دنیای فناوری

دل از کوچکترین لپ تاپ ۱۳ اینچی XPS 13 رونمایی کرد

665

dell-xps-13-ces-2015-001(1)

دل شاید در مسابقه سبک‌ترین لپ‌تاپ های ۱۳ اینچی رقابت را به لنوو واگذار کرده باشد، اما احتمالا بتواند محصول جدیدش را کوچک‌ترین لپ‌تاپ  13 اینچی بازار بنامد. این کمپانی امروز از ورژن جدید الترابوک های XPS 13 اینچی خود رونمایی کرده که به لطف حاشیه دور صفحه نمایش بسیار کم آن به اندازه یک لپ‌تاپ ۱۱ یا ۱۲ اینچی جمع و جور شده است. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اما این کوچکی تا چه میزان است؟ خبرنگار Engadget که این لپ‌تاپ را از نزدیک دیده اینگونه کوچکی آن را توصیف می‌کند: اگر آن را بالای یک لپ‌تاپ مک بوک ایر ۱۳ اینچی اپل بگذارید، فضای خالی زیادی چه در طول و چه در عرض وجود خواهد داشت. این اتفاق بدین دلیل است که مک‌بوک ایرها و بسیاری از لپ‌تاپ های بازار دارای حاشیه دور صفحه نمایش ضخیمی هستند، در حالی که حاشیه دور صفحه نمایش XPS 13 تنها به ۵٫۲ میلی متر می‌رسد! 

dell-xps-13-ces-2015-008

علاوه بر کوچکی و وزن ۱٫۱ کیلوگرمی، XPS 13 جدید از بسیاری جهات چون مدل قبل طراحی شده است. این لپ‌تاپ همچنین همان توقعی که از مشخصات سخت افزاری یک پرچمدار ۲۰۱۵ خواهید داشت را در خود دارد. پردازنده آن به نسل پنجم پردازنده‌های Core اینتل مجهز شده و مدلی از آن دارای رزولوشن ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل و روشنایی ۴۰۰ نیت می‌باشد. 

دل می‌گوید که مدل با رزولوشن ۱۰۸۰p و Core i5 عمر باتری ۱۵ ساعته دارد که ادعایی بزرگ محسوب می‌شود؛ اما به واسطه استفاده از پردازنده برودول اینتل و همچنین صفحه نمایش کم مصرف IGZO شارپ چنین عمر باتری چندان بعید نیست. 

>>معرفی بهترین تبلت ها ، لپ تاپ ها و مدل های هیبریدی ویندوز ۸

دل مدل Core i3 این لپ‌تاپ را با قیمت ۸۰۰ دلار و مدل Core i7 با صفحه نمایش QHD، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت اس‌اس‌دی را نیز با قیمت ۱۹۰۰ دلار به فروش می‌رساند. این لپ‌تاپ ها هم اینک راهی بازارهای فروش شده‌اند. 

مدل XPS 15 از سوی دیگر آپگریدی دریافت نکرده، اما یک مدل با رزولوشن ۴K از آن تولید شده که با قیمت ۲۳۴۹ دلار و به زودی فروش خود را آغاز می‌کند. 

dell-xps-13-ces-2015-007(1)

علاوه بر این موارد، دل در خط Inspiron نیز تغییراتی اعمال کرده است. مدل Inspiron 15 سری ۷۰۰۰ صاحب یک آپشن با پردازنده برودول و صفحه نمایش ۴K با قابلیت تاچ شده است. همچنین All in One Inspiron 23 و Inspiron 15 سری ۵۰۰۰ هم به سنسورهای سه بعدی RealSense اینتل تجهیز شده‌اند که قابلیت شناخت سه بعدی محیط را به دستگاه می‌دهد.  

>>دل از لپ تاپ Alienware 18 با پردازنده ۴٫۴ گیگاهرتزی رونمایی کرد

تمامی این مدل‌ها از امروز قابل خریداری هستند. سری ۵۰۰۰ با دوربین RealSense با قیمت ۷۵۰ دلار، مدل Inspiron 15 سری ۷۰۰۰ با قیمت ۱۱۰۰ دلار و در نهایت مدل Inspiron 23 با دوربین RealSense نیز با قیمت ۱۶۰۰ دلار آغاز می‌شوند. 

اما نگاهی هم به بخش پی‌سی های گیمینگ کمپانی دل یعنی Alienware داشته باشیم. این کمپانی نیز مدل‌های بزرگ جدیدی به خط لپ‌تاپ های خود افزوده است. آلین‌ور، جدیدترین مدل Alienware 15 و نسخه کوچک‌تر شده Alienware 17 را منتشر کرده تا در کنار Alienware 13 تازه معرفی شده قرار بگیرند. 

dell-xps-13-ces-2015-008

همانطور که انتظار داشتیم، مدل جدید نیز به پردازنده نسل پنجم Core i اینتل مجهزند و تا آپشن های Core i7، شانزده گیگابایت رم و گرافیک انویدیا جی تی اکس ۹۸۰m می‌رسند. لپ‌تاپ های جدید همچنین به لطف سیستم گیمینگ آمپلی‌فایر آلین‌ور می‌تواند کارت گرافیک‌های کلاس دسکتاپ انویدیا و AMD را نیز بپذیرد. آمپلی‌فایر ۲۹۹ دلاری این کمپانی برای نخستین بار گرافیک‌های سطح دسکتاپ را به لپ‌تاپ های آلین‌ور آورده است. 

>>دل از لپ تاپ هیبریدی Latitude 13 7000 خود با پردازنده CORE M اینتل رونمایی کرد

در حالی که هر دو مدل جدید رزولوشن فول اچ‌دی ارائه می‌دهند، آلین‌ور ۱۵ دارای آپشنی با رزولوشن ۴K نیز می‌باشد. همچنین به دلیل به کارگیری فیبر کربن و آلومینیوم در طراحی این لپ‌تاپ، مدل‌های آلین‌ور ۱۵ و ۱۷ بیست درصد سبک‌تر از مدل‌های قبل شده‌اند.  

dell-xps-13-ces-2015-005

آلین‌ور ۱۵ و ۱۷ به ترتیب با قیمت ۱۱۹۹ دلار و ۱۴۹۹ دلار از امروز قابل خریداری هستند.

منبع : cnet

1 نظر
  1. سید رضا می گوید

     

    ممنون از مطالب عالی سایتتون. من همیشه دنبال می‌کنم سایت شما رو. متاسفانه این محصولات با کیفیت دل در ایران یا بیش از حد گرون فروخته میشند یا اصلا نمیارند. خوشبختانه جدیدا یه فروشگاه به اسم روژسا این محصولات رو با قیمت جهانیشون تو ایران میفروشه. مثلا XPS 13 رو اونا میفروشند ۴،۷ در حالی که دیجیکالا میفروشه ۶!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.