دنیای فناوری

اینتل از چیپست جدید Qurie خود جهت استفاده در ابزارهای پوشیدنی رونمایی کرد

394

1564 (1)

آقای Bryan Krzanich مدیر عامل شرکت اینتل در جریان نطق اصلی اش در نمایشگاه CES 2015 از دستاوردهای بسیاری سخن گفت. اما هیچ یک به اندازه Qurie جاه طلبانه نبودند. در حالی که حضار در ذهن شان مشغول تحلیل کردن موارد معرفی شده پیشین آقای کرزانیچ بودند، ناگهان با صحنه عجیبی مواجه شدند. آقای کرزانیچ یکی از دکمه های کتی که پوشیده بود را جدا کرد و محصولی به نام Qurie را به اهالی رسانه حاضر در کنفرانس نشان داد. کامپیوتری که می توان آن را در یک دکمه کت جا داد! 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

Qurie که از SoC جدید Quark اینتل نیرو می گیرد، قادر است تا صنعت ابزارهای پوشیدنی را چند مرحله به جلو هدایت کند. اینتل البته چندی پیش با دستبند لوکس (و البته به خاطر سایز بزرگش نه چندان شیک) Mica وارد بازار ابزارهای پوشیدنی شده بود و از تاریخ معرفی چیپ Edison هم چند ماه بیشتر نمی گذشت.

اما با وجود Qurie می توان به آینده روشن تری برای ابزارهای پوشیدنی امیدوار بود. دنیایی را تصور کنید که حتی انگشتری که در دست می کنید هم دارای یک پردازشگر است و با دنیای خارج و البته با شما در تعامل است. حتی کیفی که در دست می گیرید و حتی دکمه کتی که می پوشید هم از توان پردازشی برخوردار خواهد بود. اینتل از همکاری اش با برند Oakley هم خبر داد و اینکه باید در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن این اتحاد در صنعت مد و فشن باشیم. 

مجموعه Qurie از پردازنده ۳۲ بیتی Quark اینتل با فرکانس کاری ۶۰۰ مگاهرتز، ارتباط بلوتوث، حسگر های ۶ محوره و شتاب سنج و جایروسکوپ تشکیل شده و قادر است با یک باتری سکه ای شروع به فعالیت کند و از آنجایی که پردازنده Quark توان مصرفی بسیار کم و بهینه ای دارد، می توان امیدوار بود که Qurie بتواند روزها با یک باتری کوچک دوام بیاورد. 

1612

پدیده IoT (اینترنت اشیا) مفهوم غریب و صدالبته جذابی است. دنیای امروز به سمتی در حال حرکت است که برای هماهنگ شدن با آن می بایست در بسیاری از عقایدتان تجدید نظر کنید تا بتوانید با قافله تکنولوژی همراه بمانید. مسیری که اینتل در آن گام نهاده است، مانند حرکت بر لبه تیغ است. صحیح که هدف اصلی به جلو بردن تجربه زندگی و بهتر کردن و هر چه بیشتر لذت بردن از آن است؛ اما چه بسا افراد بسیاری نتوانند این حجم از تزریق فناوری به زندگی شخصی شان را تحمل کنند. کافی است ده دقیقه به این ایده فکر کنید که همواره تحت نظارت هوش برتری قرار دارید که سعی می کند زندگی بهتری را برایتان رقم بزند.

ایده به هیچ وجه مشابه رمان ۱۹۸۴ یا حتی سری فیلم های ماتریکس نیست، اما یک ماشین تا کجا قادر است در تفکر انسانی نفوذ کند و به درک درستی از آن برسد؟ این آن چیزی است که رسیدن به درک درستی از آن، ذهن هر موجود متفکری را به چالش خواهد کشید. البته بلندپروازی اینتل همواره ستودنی است.

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.