دنیای فناوری

با استفاده از ابزار Kite Patch خودتان را از دست پشه های موذی خلاص کنید

477

untitled

تا به امروز روش ها و ابزارهای گوناگونی برای رهایی از شر پشه های مزاحم ارائه شده است، برخی از این روش ها و ابزار ها واقعا کاربردی بوده اند و برخی دیگر هم صرفا محصولات بازاری هستند. اما ابزار جدید Kite Patch ابزار است که به ادعای سازنده های آن شما را برای همیشه از شر مزاحمت های این موجودات موذی خلاص می کند!  

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

Kite  یک پد کوچک است که باعث می شود که پشه ها به مدت ۴۸ ساعت از انسان ها دور بشوند. سه سال پیش تیمی از دانشمندان، طراحان و متخصصین بهداشت سعی کردند که راه حلی را برای محافظت انسان ها در برابر پشه ها پیدا کنند، بیش از نیمی از جمعیت جهان، چه در آفریقا، جنوب شرق آمریکای جنوبی زندگی می کنند در خطر ابتلا به امراض کشنده ای هستند که توسط پشه ها منتقل می شود، علی غم  پیشرفت علمی و پزشکی در هر دقیقه در آفریقا یک کودک جان خود را به دلیل مالاریا از دست می دهد، بیماری های کشنده دیگری مثه تب دانگی و سایر ویروس از طریق پشه ها منتقل می شود.  

سعی می کنیم از خودمون توسط اسپری های شیمیای و وسایل کوچک قابل حمل حفاظت کنیم این روش های شیمیایی ممکن است به سلامتی فرد و همچنین محیط زیست ضرر برساند. در آفریقا از روش های بسیار ابتدایی مثل دود کردن یا حتی روش های ساده تر مثل پشه بند استفاده می شود. تمام اعضای یک خانواده زیر یک پشه بند می خوابند تا از شر پشه ها در امان باشند. این روش ها همانطور که خودمان نیز می دانیم همیشه کار ساز نیست و نمیشود به آن اعتماد کرد.  

images

در سال ۲۰۱۱ نشریه نیچر مقاله ای جالب منتشر کرد که از رفتار و دلیل جذب پشه ها به انسان پرده برداشت. در این مقاله ثابت شده بود که پشه ها در واقع جذب دی اکسید کربنی میشوند که از بدن انسان منتشر می شود، مرکز تحقیقات ریوساینس بر اساس این اطلاعات کشف کردند که سه گروه از مواد شیمیایی می توانند از گیرنده های دی اکسید کربن پشه ها را اصطلاحا کور کنند، هر کدام از این گروه ها از متد خاصی برای گمراهی پشه ها استفاده می کنند. یکی از آن گروه ها تولید کننده دی اکسید کربن است که سبب جذب آن ها به خود و نه به انسان می شود. دیگری نیز از انتشار دی اکسید کربن از بدن انسان جلوگیری می کند، این تکنولوژی مورد تایید بنیاد بیل و میلندا گیتس و موسسه ملی سلامتی آمریکا قرار گرفته است.

 امروزه علم ثابت کرده است که می تواند راهی را پیدا کند که مردم مقابل پشه ها محافظت بشوند. با چسباندن برچسب کایت بر روی لباس مانع نزدیک شدن پشه ها به خودتان میشوید، اساس تولید کایت هم براساس همین تحقیق است. برچسب کایت در واقع نوعی برچسب کوچک است که با مختل کردن حسگر های دی اکسید کربن پشه ها می تواند تا ۴۸ ساعت این حشرات موذی و خون آشام را از شما دور نگه دارد.  

1002756_10151750651513899_1079098303_n

بعد از تولید ابتدایی کایت پد، سازندگان آن با ساخت یک کمپین حمایت مالی در وبسایت ایندیگو راه اندازی کردند، در واقع این پروژه به قدری مورد استقبال کاربرها قرار گرفته است که ۷۵ هزار دلار حمایت مالی مورد نظر سازندگان را رد کرد و به رکورد ۵۵۷ هزار دلار در حال حاضر رسیده است.

 همانطور که میدانید این پشه ها در کشورهای آفریقایی به بلایی خانمان سوز تبدیل شده است، به همین دلیل سازندگان آن قصد بر این دارند که یک برنامه آزمایشی در کشور اوگاندا با این محصول خارق العاده بسازند و سعی بر انجام آن دارند.

منبع : indiegogo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.