دنیای فناوری

باریک ترین گوشی هوشمند دنیا Oppo R5 رونمایی شد

429

 

جنگ تولید باریک‌ترین اسمارت فون ها امروز با معرفی Oppo R5 وارد فاز جدیدی شد. این اسمارت فون تنها ۴٫۸۵ میلی متر ضخامت دارد و در حال حاضر عنوان "باریک‌ترین اسمارت فون دنیا" را به نام خود ثبت کرده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

به نظر Gionee که پیش‌تر با Elife S5.1 رکورد باریک‌ترین اسمارت فون تولیدی دنیا را در دست داشت، باید جایگاه خود را به محصول جدید Oppo واگذار کند. شرکت Oppo در کنار N3 مخصوص ثبت سلفی از R5 نیز رونمایی کرده که با ۴٫۸۵ میلی متر باریک‌ترین اسمارت فون دنیا شناخته می‌شود.

gsmarena_103

R5 علاوه بر بدنه بسیار باریک از قطعات قدرتمندی در درون خود بهره می‌برد. این اسمارت فون صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و از نوع AMOLED در اختیار دارد. پردازنده آن اسنپ دراگون ۶۱۵ هشت هسته ای ۶۴ بیتی است و دارای ۲ گیگابایت رم، دوربین‌های ۵ و ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۲۰۰۰ میلی آمپرساعتی می‌باشد.

>>درز تصاویر و مشخصات فنی از گوشی هوشمند گوشی هوشمند Oppo N3 با اسنپ دراگون ۸۰۵

gsmarena_102

وزن R5 با وجود تمامی این قطعات به ۱۵۵ گرم می‌رسد. تنها یک مدل ۱۶ گیگابایتی و بدون اسلات میکرو اس‌دی برای R5 عرضه شده و خبری از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون نیز نیست. اما به جای جک می‌توان از یک آداپتور یو اس بی و یا بلوتوث استفاده کرد. (یک گیره O-Music Bluetooth به همین منظور ارائه شده)

gsmarena_101

در حالی که بیشتر اسمارت فون های باریک گرمای بسیاری به سطح می‌رسانند، در R5 از یک ماده با قابلیت تغییر فاز برای کاهش دمای قطعات داخلی استفاده شده که امروزه در مادربوردهای کامپیوترهای شخصی دیده می‌شود.

>>گوشی Oppo N1 mini به طور رسمی رونمایی شد

در R5 مانند N3 سیستم عامل اندروید ۴٫۴ با اینترفیس Color OS 2.0 نصب شده و شارژر همراه آن می‌تواند تا بیش از ۷۵ درصد باتری را در کمتر از نیم ساعت شارژ کند.

gsmarena_104

Oppo R5 از ماه دسامبر و با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار وارد می‌شود.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.