دنیای فناوری

نگاهی به خوردی فراری j50 ، که تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید شده است + ویدئو

706

 

چندی پیش در مراسمی به مناسبت پنجاهمین سال حضور فراری در ژاپن که د رمرکز ملی هنر توکیو برگزار شد، از یک خودرو سفارشی بسیار خاص و تولید محدود رونمایی شد. این ماشین براساس مدل ۴۸۸ اسپایدر و به صورت یک رودستر موتور وسط ساخته شده که با برخورداری از طرح بدنه تارگا یادآور برخی از مدل های نمادین و دوست داشتنی فراری در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

J50، به عنوان محصولی از مرکز طراحی فراری و با بهره گیری از سبک به کار گرفته در مدل مفهومی (پینین فارینا سرجیو) که چند سال پیش در نمایشگاه ژنو معرفی شد، توسط بخش پروژه های خاص فراری در مارانلو ساخته خواهد شد.

>>  معرفی سوپر اسپرت فراری F12 برلینتا با بدنه فیبر کربنی شرکت تیونینگ CABALLERIA

این در حالی است که تولید این اتومبیل منحصر به فرد به ۱۰ دستگاه محدود شده که هر کدام از آنها مطابق با نیازهای مشتری و کاملا به صورت سفارشی ساخته می شوند.

فراری J50 (1)

فراری J50، همچنین از بدنه ای کاملا جدید سود می برد که بیانگر زبان طراحی آینده گرایانه خودروساز ایتالیایی بوده و از نکات بارز آن می توان به دماغه نوک تیز با ورودی های هوای بزرگ، چراغ های جلو از نوع LED و خط سیاهی که قسمت جلوی اتومبیل را احاطه کرده و به ورودی هوا که در پشت درها ختم می شود، اشاره کرد.

این خط یادآور برخی از مدل های قدیمی فراری مانند F50، F40، ۳۰۸ است. کاپوت جلو نیز شباهت بسیار زیادی به نمونه به کار رفته در مدل لافراری دارد که برای افزایش نیروی عمودی در قسمت جلو، دو کانال هوای کربنی روی آن تعبیه شده اند.

فراری J50 (4)

علاوه بر این، طراحی قسمت عقب به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و برای متمایز ساختن آن از مدل ۴۸۸ از چهار چراغ گرد همراه با یک بال و دیفیوزر بزرگ استفاده شده است. در مجموع، طراحی J50 از نظر  آیرودینامیکی بهتر از مدل ۴۸۸ اسپایدر بوده و برای افزایش راندمان آن تمهیداتی اندیشیده شده است. از جمله این که با توجه به طراحی جدید سپر جلو، رادیاتورهای اتومبیل در فاصله ای نزدیک به هم نصب شده اند.

>>فراری خودروهای هیبریدی خود را بعد از سال ۲۰۱۹ وارد بازارمی کند

همچنین با کاهش ارتفاع شیشه جلو، جریان هوای بیشتری به سمت اسپویلر و دیفیوزر عقب منتقل میشود. همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، J50 برخلاف مدل ۴۸۸ اسپایدر به عنوان یک مدل تارگا شناخته می شود که سقف دو تکه کربنی آن می توان پس از جمع کردن پشت صندلی های اتومبیل جا داد.

فراری J50 (2)

از دیگر ویژگی های ظاهری مدل J50 می توان به رینگ های فور جکاری شده با طرح ۵ پره دوبل اشاره کرد که به قطر ۲۰ اینچ و به صورت اختصاصی برای این اتومبیل تولید محدود طراحی و ساخته شده اند.

این خودرو همانند مدل ۴۸۸ اسپایدر نیروی خود را از یک موتور ۸ سیلندر V شکل ۳٫۹ لیتری با دو توربوشارژر به قدرت ۶۸۰ اسب بخار کسب می کند که توان خروجی آن در مقایسه با مدل ۴۸۸ حدود ۱۰ اسب بخار افزایش یافته است. این پیشرانه قدرتمند جایزه ارزشمند موتور بین المللی سال ۲۰۱۶ را نیز از آن خود کرده است.

در ادامه ویدئو از رونمایی این خودرو را مشاهده می فرمایید

در ادامه تصاویر بیشتری از این خودرو را مشاهده می فرمایید

فراری J50 (5) فراری J50 (3)

منبع : autoBlog

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.