معرفی سرفیس بوک در اصل به معنی ورود مایکروسافت به عرصه ساخت لپتاپهایی از آن خود است. با توجه به این که تعداد شرکتهای تولیدکننده زیاد است و بسیاری از آنها هم شرکای مایکروسافت هستند، این تصمیم شاید کمی عجیب باشد، اما از سوی دیگر یک انتخاب منطقی به نظر میرسد.
براساس گزارشی از Wired، «پانوس پانی» (Panos Panay)، یکی از مدیران مایکروسافت اعلام کرد که واکنشهای مصرفکنندگان نسبت به سرفیس بوک بسیار مثبت بوده است. گرچه پانی هیچ آمار و ارقامی نداده، اما میگوید تعداد آنها بسیار زیاد است. پانی همچنین ادامه داد که میزان تقاضا از عرضه بیشتر و سرعت فروش از سرعت تولید این دستگاهها بیشتر بود؛ مشکلی که اکثر شرکتها دوست دارند آن را تجربه کنند.
انتظار میرود که مایکروسافت در آینده آن ارقام را به اشتراک بگذارد، اما در حال حاضر اوضاع این شرکت کاملا رو به راه به نظر میرسد. تاکنون تقریبا همهی نقد و بررسیهایی که از این لپتاپ منتشر شده مثبت بوده و این دستگاه توانسته رضایت کارشناسان را جلب کند. در واقع بنچمارکهایی که روی سرفیس بوک انجام شده، نشان دادند که این لپتاپ/تبلت از مکبوک پرو سریعتر است؛ مایکروسافت همین ادعا را در مورد لپتاپاش داشت که حالا توسط این بنچمارکها تایید شد.
سرفیس بوک را میتوان از طریق فروشگاه اینترنتی مایکروسافت با قیمت پایهی ۱۴۹۹ دلار سفارش داد. اخیرا این شرکت گزینهی پردازندهی گرافیکی مجزا را برای مدلهای پایینی و میانی این دستگاه هم ارایه داد و به این طریق سرفیس بوک را به دستگاه قدرتمندتری تبدیل کرد.
منبع: Wired