع رنگ گسترده ای برخوردار است. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به پردازنده ی هشت هسته ای ۶۴ بیتی اسنپ دراگون، ۲ گیگابایت رم و دو سیمکارته بودن در صورت تمایل اشاره کرد محل قرار گیری سیمکارت دوم در کنار شیار کارت حافظه ی میکرو SD میباشد.این گوشی در واقع تا حد زیادی از گوشی های میان رده فاصله گرفته زیرا هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کارایی تفاوت های چشم گیری با آنها دارد. 

gsmarena_001 (1)

اچ تی سی دیزایری که در دست ماست نسخه ی خاکستری این گوشی است که قسمت های خاصی از آن با رنگ آبی مزین گردیده و بدنه ی ان به صورت کامل از پلاستیک فشرده ساخته شده که لمس آن حس بسیار خوبی را منتقل میکنم اما به شدت مستعد جذب اثر انگشت و خط و خش است. در غیر این صورت می توانست در بین میان رده ها از جمله ی بهترین ها باشد. 

در قسمت جلوی این گوشی یک ال سی دی بزرگ ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ قرار دارد که کمی باریک و کشیده بوده و دارای تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر اینچ است. از نظر ما این صفحه ی نمایش بسیار با کیفیت بوده و تصاویر در حد مناسبی شارپ هستند و تشخیص و تفکیک پیکسل ها به هیچ وجه کار ساده ای نیست.همچنین در بالا و پایین این صفحه ی نمایش دو اسپیکر SoundBoom در زیر حفره هایی ریز درون قالب پلاستیکی گوشی تعبیه شده اند.کیفیت اسپیکرهای با استاندارد SoundBoom به گونه ای است که صدا عمیق بوده و بلندی آن به اندازه ی کافی  شفافیت و وضوح آن بسیار زیاد است.

>>فبلت دیزایر ۸۲۰ اچ تی سی در نمایشگاه IFA 2014 برلین رونمایی شد

gsmarena_003 (1)

یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی آن می باشد که بر سمت چپ پیشانی گوشی نشسته است و رزولوشن عکس های گرفته شده توسط آن بالاتر از میانگین سایر میان رده هاست تا علاقه مندان به عکس های سلفی را به سمت خود بکشاند.همچنین بدون شک دو رنگ بودن این گوشی نیز طرفدارن خاص خود را پیدا خواهد کرد. دیزایر ۸۲۰ در دو مدل تک و دو سیمکارته وارد بازار شده و تنوع رنگی بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد. 

gsmarena_002 gsmarena_004

این گوشی همانند سایر گوشی های اچ تی سی که بعد از HTC Sence منتشر گردیدند دارای اندروید کیت کت (۴٫۴) است که ترکیب این نسخه از اندروید و گوشی های اچ تی سی در گذر زمان کارایی خود را به اثبات رسانیده است.محیط نوتیفیکیشن ها کنترل کاملی از تنظیمات گوشی را به ارمغان می آورد که قابل تغییر هم میباشند. همچنین در ان گزینه ی حالت Do Not Disturbنیز قرار دارد که با استفاده از آن میتوان نوار توتیفیکیشن را پنهان نمود.

>>HTC از گوشی دیزایر ۸۲۶ با چیپست اسنپ دارگون ۶۱۰ که از فناوری ۶۴ بیتی بهره می برد رونمایی کرد

شایان ذکر است که برنامه ی دوربین این گوشی نیز مجموعه ی کاملی از تنظیمات و حالت ها را در اختیار کاربر قرار میدهد.همچنین حضور برنامه ی BlinkFeed که از عکس های گالری گرفته تا بروز شدن فیس بوک و تویتر و حساب های کاربری و اخبار و بسیاری چیزهای دیگر را نشان میدهد به جذابیت این گوشی افزوده است. 

این نگاه مختصری از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به گوشی دیزایر ۸۲۰ بود اما اگر در پایان بخواهیم تنها نقطه ضعف این گوشی را معرفی کنیم باید به قیمت بسیار بالای آن اشاره نماییم که حتی تفاوت بسیار فاحشی با نسل های قبلی خود دارد. پس بار دیگر به توانمندی های آن بنگرید شاید توانست متقاعدتان کند که ارزشش را دارد. شما می توانید این گوشی را با قیمت  حول و حوش ۱۱۵۰ هزار تومان تهیه کنید

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.