دنیای فناوری

نگاهی به عملکرد کارت های گرافیک GTX 980 و ۹۷۰ GTX

860

کارت گرافیک جی فورس GTX 970

در حالی که این روزها اکثر طرفداران دنیای تکنولوژی به فکر خرید گوشی‌های آیفون ۶ و یا گلکسی نوت ۴ هستند، علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، رویای دیگری در سر دارند. هفته‌ی گذشته، کمپانی NVIDIA، از نسل جدید کارت‌های گرافیکی مخصوص بازی خود با نام GeForce GTX 970 و GeForce GTX 980 رونمایی کرد. با ورود این کارت‌ها به بازار، عملکرد آن‌ها در اجرای جدیدترین بازی‌های کامپیوتری، توسط وب‌سایت‌های مرجع، مورد بررسی قرار گرفت.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

چند هفته پیش، کمپانی Intel اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۷۱۱ میلیون کاربر در جهان وجود دارد که از کامپیوتر شخصی خود برای اجرای بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند. یعنی به عبارت عامیانه‌تر، در حال حاضر ۷۱۱ میلیون «گیمر کامپیوتر» در جهان وجود دارد. مسلما برای این دسته از افراد، خرید یکی از کارت‌های گرافیکی GeForce GTX 970 و یا GeForce GTX 980 که هفته‌ی پیش معرفی گشتند، خیلی جذاب‌تر از خرید یک دستگاه گوشی آیفون ۶ است. 

>>انودیا از دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 980, 970 رونمایی کرد

حال که این دو ابر کارت گرافیکی وارد بازار شده‌اند، با هم نگاهی به عملکرد آن‌ها در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های کامپیوتر می‌اندازیم:

News032News034News033

GeForce GTX 980 به عنوان پرچم‌دار جدید کارت‌های گرافیکی تک چیپ، توانست با اختلاف کمی، مدل‌های GeForce GTX 780i و Radeon R9 290X و حتی GeForce Titan Black را پشت سر بگذارد و عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک تک چیپ جهان را به خود اختصاص دهد.

کارت گرافیک جی فورس GTX 970

GeForce GTX 970 نیز عملکردی کم و بیش مشابه GeForce GTX Titan داشته و می‌تواند به راحتی حتی جدیدترین بازی‌های کامپیوتری را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا نماید. 

اگر پیش‌تر یکی از کارت‌های گرافیکی سری GeForce GTX 780 را خریداری نموده‌اید، دلیلی برای ارتقا به GeForce GTX 980 و یا ۹۷۰ وجود ندارد ولی اگر در حال حاضر قصد اسمبل کردن یک کامپیوتر مخصوص بازی را دارید، بهتر است که حتما یکی از این دو ابر کارت گرافیک را در کیس خود قرار دهید.

منبع : guru3d

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.