گوگل گلس به لطف طراحان مد حالا به سمت تجملاتی شدن پیش میرود… گوگل دیروز در مراسمی از خط جدید عینک های خود پرده برداری کرد. تمامی این مدلهای جدید با همکاری دیان وان فارستنبرگ، طراح مشهور مد تولید شده است.
گوگل نخستین بار است با شرکتی خارج از مجموعه خود برای تولید مدل جدیدی از گوگل گلس همکاری میکند. این خط جدید از سه فریم نو با دو استایل متفاوت در هشت سایه رنگ تولید شده است. طبق اعلام گوگل عینکهای خوش رنگ و لعاب جدید از ۲ تیرماه فروش خود را در فروشگاه آنلاین مد Net-a-Porter و همینطور خود شرکت گوگل آغاز خواهند کرد. یک فریم به همراه لنز تجویزی و خود عینک گوگل در مجموع برای هر مشتری ۱۷۲۵ دلار هزینه خواهد داشت. اما اگر قصد دریافت لنز تجویزی را ندارید و در عوض خرید عینکهای آفتابی با گوگل گلس را در نظر داشته باشید، این هزینه به ۱۶۲۰ دلار کاهش مییابد.
مقرر شده مدلهای جدید با نام DVF | Made for Glass به بازار راه پیدا کنند. طراحی اولیه عینکهای گوگل با انتقادات شدیدی از سوی طراحان مد مواجه شده است. اغلب طراحان مشهور عینکهای گوگل را از لحاظ تکنولوژی مورد ستایش قرار می دهند، اما هنگامی که بحث مد به میان میرسد، با تندترین انتقادات آن را مورد نوازش قرار می دهند! به همین دلیل گوگل تلاش زیادی جهت عرفی کردن بیش از پیش محصول خود به کار بست. ساخت فریمهایی جذاب تر در گذشته و نمایش آن در نیویورک فشن شو با استقبال زیادی از سوی طراحان مواجه شد تا گوگل نخستین قدم خود را محکم بردارد.
عینکهای DVF حالا محصولی رو به جلوتر محسوب میشوند. این عینکها در انواع رنگ و سه استایل متفاوت عرضه شدهاند که میتواند طیف وسیعی از خریداران را در بر بگیرد. اما از طرف دیگر خودنمایی جذاب گوگل گلس بر روی آنها نیز به همگان ثابت میکند که با یک عینک معمولی طرف نیستید. آیا چنین عینکهایی میتواند علاوه بر طراحان مد، توجه مردم و سازگاری آنها را با چنین عینکهایی افزون تر از گذشته کند؟
منبع : Gsmarena